Spring naar bijdragen

zondag 16 januari

igor

Aanbevolen berichten

Vandaag maar ook gisteren had ik mijn verjaardagsfeest en diner.
Tjonge toch wel vaak aan alcohol drinken gedacht. Iedereen heeft er wel meerdere gedronken.Ben trots op mijzelf ook al was de verleiding groot ik heb niet toegegeven aan die eerste. Ben blij dat morgen weer normale dagen eraan komen. Minder verleiding. Hoe is het bij jullie gegaan dit weekend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 365
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Snoepie net zo als in veel nieuwe situaties, is stoppen met drinken ook eng. Alles wat nieuw is kan eng zijn, maar je groeit daarin wel hoor. De eerste keer in het diepe zwemmen is ook eng maar als je eenmaal die onzekerheid overwonnen hebt zwem je zonder er bij na te denken. Dat is met drinken niet anders. Leren omgaan met de nieuwe situatie.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou An, blij je weer te zien hoor,
Al is de reden misschien wat minder.
Zelf ben ik niet gestopt met het forum, ondanks dat ik al bijna 2.5 jaar niet meer drink.
Het zijn gewoon allemaal, fijne, warme mensen hier.
In elk geval; welkom terug zou ik zeggen.

Snoep,
In de beginfase van mijn niet drinken, vond ik het ook allemaal eng.
Zou ik het wel volhouden?
Wat zouden de mensen wel niet zeggen als ik ineens niet meer drink.
Die verjaardag is vast heel saai zonder drank, en dan kom ik helemaal niet meer los
Wat erg; kan ik ook niet meer drinken (lekker sherrietje, met een tijdschrift als beloning op zaterdagmiddag, nadat ik mijn huis had gesopt)
Weet nog dat ik een etentje had bij goede vrienden, die wel van een wijntje en stevige borrel hielden.
Hoe moest ik me daar in godsnaam staande houden, als ik geen wijn bij het eten zou nemen.
Wat zouden ze wel niet denken; Dat ik een alcoholist was ofzo, die nodig moest stoppen??

Nu begrijp ik niet waar ik me zo druk om heb gemaakt.
Ik hoef gewoon geen drank klaar!!
Hoe gewoner ik dat ben gaan vinden, hoe gewoner de drinkmensen dat ook gaan vinden.

Dus...als ik het kan kan jij het ook.
Je moet er gewoon doorheen, en dat kost heus even veel tijd.
Hang on he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rapilos, Erg knap hoor alzo lang....hoe doe je dat inderdaad. want die voorbeelden van een portje op zondag of een wijntje bij het koken als tractatie na een drukke dag....pfff ik mis het wel al.

En jaq snoepie ik ben ook bang en vind het eng. Wat komt er allemaal voor gevoel naar boven.
Hoe gefaald vind ik mijzelf als ik weer toegeef.
dus geef mij maar afleiding zoals werk dan gaat het beter.Het vreemde is. Normaal dronk ik best door maar door de gezelligheid en zo hebben mijn vrienden en ouders niet door gehad dat ik niks heb gedronken gisteren en vandaag. Hihi. Normaal krijg je altijd van die opmerkingen zoals drink jij niet, doe toch gezellig mee etc. Dus dat scheelde.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kanjer

ik heb aanstaande zondag een verjaardag hier
maar door de drukte en dat je toch heel de tijd aan het lopen ben zou het inderdaad niet opvallen
ben alleen bang voor de alcohol die achter blijf
door de wc dan maar
er staat nu ook bier en witte wijn in de ijskast maar kan ervan afblijven
ben meer van de rode wijn als ik er over praat proef ik het al dus als die achterblijf gooi ik het wel maar weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mup,
Helemaal geen rare vraag.
Het heeft bij mij toch wel zeker tot een jaar geduurd, voordat de moeilijke momenten steeds minder werden.
Je hebt goede en slechte tijden.
Het trek hebben in, gaat met tussenposes die steeds groter worden.
En heel soms heb ik het nog wel even moeilijk.
Zoals laatst op de nieuwjaarsreceptie op de zaak.
Stond bijna op het punt een glas koude witte bubbeltjeswijn te nemen. 'Wat leek me dat lekker'
Toch maar niet gedaan.
Trouwens, iedereen weet dat ik niet drink, dus dat was ook wel een stok achter de deur.

Hoe ik me nu voel Snoep,
Nou blij, dat ik niet meer elke dag moet vechten tegen de trek in drank.
Blij, dat ik die vreselijke katers niet meer heb.
Blij, dat ik me niet meer hoef te schamen.
Het kan dus allemaal goed komen, maar ben me er terdege van bewust, dat het gevaar altijd om een hoekje ligt.
We blijven heel verslavingsgevoelig he, en dat gaat heus nooit meer over.
Daarom houdt dit forum ook scherp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

snoepie, ik heb vandaag na het diner ook alles weggegooid en er zat zelfs een wijn bij die ik wel heeeel erg lekker vind normaal. dus met pijn in mijn hartje maar trots en een kater minder morgen B)
dus dat lukt jou ook.....want alcohol is eigenlijk letterlijk en figuurlijk vergif...dus in de plee ermee...rijmt ook nog.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben jullie je ook wel eens afgevraagd....stoppen met roken acties overal en met alle hulp overal.
stoppen met acohol moet je echt zelf doen. Wel komen er steeds meer hulpsites.
Terwijl alcohol net als roken maatschappelijk getollereerd en geaccepteerd is maar net zo gevaarlijk misschien wel schadelijker voor de inwendige mens.:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepie als je een jaar verder bent, kijk je, als je, het jaar volgehouden hebt om niet te drinken, heel anders tegen jezelf en het leven aan. Er bestaat trouwens ook nog Refusal. Dat slik ik twee x per week. Dan kun je helemaal niet drinken, dus trek, als ik die al krijg, is binnen no time weer weg. Ik vind het een geweldig pilletje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoep,
Je moet niet denken in dat soort lange termijnen.
Dan is het niet te overzien,
Bovendien worden in dat jaar de tussenposes steeds groter
Dus wordt het steeds gemakkelijker, maar dat kan soms wisselen, soms heb je ineens weer wat moeilijke weken of dagen of uren tussendoor.
Zeg tegen jezelf; Vandaag drink ik niet.
Denk niet verder, maar zeg elke dag opnieuw;
Vandaag drink ik niet.
Een dag is te overzien toch!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...