Spring naar bijdragen

woensdag 12 januari


igor

Aanbevolen berichten

goeiemorgen mensen.
nog niet bijgelezen, maar Will het lijkt me stress
de symptomen die je noemt.Ik zou geen temesta nemen, je
houdt jezelf voor de gek. Wat denk je van een paar gesprekken met een proffessional?
Iemand die je coacht en je helpt met verwerken.
Zonder subjectieve suggesties/partij kiezen ed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 122
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Will: wanneer je hyperventileert (en daar had je het laatst over) moet je juist UITADEMEN!!!
NIET inademen.............daar maak je het alleen maar erger mee. Bij hyperventilatie adem je nl. te diep in en tweinig uit waardoor het koolzuur-zuurstof-gehalte in je bloed niet goed meer is en je al die nare verschijnselen krijgt, kan ook pijn zijn. Je moet dan juist koolzuur inademen, bijvoorbeeld door een poosje te ademen in een plastic zakje, je ademt dan je eigen lucht (koolzuur) weer in. Sommige mensen die er last van hebben hebben standaard zo'n zakje bij zich.
Maar verder ben ik het wel met Jane eens.

Goeiemorgen trouwens Jane: waar is de taart :D

* te snel getypt, voutje*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jane, bedoel je een psych ?? Heb dat nog nooit gedaan en het boezemt me een beetje angst in om tegen een wildvreemde tete a tete mijn gevoelens bloot te leggen.
Saartje, ik leer weeral bij sé, zal eens even zoeken of ik hier ergens een plastiek zakje vind. Om de haverklap slaak ik een diepe zucht na eerst een volle teug te hebben gedaan (lucht welteverstaan), en dan is het bonken daar weer. Schrijven hier lucht me ook een beetje op, maar doe dit ook al zuchtend.

Nu eerst zakje zoeken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok doe ff Heintje voor Will:
als je geen zakje hebt kun je ook dit proberen: adem rustig en langzaam uit en tel er in gedachten bij. Laat de inademing rustig komen, niet met een "teug" zoals jij zegt en zorg dat je die in gedachten ook telt. Let erop dat je LANGER UIT dan inademt! Je kunt ook je adem een poosje inhouden (niet ademen dus) maar gevaar is dan wel dat je daarna weer zo'n grote teug neemt en die is nou juist niet goed.
Zoals jij het omschrijft vind ik het (op afstand, hè) toch erg op hyperventilatie lijken.
Probeer te ontspannen joh.
Sterkte! :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will, zuchten heeft inderdaad ook met hyperventilatie te maken. Probeer je ademhaling te controleren als volgt: 3 tellen inademen langs de neus en dan 7 tellen uitademenen langs de mond. Je zal zien dat dan de spanning na een aantal minuten verdwijnt.

Volhouden hé !!

Hebben jullie in Nederland ook ergens een angstencentrum? Deze kunnen je waarschijnlijk ook wel helpen.

Liefs, Muf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet persé een psych. Will, al is daar niets mis mee.
Ik ga zelf naar een lichaamsgerichte psychotherapeut
via de GGZ. Lichaam en geest (en spiritualiteit) werkt allemaal
samen. Holisme, heel worden weer, na een kwetsing. Meestal hebben mensen
zowel fysieke als psychische verschijnselen. Een pilletje als temesta, drank, en zelfs
het beroemde zakje tegen hyperventilatie zijn symptoombestrijders. Mooi dat ze er zijn
(behalve die drank dan he, ha ha) en nuttig, vooral in accute situaties, maar tenzij er
echt fysiek afwijkingen/ziekten zijn, het is altijd goed beide aan te pakken. Vaak roept een scheiding
dingen op als verlatingsangsten/faalgedachten/depressie/schuld/boosheid/wrok enz enz op. Dingen die je
best serieus mag nemen en die je door symtoombestrijding eigenlijk onderdrukt of ontkent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx Muf, goede tip, vind hier geen zakje, dus probeer ik rustig in te ademen en lang uit te ademen.
Het zal een lange dag worden vrees ik :huh:
Het probleem is dat ik precies te weinig lucht krijg en dan elke keer een teug binnenzuig.
Saartje, ik probeer je raad te volgen, maar het lijkt of mijn lijf een eigen leven leid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Deesje, 4 maand wachttijd ????
Dan is het niet meer nodig denk ik, als ik zo lang zou moeten wachten :huh:
Ik ga daadwerkelijk eens op zoek naar hulp voor mijn gevoel, maar dan zal het in het kort moeten zijn. Hopelijk duurt het bij ons hier niet zo lang.
Sterkte in elk geval Deesje, het is je zo gegunt ;)

Jane, thanx voor de tip, ik ben naarstig opzoekwerk aan het doen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Log speciaal voor Will ff in.
Heb gezien wat je gevonden hebt.
Wanneer je daar aanklikt "Omschrijving van problemen" krijg je de "Site-index" na doorklikken kun je "Ademhalingsproblemen" aanklikken en dan krijg je een lijst van therapeuten die dat behandelen. Kun je zelf zien wie er bij jou in de buurt zit.
Jane heeft gelijk dat ademproblemen eigenlijk nooit op zichzelf staan (tenzij je natuurlijk een ziekte v.d. luchtwegen hebt).

Jane: ik dacht dat jij voor de taart zou zorgen? :P;)

Jammer Blondie maar was er al bang voor, stond ook wel vermeld bij de site die ik gaf.
Dan maar weer dapper verder, hè? Sterkte! :present:

Mensen ga boodschappen doen en tanken.
Trainen wordt nix meer, is te laat geworden.
Moet bovendien ook postbode spelen voor de kerk vandaag. Tja.
Tot latersssssssssssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will. Ik denk dat dat aan het soort therapie ligt.Persoonlijke psychologische hulp zal wel sneller gaan. Is veel acuter. Indien bij mij nood aan de man is bestaat er wel een soort crisishulp wat dan binnen 24 uur plaats vind.

De spotschool moet bij mij nog ff wachten. ben gisteren bij Fisio geweest en er moet eerst aan mijn knieen gewerkt worden. Als dat wat beter zit moet ik gericht gaan sporten. Maar zover ben ik nog lang niet.
Mijn knieschijven zitten extreem hoog (slijtage) Eerst moeten mijn bovenbeenspieren verlengd zijn zodat ze kunnen zakken. Mis rechts bijna 20 cm en links 7 cm. Als ik er niet gauw wat aan doe dan kom ik op een gegeven moment aan vervanging knieen toe en daar heb ik geen zin in. Heb nu soms helse pijn na lang zitten of liggen met opgetrokken knieen. Hoop dat ik daar nog zelf wat aan kan doen. Bah begin last van de oude dag te krijgen:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En in Antwerpen blijft het maar regen gieten, 't is zelfs zo slecht dat onzen Jack Russel ni buiten wil. Zal ni veel gefietst worden vandaag denk ik of 't moet op den hometrainer en da is helemaal niet leuk.

En toch hoop ik nog op een straaltje zon vanmiddag ....

prettige verderzetting aan iedereen,

muf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...