Spring naar bijdragen

nog maar weer een keer


mariam

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

Ik ben mariam, ben 2 jaar geleden begonnen met internetbehandeling. dit werkte echter niet, ik stond er niet voldoende achter denk ik. ik ben zelf hulpverlener en werd ook een beetje allergisch voor de complimentjes en het positieve allemaal. Begrijp het echter wel.

In die 2 jaar heb ik niet geminderd of gestopt, integendeel het wordt alleen maar erger en ik merk het ook mij lichamelijk. Ben 46 en sinds mijn 14de aan het drinken, dus dat kan ook niet anders. Ook moet ik regelmatig thuis blijven van het werk, omdat ik te duizelig ben om te functioneren. Ik heb ook een angststoornis ontwikkelt, waardoor ik nog amper de snelweg op kan, duurt nu heel lang voordat ik op het werk ben.

Niet echt positief allemaal, dus en nadat mijn man mij ook eens flink de waarheid heeft gezegd moet ik er toch echt wel wat mee.

Ben begonnen met het boek van het forum te gaan lezen, elke dag 1 verhaal. Wil door de week niet gaan drinken en ervaren hoe heerlijk en fit ik dan op mijn werk kom. ik ga altijd gelijk na het werk drinken en achter de computer. dit wil ik veranderen, wil op de bank gaan met een goed boek en kop thee of wat anders, ook wil ik het lopen weer oppakken wat ik eerder deed. Ik weet dat ik zonder drinken kan, heb regelmatig bereikbaarheidsdienst, een hele week en dan gaat het ook goed. ik hoop hier te blijven hangen en van jullie te leren, gr. Mariam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mariam,

Goed dat je je weer hebt aangemeld, de eerste stap heb je

dus al gezet.

Waarschijnlijk weet je dus ook wel hoe het hier werkt.

De internetbehandeling heb ik ook gedaan in 2009, ik

heb daar toch wel veel van geleerd moet ik zeggen. De momenten

die mij triggeren weet ik nu maar al te goed.

Toch ben ik ook naderhand weer "raar" gaan denken en besloot

maar eens te proberen na 8 maanden om "sociaal" te gaan drinken.

Dit werd toch helaas wel "a-sociaal".... dus ik ben er weer en heb de hulp

van dit forum keihard nodig en dat het werkt weet ik!

Haal er je voordeel uit.

Jou wil ik alle succes wensen en ik hoop dat je plannen realiteit

worden. Lekker hoor met een koppie thee en een boek op de bank ;)

en 's-morgens fris je bed uit.

Succes hè!

Groetsssss

Coco :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mariam

Goh zeg wat ken ik jouw verhaal goed

Het lijkt de mijne wel van een (ver) verleden

nou ja zover was het niet

maar die angsstoornis tja dat komt van de alcohol

bij mij tenminste wel, durfde ook niet meer de snelweg op

en later helemaal geen auto meer te rijden

Ruim 3 jaar geleden ook de ADB cursus online gedaan

en ik heb er zeer zeker wat aan gehad

en zie mij nu, problemen blijf je altijd houden ,

maar is veel fijner om het nuchter op te lossen toch?????

Als je bereikbaar heidsdienst heb drink je niet, een week lang dus

weet je vindt dat toch knap

door hier te komen krijg je toch meer steun

al houdt ik ook niet van schoppen,

maar ja t`his maar wat jij het liefste hebt

dat kun je aangeven in de dagdraad hoor

Wens je heel veel succes ermee

Met een lieve groet van Meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mariam,

Welkom hier. Ik heb ook de internetbehandeling gedaan. Twee keer zelfs. Na de eerste keer is het heel lang goed gegaan, (ik ben een minderaar) maar later kwamen er allemaal ernstige zaken langs, waardoor het meer gaan drinken er weer insloop, tot het weer uit de hand liep. Toen heb ik de cursus nog een keer gedaan en ik heb er veel aan gehad. Wat me alleen van mezelf tegenvalt is, dat ik er niet toe kom om nog eens die opdrachten te bekijken enz.

Hoe je het nu ook wil aanpakken, ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Mariam,

welkom terug weer.

ik herinner me je als de stille nachtelijke inlogger, kan dat?

Aan de boekverhalen had ik ook veel, al gaven ze me ook het gevoel

soms dat het bij mij dan wel meeviel. heb ik soms nog als ik hier lees.

Maar als ik dan kritisch naar mezelf keek wist ik dat ik afhankelijk was van het drinken

en er dagelijks mee bezig was, ook op de dagen dat ik niet dronk.

Voor mij was het forum en de training de buitenkant van de knop die inwendig om moest en ging. Ik ben er nog elke dag blij mee.

