Spring naar bijdragen

Zaterdag 15 januari


Sara

Aanbevolen berichten

Snoepje.........wat heeft er wel kans van slagen zolang je afhankelijk blijft van dat rotspul?
Ik denk dat je kids je ook hard nodig hebben als ik je zo lees.

Harry.........heb t even opgezocht en is inderdaad erg sneu voor martens.
Begrijp dat jij er geweest bent? Maar het was ook wel heel slecht weer in die periode toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 237
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hey Captain Joop :D
je houdt m goed tussen de lijntjes, hè?
Meid ben zo blij voor je dat het goed gaat en dat je de spanning overwint.
Jeetje dus eind volgende week echt alleen erop? Top! :present:
Ja gaat goed hier, soms wat hyper maar heb in elk geval alle droefheid en pijn achter me kunnen laten nu. Bezig met de toekomst. Geloof er weer in.

Pff probeer ondertussen nog steeds notulen uit te werken schiet geen millimeter op.
Nog maar eens een poging wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ben ik weer...

Toch even reageren op jou Harry.
Ik meen dat ik 1 van de mensen was die heeft gereageerd op Martens.

Ik heb een paar maal aangeboden te komen helpen, ook per PB, maar als ik achtereenvolgens niks hoor dan ga ik ervanuit dat hij de hulp niet nodig heeft gehad.

Ook nu heb ik weer aangeboden dat hij mij kan laten weten of ik hem kan komen helpen als hij terug is uit de sneeuw, maar daar hoor ik dan ook niks op.

Ik heb mijn best gedaan, nu is het aan hem om dan ook de aangeboden hulp te vragen.

Niet alleen bij hem teleurstelling, maar ook bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sara,

Hij was zo vol vertrouwen over de hulp die hij zou krijgen.
En dan ging het er volgens mij geeneens om of men daar ook echt productief zou kunnen zijn.
Gewoon, dat mensen, forum vrienden, de moeite zouden nemen om naar hem toe te komen...

Het weer was niet best toen ik er was.
Maar daarna waren er nog heel wat dagen met redelijk weer en hij, tegen beter in?, heeft gemeld dat er nog een hoop gedaan moest worden en alle hulp zeer welkom was.

Blondie met haar financiële problemen...
Stel voor een rekening te openen, Jopie reageert enthousiast, daarna hoeft Blondie maar twee keer te zeggen dat ze dat niet wil en we horen er niets meer van.
Terwijl iedereen weet dat een hulpzoekende altijd zo reageert: "Nee, dat moet je niet doen, nee dat wil ik niet" terwijl hij/zij intussen denkt, och alsjeblieft ja, doe dat!

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, en andere forumvrienden,

Wilde het gewoon even kwijt, voelde zijn teleurstelling, begrijp ook waarom vaak niet lukt wat je van plan was.

Niemand hoeft zich verder aangesproken te voelen,
allemaal lieve mensen met de beste bedoelingen, en bedoelingen kun je niet altijd waar maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goede avond iedereen. Wat een drukte op het forum, wel niet alles even positief heb ik begrepen.

Zelf net terug van middag shoppen (kleine spullekes) en bezoek bij schoonvader. Daar ging direct de fles wijn open die hij met mijn vrouw dan ook klein gemaakt hebben. Ik 2 tassen koffie.

Snoepie, je hebt natuurlijk gelijk dat dit soort visite nu veel minder gezellig overkomt dan vroeger toen ik zelf ook mijn flesje wijn zou leeg gedronken hebben. Maar ja, 't is nu niet anders. Ik lees wel dat je nogal veel in de toekomst zit te kijken in de termen van "nooit meer" etc., ik val in herhaling maar da mag je ni doen. Denk in termen van momenten (nu) of uren, maximum 1 dag, vandaag drink ik niet. Nooit meer klinkt veel te lang, daar word je hopeloos van, mag je niet aan denken. Ik moet toegeven dat ik momenteel (niet altijd, met momenten) het leven zonder mijn "vriend" ook veel saaier vind maar ik weet uit ervaring dat dit na een tijdje slijt, je gaat het normaal vinden alhoewel die "vriend" altijd wel ne keer tevoorschijn komt en dan moet je trachten hem te vermijden want het is een slechte raadgever en die kunnen we missen niwaar? Volhouden snoepie, we zitten allemaal in 't zelfde schuitje.

Joepie, weer alleen thuis vanavond, weer TV kaske voor mij alleen en terug op tijd mijn bed in. Hoop alleen dat ons vrouwlief morgen of maandag wel ne keer thuis is want 2 of 3 avonden alleen is toch genoeg hé

Borretje, wij hebben nog ni echt gecommuniceerd zoals dat zo mooi gezegd wordt maar ook van mij veeeeeel sterkte gewenst. Ben blij dat je er bent, je was al weg toen ik voor de eerste keer dit forum bezocht.

