Spring naar bijdragen

zondag 16 januari


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 365
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Blondie, en waarom dan een loser ???? Je heb een half jaar niks gedronken, dat is toch fantastisch? Heb ik de laatste 25 jaar nog ni gekunnen zenne !!

Sorry dat ik het daarstraks ni gezien heb, had vandaag nogal een drukke dag en ben haast niet op het forum geweest. En moet toegeven dat ik de laatste week eigenlijk bijna alleen met mezelf bezig geweest ben.

Maar, morgen is weer een andere dag, terug ertegen aan hé

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Ik heb me aangemeld om eventueel mensen te helpen met mijn verhaal."

Gekopieerd uit Bert zijn "Wie is wie"
Duidelijk geen zachte heelmeester maar of het helpend is.
Misschien eerst even wat achtergrond informatie verzamelen voor je als een olfant de hele porselijnkast aan gruzelementen trapt...

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Muffin

Bolletje,




is 2 x keer week refusal voldoende dan?



Voor mij zijn zelfs 2 halven per week genoeg Muffin. Maar anderen kunnen na één dag één refusal geslikt te hebben weer drinken. voor mij een raadsel maar dat komt ook omdat ik dat niet kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepje,

Klets nu maar gewoon verder, en er zal toch ook wel iets leuk te vertellen zijn zeker ?

Ikke vandaag uitgeslapen (10:00), efkes ontbijt met vrouwlief dan 60 km op de racefiets (mijn gat doet er zeer van). Dan lunchke, ge geloof het niet, buiten op het terras en nadien nog ureke in den tuin, uit de wind en in de zon, zalig !! Schoonvader op bezoek geweest enz. Dan goei voornemen waar gemaakt: mijn moeke van 84 jaar gaan bezoeken (woont nog al ver weg, bij mijn zus) en da menske was ook weeral gelukkig. Wel veel aan drank gedacht: vroeger na 't fietsen meestal stoppen op 't hoekske en rap nen trippel of 4 drinken. Mijn vrouw bij de lunch een goe fleske witte wijn opengedaan, ni veur mij dus. En dan 's avonds bij mijn zus nee gezegd tegen nen flinken borrel. Amaai, zwaren dag, bedankt Mr Antabuse ....

Maar 't weekend zit er op en 't is "droog" gebleven en nu op naar dag 8 of week 2, 't is maar zoals je het bekijken wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Bert

Sorry, maar ik kan even niet positief reageren op Blondi. Dat je terugvalt: oke. Dat je het meldt: klasse! Maar ga niet het slachtoffer zitten uithangen, daar ben ik allergisch voor. Reflectie is op zijn plek. Waar ging het fout en hoe ga ik het de volgende keer anders doen? Je bent een kanjer? Kom nou toch! Je staat stiekem te zuipen waar je kinderen bijzitten. Kom op,vertel waar ging het fout, waar kom je niet uit, wat heb je niet helder en dan kun je je laten helpen.



Zo Bert, Jij bent zeker al erg lang van de drank af, zo te horen. Ik vind niet dat Blondie zich in een slachtofferrol plaatst maar ik zit hier nu al meer dan een jaar en kan het dus mis hebben.
Maar als je, zo je zegt, mensen wilt helpen, zou ik toch voor willen stellen dat je dat ietsiepietsie voorzichtiger doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey muffin

heeeeel sterk van jou hoor

mijn dag

na een slechte nacht op gestaan
koffie gedronken even lekker op de laptop toen met me moeder na me nicht in het ziekenhuis
toen weer naar huis
een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote strijk gedaan...en als die af is geef mijn wel weer rust
toen weer achter de laptop en daar zit ik nu nog

en morgen aan dag 8 beginnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He teveel, zag dat je online bent.

Hadden wij het gisteren over dat boek "Congo"? Das een relatief nieuwe boek van een Belg, David Van Reybrouck. Een soort kroniek over de Congolese schiedenis maar wel heel goe geschreven (heeft oa ook de AKO literatuurpijs gewonnen). Als je in Afrika gezchiedenis geïnteresseerd bent moet je dat echt een keer lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sowhat

begrijp ik allemaal
maar als ik met iemand praat mag ik dat toch vragen

dus het komt er toch op neer dat je hier niet teveel moet zeuren
het zit nou eenmaal in me hoofd
maar snap het praat dan maar over koetjes en kalfjes
het gaat hier toch over het probleem alcohol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepje, je mag hier echt schrijven wat je wilt, natuurlijk mag je dat.
Maar het is misschien ook voor jou zelf beter als je naast jouw eigen ellende ook oog probeert te hebben voor de medefrummer die zich ook even heel erg ellendig voelt.
Dat luisterend oor is er echt wel voor je, natuurlijk.
En je krijgt ook echt wel antwoord op al je vragen.
Maar het is geen éénrichtingverkeer hier... jij mag er ook zijn voor anderen en een luisterend oor bieden, we helpen hier elkaar.

Ennu Bert.... tis inderdaad al een paar keer gezegd, maar wat een binnenkomer.
Van mensen die hier al veel langer posten zou ik deze houding al 'not done' vinden, maar voor iemand die hier gloedjenieuw binnen komt zeilen.... bah.

Zo, en nu ga ik mijn mandje opzoeken.
trusten allemaal...

Enne Blondie.
Ook dit is al vaker gezegd: morgen weer rustig doorgaan waar je was gebleven, het ging goed en het zal goed gaan, echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp me niet verkeerd, ik vind een forum als dit hardstikke goed. En zeker dat je er voor uitkomt dat je terugvalt. Ik vind mijn vragen confronterend en als dat niet voorzichtig is, so be it. Het heeft mij geholpen. Een ander raadde mij aan meer in te lezen. Ik doe al twee dagen niet anders maar de bottom-line is telkens: Ik drink en ik wil niet meer, help me. Dus, wat iemands situatie ook is: Als je doet wat je deed, zul je krijgen wat je kreeg. En daarvoor moet je ernstig bij jezelf te rade gaan en een forum als dit kan een prachtig klankbord zijn en de rol van ongelikte beer wil ik graag op me nemen als jullie maar van me aan wilt nemen dat ik echt helpen wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sowhat

ja kijk nu leg je het duidelijker uit
oke wist niet echt of aan gedacht dat ik daar dan tussen zat
maar ben eerlijk ..als iemand aan mijn wat vraag van hoe voel je je
en het voel niet goed ga ik niet zeggen goed hoor
en al voel ik me weken maanden niet goed moet kunnen toch
als het allemaal zo goed zou gaan zat ik hier niet

en je mag best iemand wat zeggen maar leg het dan wel even uit

ja nu snap ik het

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...