Spring naar bijdragen

Zondaf 6 februari


Aicha

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tjemig niknok, ik ben net zo blij dat ik niet aan drinken hoef te denken, lijkt me vervelend
voor jou om elke dag gefixeerd te zijn om tot 3 te tellen.
Drinkend raakte ik nogal uitgeteld in m'n leven, nuchter tel ik weer lekker mee in het leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
niwi

het is weer al even geleden, maar toch zeg ik het nog een keer....


nuchterheid is een beloning...
:P



Hm, ik weet niet of ik je dat ooit heb horen zeggen hoor Niwi ;)

Maar het klopt.
En je lekker in je vel voelen steken daardoor is een giga beloning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
dhen

Tjemig niknok, ik ben net zo blij dat ik niet aan drinken hoef te denken, lijkt me vervelend


voor jou om elke dag gefixeerd te zijn om tot 3 te tellen.


Drinkend raakte ik nogal uitgeteld in m'n leven, nuchter tel ik weer lekker mee in het leven.



Ijzersterk Dhen. (waarom hebben we hier geen opgestoken duimpje als emoticonnetje? ) :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvon

quote - " Niknok, ik vind jouw opmerking eigenlijk heel onaardig naar de mensen die wel gestopt zijn.
Voor veel mensen is gecontroleerd drinken geen optie, daar zijn ze na veel vallen en opstaan achter gekomen.
Ik neem mijn petje af voor de mensen die daarop het besluit hebben genomen de drank helemaal te laten staan.
En ja, dat je gaat tellen dan.... wat zou daar nou fout aan zijn?
Om nog maar niet van ziekelijk te spreken, dat vind ik verschrikkelijk dom gezegd en lelijk " - unquote

Een kanttekening van NikNok :

Het spijt me als ik medelijders/strijders in verlegenheid breng ! Ik heb ook alle fasen doorlopen. Ik heb zelfs even "vastgezeten" en me bij de Brijderstichting moeten melden.
Het is inderdaad wellicht misplaatste trots ( want trots ben ik wel, evenals de andere correspondenten op deze markt ) dat ik echt 3 glazen wijn kan drinken. Dat heb ik HIER geleerd in het alcoholbehandelingsprogramma. Ik had dat DOEL me ook gesteld. --> alleen rode wijn ( biologisch en van max. € 10,- per fles ) ... met 1 fles doe ik 2 dagen ....
Ik ben slechts een respondent van mijn ervaringen, mede-strijd en bereikte doel .

Iemand schofferen ? .... NIMMER iemand helpen ? ... altijd !

Yvon, er is met tellen NIETS mis ! Meten = Weten en Tellen = Meten

PS het woord ZIEKELIJK neem ik terug ! Dat is kenneloijk verkeerd begrepen ! Sorry daarvoor.

NikNok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is iedereen toch bijna ziekelijk gefixeerd op het aantal, dagen, uren en minuten dat hij of zij NIET drinkt. Alcohol drinkt.

Ik ben met veel vallen en meer opstaan geraakt tot een stadium dat ik 3 glazen wijn per dag drink. Ik heb me gerealiseerd dat in meer-drinken alleen een minder-waarde zit ! Echt waar.

Ik snap het best hoor, maar toch. Helemaal DROOG is zo DROOG. Mij te droog.


toen ik dit net las dacht ik gelijk ja zie je nou wel
dit ga ik ook doen..gewoon niet meer dan drie
was gewoon weer even blij

stom stom..waarom laat ik me zo
beïnvloeden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi pipeloi
Straks komt een vriendin
Ben wel blij dat ik weer een sociaal leven heb, dan kan ik ook meer genieten als ik weer alleen ben.
Ik ben al een poosje met de St. Janskruid gestopt. Geen zin meer in opgewektheid uit een doosje.
Wilde wachten tot de therapie begon, maar dat gaat nog 5 jaar duren volgens mij. Heb nu 15 min. telefonisch overbruggingsconsult per 1.5 week. Hip hip hip
Maar ik hou mezelf wel in de gaten. Geen zin in een depressie.
Moet wel zeggen dat ik minder fel ben nu. Zachter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yvonne

weet het ook wel want als ik er drie neem en dat zijn grote want er gaan bij mijn maar 4 glazen uit een fles...worden het er toch 4
toen ik bij de kliniek liep telde hun een fles als 9 eenheden,,,toen zei ik ook ik drink er maar 4 dan klink het toch niet zoveel
ik ga maar strijken dit is niet mijn weekend en ben veel te zwak op dit moment

