Spring naar bijdragen

Donderdag de 27e


Shahire

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 173
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo, even lekker hier zitten lezen!
Bok chagerijnig, net terug van politiebureau met zoon(lief). Maar goed dat ik zo wijs was om daarvoor boodschappen te gaan doen.......hoewel mijn gedachten wel even richting supermarkt gingen terwijl we daar zaten.
Eenmaal buiten toch maar zo snel mogelijk richting huis gefietst, waarschijnlijk komt de wijsheid met de jaren?!
Bij thuiskomst eerst f lekker zitten janken, toen maar koffie gezet en 2 peuken achter elkaar gerookt, toch nog wel even blij dat ik dat nog heb al is dat ook niet meer voor eeuwig.
Even lekker afreageren hier en dan ben ik er zo wel weer.
Ga gewoon nog een lekker bakkie maken......................een overheerlijk wienertje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Tom72

Bolletje,


geeft refusal je ook rust of is het alleen om te voorkomen dat je weer gaat drinken...


je schijnt je namelijk echt hondsberoerd te voelen als je hierbij drinkt, al na 1 slok



Nou en of Tom. Je wordt er echt doodziek van met alle gevolgen van dien.
De rust die ik krijg, komt doordat ik weet dat ik niet kan drinken, dus de onrust die ik vroeger had wanneer ik ging drinken is er niet meer. Maar wat voor mij heel belangrijk is, is dat als ik trek krijg ik het niet moeilijk krijg, ik weet toch dat ik niet kan drinken dus is die trek zo weg. Dat zit in m'n bolletje. En dat geeft een hele hoop rust. Het enigste dat ik moet doen is trouw m'n pilletje innemen.

Shahire knap hoor meis. Chapeau.:present:

Saar kom maar ff lekker tegen me aan hangen en ziek wezen. Doen we het gewoon met z'n tweetjes. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje,
is de verleiding dan niet soms heel groot om die pillen niet te nemen...?
De "rust" die je krijgt zit meer tussen de oren zo te zien
als je ze dan niet neemt wordt je ook niet ziek
maar je zei het zelf al:"dat zit in mijn bolletje"
wel knap van je
kan me voorstellen dat je er even voor kiest om die pillen niet meer te slikken
heb je nergens last van als je dan toch drinkt
maar dat doe je dus niet...mijn respect...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat begrijp ik....maar ik begrijp ook het gebruik van antabus en refusal wel, voor de zekerheid op
moeilijke momenten....de geruststellende gedachte...
maar zoals jouw bericht op me overkwam was....ik wil geen refusal, want als ik dan
zin heb, kan ik niet drinken....zoiets....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tom ik denk dat het innemen van refu. een beetje bij mijn leven is gaan horen. Ja ik slik het al zeker zo'n 20 jaar maar dronk toch nog veel. 1 x per week. Ik heb al zo vaak de ervaring gehad van drinken met refu.
God ik heb de uren zitten tellen, en weer opnieuw tellen, of ik het wel goed uitgerekend had, wanneer ik mocht drinken, en altijd dacht ik, nou toe maar, als ik bezopen ben voel ik het toch niet meer. Maar alles lijdt er zoveel onder.
maar ik heb één x geen refu. ingenomen, dat was voor mijn verjaardag. Toen had ik me voorgenomen te gaan drinken, maar naarmate mijn verjaardag dichterbij kwam, werd ik meer en meer gespannen, kon zelfs s'nachts niet slapen.
Ik heb het toen, met heel erg veel moeite op het forum geschrfeven. Van een kant dacht ik, je bent wel gek zeg, als je dat doet. Dan laat je je iets fijns misschien afnemen n.l. bezopen worden.
Toen ik eenmaal geschreven had wat ik van plan was, en mij hierin zoveel gesteund had, hed ik weer een refu. genomen. Nou de rust die toen over mij kwam is niet te beschrijven. Het gaf me zo'n fijn gevoel dat ik, samen met de mensen hier, mijn zucht overwonnen had. Dat zijn dus de mooie dingen van een forum, we kunnen niet zonder elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Niwi, ik snap ook nooit waarom mensen zeggen, ik wil het op eigen kracht doen, zonder medicatie. Ik denk altijd dat, als je niet drinkt, 1 zo'n pil per week helemaal geen kwaad kan.
ik voel dan bij mensen die dat zeggen ook iets van, als ik me helemaal niet meer kan beheersen en het zo ontzettend moeilijk krijg met mezelf, dan kan ik nog altijd wat gaan drinken. Maar dat is mijn invulling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tom, ik weet nu zo'n beetje waar mijn triggers liggen.
Ik weet ook dat als ik eenmaal trek heb, dat ik dan machteloos sta tegenover drank en dat ik het met wilskracht niet red.
In die gevallen neem ik een groen pilletje, als ik maar enigszins vermoed dat ik wel eens trek zou kunnen krijgen.
Mn dagen invullen is al lastig genoeg, want voorheen was ik altijd bezopen of lag in bed met een kater.
Zo'n pilletje blijft lang in je bloed zitten trouwens, dus ik heb dan geen gevecht meer met koning alcohol. Dat is echt een bevrijding.
Ik zie dit niet als ahankelijkheid van een pilletje, gestopt blijven is moeilijk genoeg. Zo'n pilletje maakt het wat makkellijker en dat gun ik mezelf.
Ik heb er altijd eentje in mn achterzak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WOMAN WOMAN.............. ik heb een vraagje aan je. Lust het Zowiehondje ook knoflook? Dat werkt n.l. heel goed tegen vlooien. en het is natuurlijk, want die druppels zijn een en al vergift, en het kost haast niets. Misschien lust ie wel capsules met een lekker stukje leverworst.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb dat al eens gehoord inderdaad.
Zal eens creatief nadenken hierover.
Ze eet ook altijd met mij mee, dus ik kan zelf ook wel weer eens knoflook gaan eten.
Zowie krijgt bijna geen antivlo spul hoor. Poesje wel dus. Maar ja dat moet dan maar, want die huisirritatie is echt vreselijk. Ze is nu weer blij met een gzonde vacht, en ze eet hartstikke goed. Allebei trouwens :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik herken het eigenlijk wel, bolletje...dat op eigen kracht willen doen....
dat was meer een kwestie van mijn hoogmoed destijds.....
iedereen had gelijk, maar ik doe het toch lekker op mijn manier....
en na vele malen mijn neus gestoten te hebben, kon ik eindelijk anderen gelijk geven.
het eerst moeten ondervinden....dan pas toepassen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Niwi, soms is de aanlooptijd lang voordat je echt besluit om er alles aan te doen om te stoppen.

Josje, het neemt denk ik niet de lichamelijke afhankelijkheid weg, daar moet je even doorheen, maar wat ik al schreef, als ik weet dat ik niet kan drinken, dan is die zucht die er bij mij ook is, zo weg. Ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen. Als ik zucht krijg, dan koppel ik het binnen een sec. aan de nare ervaringen die ik met refu, en alcohol, vast. Dat gebeurd supersnel. En dan is die zucht meestal ook na een paar sec. weg en wordt het weer lekker rustig in mijn lijf. Terwijl vroeger ik echt s'nachts heel gespannen wakker kon worden. Of s'ochtens wakker worden met een heel lekker gelukkig gevoel van "Yes vandaag mag ik drinken."En dan wist ik niet hoe gauw ik die fles aan m'n toeter moest brengen. Het eerste kwam er dan weer net zo hard uit en met veel tegenzin dronk ik toch door. Ik vind n.l. geen een sterke drank lekker. Behalve een aperitiefje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...