Veel liefs aan iedereen, Muf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

muffin

ja dat hoor ik wel meer van niet in de toekomst denken
maar dat is toch je eigen voor de gek houden
je weet toch dat het voor altijd is,,want als ik er weer 1 neem is het weer gedaan hoor
wij zijn de dezelfde dag gestopt
maar voel jij je eigen niet dood van binnen dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt je onderschrift veranderd, Bor! :)
Vind het fijn dat je weer meepraat!
Hoe lang blijven jullie nu nog daar of is daar nog geen zicht op?
Mag je ook weer bezoek ontvangen of is dat een volgende fase?
En er weer eens uit? Ook pas later zeker?
Sorry voor zoveel vragen, probeer met je mee te leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepie,

Me dood voelen vanbinnen ni echt, wel een verschrikkelijk (met momenten) gemis. Ik dronk (drink) ontzettend graag alcohol, ik voel mij daar super bij ('s morgens, da was wat anders natuurlijk). Het probleem bij mij is dat ik, als ik gedronken heb, allerlei onnozel toeren ga uitsteken die ontzettend veel geld kosten (ga nu niet in detail treden) en waar je dan 's morgens zo ontzettend veel wroeging en pijn van hebt, pijn die tevens dagen blijft duren. als ik mij min of meer normaal zou gedragen zou ik misschien nooit stoppen met drinken maar helaas .....

Ik tracht voor zover da kan de alcohol te vervangen door wat anders. Ik sport terug wa meer (als ik drink heb ik daar gewoonweg geen energie genoeg voor) en spendeer enorm veel tijd aan dit forum. Heb nu ook het boek "Congo" gekocht en ga trachten alle dagen daar een paar pagina's in te lezen. Ook wat meer aandacht aan mijn kinderen en mijn ouwe moeke (84 jaar) trachtten te besteden.

Ik heb dan nog het nadeel dat niemand van mijn omgeving iets in het snuitje heeft, mijn vrouw vind het raar dat ik periodes niet drink maar heeft daar verder geen opmerkingen over, vindt da wel goe denk ik. Maar zelfs mijn beste vrienden weten van niks, eigenlijk zijn jullie de enige waarmee ik "praat" over mijn drank probleem. Erg hé maar ik schaam mij gewoon dood over mijn onmacht om met drank om te gaan. Ik ben nu eenmaal een controle freak en de drank is dus iets wat ik duidelijk niet kan controleren.

Maar goed, vandaag ni gedronken en morgen is het weer een andere dag .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik heel knap van je Muffin! Jij weet ook hoe "gewoon" het in Italië is om bij het eten wijn te drinken. Ik zag er dan ook best tegenop om het mn familie te vertellen maar er werd heel positief op gereageerd en er werd mij ook niks opgedrongen gelukkig.

Bor: take your time, ga goed meis :heart:

Mensen ik heb zere schouders maar notulen eindelijk klaar. O wat haat ik het wanneer mensen door elkaar praten op een vergadering en dan ook nog eens de agendapunten door elkaar gooien :wacko:.
Ik zit niet goed voor mn toetsenbord, tja deels verkeerde stoel, deels te eigenwijs voor leesbril........
Maar nu ga ik bankhangen. Hoor net dat er morgen wel hondentraining is dus dat betekent vroeg op!

Dag allemaal, nog een fijne avond
en een goede nacht!
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

muffin

twee jaar geleden heb ik het aan twee vriendinnen verteld en aan mijn moeder
mijn moeder begreep het helemaal niet en die vriendinnen volgens mijn ook niet echt hoor
dachten toch dat het niet zo erg was
ben toen via de ggz bouman kliniek proberen af te kicken
maar zat dan echt in de wacht kamer tussen de junks
en aan de buitenkant van mijn zie je ook helemaal niks
dus de buitenwereld weet van mijn ook niks
als je stop met roken dan ben je een held of gaat afvallen
maar als je zeg dat je alcoholist ben dan gaan ze je vermijden
dus ik praat ook alleen maar hier eigenlijk
triest dat mensen zo denken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepje,

Mijn ervaring is dat als je het niet te zwaar brengt het wel meevalt.
Kijk, als je even in de groep gooit: "Ik BEN een alcoholist, dus ik drink niet!!!" ja dan schrikken mensen.

Heb die tijd dat ik helemaal droog was altijd gezegd dat ik meer dronk dan goed voor me was en me daar niet zo lekker bij voelde, dat ik het daarom maar bij Spa hield.
En heb nooit anders dan begrip of zelfs bewondering ervaren, ook bij etentjes en feestjes...

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan me er iets bij voorstellen snoepje. Bij mij weten alleen mijn vriendin en een tante ervan.
Moet zelf nog naar de kliniek dus weet niet hoe het daar werkt.
Het is idd zo dat als je zegt alcoholist te zijn er heel raar naar je gekeken wordt.
En dat terwijl ik mensen ken die ook behoorlijk drinken maar zichzelf nooit zo zouden noemen.
Ik denk dat jij die mensen ook wel kent in je omgeving.
Zie het daarom als een kracht van jezelf dat je het probleem hebt onderkend, er iets aan doet en al 5 dagen droog staat!!
Je bent sterker dan de rest die nog steeds ontkend.
Wees trots op jezelf, wees trots op die 5 dagen!!
Ga nu niet kijken wat je die tijd had kunnen doen toen je dronk of dat je veel eerder had moeten stoppen.
Je leeft NU!
Je bent nu gestopt en wees daar trots op, die 5 dagen worden er alleen maar meer moet je maar denken en dan vindt je jezelf uiteindelijk helemaal een topwijf!!
Ik vindt dat nu al trouwens!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...