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepje, vooral blijven snoepen de eerste tijd. Je valt heus wel af, want je wordt actiever. Alles wordt mooier, je haar, je huid, je tanden, stralende ogen (blauwwit ipv gelig).
Elke dag als ik in de spiegel kijk ben ik reuze dankbaar.
Ik zag er toch best wel uit als een verlept mormel, en nu sta ik rechtop, fris en fruitig :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo knokkers / strijders / lotgenoten:present:

Ik hou het kort: ik ben weer door de mand gevallen gisteren dus ik moet weer op dag 1 beginnen...
Waarom blijft het nou toch zo moeilijk terwijl het eerst zo goed ging??
Bijna 3 maanden volgehouden en toen begon de ellende met de terugvallen...

Nou ja, ik blijf knokken en begin weer opnieuw.
Ik neem vandaag de eerste niet.

Liefs, Tobber:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 jaar wachten op therapie is best lang woman!

Snoepje, je zult het wel niet grappig bedoeld hebben, maar toch vind ik het grappig dat er bij jou maar 4 glazen wijn in een fles zitten. Zo ken ik ook iemand die al jaren 3 glazen wijn per dag drinkt, maar je wilt niet weten in welke megaglazen die zaten;) En snoepje, ik heb dat gevoel begin van de week ook gehad en na 3 dagen werd ik er ook moedeloos van, maar sinds gisteren gaat het toch zomaar weer beter. En dat gebeurt jou ook! Volhouden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En, Tobbertje, was het lekker ?
Was het leuk ?
Er komt een punt dan doet het je nix meer.
Voor mij is toch wel mede dankzij de terugvallen drank gereduceert tot aantrekkingskracht nul. Ik ben héél vaak teruggevallen, dan weer na 3 maanden, dan weer na 5 weken.....
Net zoiets als heroine. Slecht en dat neem je ook gewoon niet. Verwoesting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

josje

als ik het zo terug lees moet ik toch wel lachen hoor
ja gewoon je eigen bedonderen..ik drink maar 3 glazen hoor hahaha
toen de kliniek sprak over zoveel eenheden toen kon ik dat ook niet aan horen

woman

ga morgen wel minderen want wil echt niet aankomen
en inderdaad ik zie er echt een stuk beter uit dat is wel een voordeel
ik zag er ook de laatste tijd grauw en moe uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepje, ik weet niet meer of je d'r nog bent ? Als ik jou reactie lees zie ik dat ik een contra-produktieve mededeling heb gedaan.

SNOEP, hou het nog even op nul GLAZEN UIT 1 fles ! eN STEL JE VOOR DAT IN DIE FLES NOG 144 ANDERE FLESSEN VERSTOPT zitten die allemaal door JOUW lever verbrandt willen worden !

Dat kan dus niet he ? !!!

Snoepje, ik heb U lief ... hou het nog even od DROOG en geniet daarvan ! Ten rechte ! Terecht !


Nik, afkikker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toppertje wat jammer, las je bericht ook op een ander draadje .
Wel mooi dat het probleem uitgepraat is.
Dan zal het hopelijk wat makkelijker zijn om de draad weer op te pakken.
Kop op, gaat goed komen hoor.
En dat snoepen... heel herkenbaar, ik ben dan niet van het zoete maar meer van het hartige, maar kan hook helemaal doorslaan als ik niet uitkijk.
En reken maar dat de pondjes er aan vlogen.
Aktiever dan ik al was zat er niet in bij mij ...
en ja... dan gaat het snel hoor.
En nu je het toch over strijken hebt Snoep... ik ga ook aan de slag.
Straks is het weekend weer voorbij en dan ligt het er NoG als ik niet oppas...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...