Herken wat je schrijft overcomplimentjes en positivisme en zie daar inmiddels ook de goeie kanten van. En als je goed meeleest is de konfronterende aanpak er ook vaak zat hoor. Niet altijd voor iedereen geschikt, maar vaak schrijft men vanuit wat men zelf nodig had en wat hielp. Of juist uit intuitie wat ik denk wat de ander nodig heeft. Mazar die is virueel wat moeilijker. Als hulpverlener weet je waarschijnlijk wel dat hulpverleners misschien nog wel meer moeite hebben met positiviteit ontvangen; geven kunnen ze vaak wel:). Stoppen/minderen met drinken is de belangrijkste positieve stap die je hier kunt zetten voor jezelf, kun je vast kijken of er aan te wennen valt?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jane

Nee, ben niet diegene die 's nachts inlogde. was wel een naamgenote van mij ook actief in die tijd. en klopt hoor, tussen de regels door was het ook confronterend. Ik heb helemaal niet het idee dat het bij mij wel meevalt als ik die verhalen lees uit het boek, herken er veel in en sterkt mij dat zij er uitgekomen zijn. Gelukkig gebruik ik geen drugs, drink geen sterke drank alleen bier. Durf geen sterke drank te nemen, dan is helemaal het hek van de dam.

9 jaar geleden gestopt met roken, dat was een hel, denk vaak dat ik daar bang voor ben, dat het nu ook zo gaat. aan de andere kant, dat is mij ook gelukt!

deze keer weet ik dat het alleen maar erger wordt als je het niet stopt en daarom ben ik hier.

mariam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mariam, welkom terug.

Wij kennen elkaar (nog) niet.

Maar heel goed dat je hier weer bent, ook al is de reden minder leuk.

Het helpt mij enorm door hier te lezen en te schrijven.

Soms heb ik stille dagen, dan lees ik een beetje, soms ben ik wat meer hier.

Nou misschien zie ik je wel op het dagdraadje.

Stoppen met roken vind ik dus nog moeilijker dan stoppen met alcohol.

Dus dat vind ik heel knap van je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal

De eerste dag zit erop, mijn doel is nu eerst van ma t/m do niet drinken, verder durf ik nog niet te denken. Sta inderdaad op met een lekkerder gevoel dan anders en niet de angst dat mensen je alcohollucht ruiken. Gisterenavond ging het goed, was laat thuis dat scheelt, want ik begin meestal met het koken en dat hoefde nu niet. niet achter de pc gaan zitten, maar duffe serie op tv gekeken en vroeg naar bed. vandaag weer een verhaal gelezen, doe dit al 4 dagen en het helpt mij.

ga maar verder op de dageraad, dat is beter dank ik?

gr. Mariam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat ging mis dus.

Gisteren een rotdag op mijn werk en toen ik naar huis reed dacht ik maar aan 1 ding, een biertje! Maar op weg naar huis kon ik mijn gedachten omzetten van , lekker een biertje om te relaxen, naar alcohol helpt niet, je gaat je alleen maar rotter voelen, als je niet drinkt ga je trots naar bed vanavond en ga je fris naar je werk. dus dat ging goed, de trek verdween.

en dan dat moment van thuiskomen, mijn stiefzoon kwam ook nog voor de belasting en dat is stress voor mij, maar goed. Toen zei man ineens, zullen we een biertje nemen, pfff.

ik zei eerst nog niets en toen vroeg hij het nog een keer en toen ging ik voor de bijl, niet sterk genoeg om dan nee te zeggen.

Manlief stopt na 3 biertjes, maar ik niet natuurlijk!

gevolg, heb mijn afspraken afgezegd voor vandaag met smoesen en een vrije dag genomen. Heb me nu net uit bed getrokken met hoofdpijn. Jammer.

mariam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja heee... Mariam, wat jammer, maar niet getreurd. Morgen begin je gewoon opnieuw ! Niet opgeven hoor :)

Mijn partner is een flinke wijndrinker, maar ik heb met hem afgesproken dat hij geen wijn meer voor me koopt, het me niet meer aanbiedt, het me ook niet meer voorstelt en hij heeft me beloofd me te steunen bij deze stoppoging. Ik zou zeker met je man hetzelfde doen en als ie dan toch voor de gezelligheid een biertje wil drinken met je... leg dan wat alcoholvrij bier in de koelkast. Dan kan je nog zeggen 'Ja, is goed schat... je weet welke ik drink'. Hij is toch ook degene die zich juist zorgen maakte om jouw bierconsumptie? Komt vast goed... !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig is het gisteren weer goed gegaan. aangezien ik(wij) ons voorgenomen niet meer door de week te drinken zei mijn man gisteren, morgen weekend he?

Want hij zag dat ik het moeilijk heb en geloof mij dit doet hij niet weer, voelde zich goed schuldig.

gisteren om 16.00 begon ik trek te krijgen, dit steeds met een uur uitgesteld, dus wachten tot 5 uur, toen dacht ik, ga wachten tot 6 uur en om 7 uur zat ik met een boek en een kop thee naast man die voetbal keek. heerlijk, ik kan het echt en voel mij zo goed.

mariam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...