Mupke Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 quote: Originally posted by: bronnenehm om eerlijk te zijn klinkthet hier best gezellig..en het probleem lijkt zo makkelijk opgelost Je bent hier toch niet voor het eerst?En als je een beetje meeleest hier, dan kom je er snel genoeg achter dat niemand het probleem 'makkelijk opgelost' heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Nou moe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Sara vandaag was jullie trouwdag, dat maakt het ook extra zwaar Lieve mensen, bedankt voor alle felicitaties. Dat heeft me heel goed gedaan. De lunch vanmiddag was heerlijk, broodje roomkaas met gerookte zalm, cappucino en spa, en vanavond alweer heerlijke pannenkoeken met jam en stroop op. De buik is rond.Soothe, ik ga geen rare dingen meer doen, en ik zal de felicitaties doorgeven, zal hij leuk vinden.Gaby vandaag je eerste maand volgemaakt dat is ook een heerlijk gevoel denk ik groetjes Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Ik krijg een bad van de burenZij hebben een nieuweDus ik krijg hun oudeDus alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft duim dat ie past en dat ie de bocht kan maken naar mijn douchecel.......Dit zou zooooooo goed zijn voor mij, een heus ligbad !!wauw Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 quote: Originally posted by: bronnenehm om eerlijk te zijn klinkthet hier best gezellig..en het probleem lijkt zo makkelijk opgelost Waar zou jij het dan over willen hebben Bronnen. Saar gaf aan dat ze het moeilijk had en daar hebben we op gereageerd maar ik weet niet of je het al weet maar veel mensen pb.en elkaar om eventueel dingen met elkaar te delen die niet zo geschikt zijn voor het frum. Het kan hier door iedereen gelezen worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bronnen Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 bolletje..iedereen mag weten wat mijn probleem is een peukie is niet zo erg maar eigenlijk net zo erg of in sommige gevallen nog erger, ja dan ga ik wegen hah Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Zeg luitjes, ik ga maar eens wat anders doen. Misschien kom ik later nog even binnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 vanmorgen een goed gesprek gehad met exik begrijp hem beter en hij mijn nuhet is voor hem al die jaren ook zwaar geweest met een vrouw die helemaal is veranderd ben al positief veranderd maar ben er nog lang niet natuurlijkwe hebben goede afspraken gemaaktwe houden nog steeds van elkaar maar blijven voorlopig echt nog apart wonendus met volle moed er tegen aan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Maar Bronnen zit je dan ergens mee wat je graag bespreekbaar wilt maken? Want dan hoef je het maar te schrijven. En van mij mag iedereen ook bijna alles weten hoor ik heb weinig geheimen maar dat geld niet voor iedereen. Sommige mensen zijn nu eenmaal voorzichtiger.maar als je iets wilt bespreken dan schrijf het maar, dan wordt er op gereageerd. Of misschien heb je een voorbeeld waardoor je dat gevoel nu hebt.Want dat gevoel heb ik een beetje, zit je ergens mee wat je heel graag kwijt wilt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bronnen Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 ja misschien ook wel bolletjeik heb een naar huwelijk gehad wel drie mooie meiden ervan..hij is alco en gokverslaaft ook mijn ouders spugde er niet inen ik ben meegegaan erin ..ben nu gescheiden ik heb gelukkig geen finiancieel probleem wel een uitkering ik ben pas oma geworden eigenlijk alles om voor te gaan.. ik weet dat ik dat probleem heb en wil me best doen maar nu in de fout weer..ik hoop dat iemand dit herkend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Goed om te horen snoepje, fijn dat je toch met elkaar kunt praten. En vooral, dat je ook afspraken hebt kunnen maken. Goed dat je dat aangepakt hebt, petje af hoor:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Misschien even het k woord weghalen bronnen, mag hier niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Ben jaloers op je woman, een bad! Als er iets is dat ik mis is het een bad. Heb het nu ook koud, moet zo nog even de kou in met de hond en wat zou een bad daarna heerlijk zijn. Ik neem maar een hete douche, ook lekker. Hoop dat hij past woman! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bronnen Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 oeps sorry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Kate, mooi een heel jaar, dan heb je alles al 1 keer zonder drank gedaan en weet je dat je dat de volgende keer ook kan Van harte::present::present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 bronnenik ben een half jaar geleden ook oma gewordenen daarvoor ben ik ok gestopt met drinkenmet de oud en nieuw kon ze hier nog geen eens hier slapen want dan kon ik niet drinkentenminste niet zoveelleuk zo omaik wil een leuke oma worden die leuke dingen met haar kan doen en dat ze kan komen logeren,,,veiligen daar doe ik het voor ..en voor me kinderen ..en voor mezelf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Dank Dhen!Ja alles is mogelijk zonder. Het kan. En uiteindelijk veel rustiger. Soothe, mannie zegt dank en vindt je onderschrift mooi Snoepje, mooi dat jullie gepraat hebben. Het zal vast nog wel met de nodige hobbels gaan, maar dit is moedig van je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Dhen, jij hebt heel binnenkort alles al 2x zonder gedaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Hoi Bronnen, ik dronk elke dag en ik dronk veel, drank was het enige wat perse in huis moest zijn, bij tekort naar de nachtwinkel etc. Ik ben wel eens korte periodes gestopt maar nooit omdat ik vond dat ik een drankprobleem had, wel omdat ik het te duur vond worden of een andere keer omdat ik wilde afvallen of omdat iemand zei, jij drinkt wel veel. Toen ik aan het eind van mijn drinken m'n uiterste best deed om een fles sterke drank per dag weg te krijgen en dit ook bijna lukte begon ik te denken dat ik gek was: wie heeft er nu als voornaamste doel om elke dag de bodem zien te bereiken van een fles sterke drank. Verder kreeg ik steeds vaker valpartijen, black outs etc.Ik ben cold turkey gestopt en na een paar dagen hier op adb terechtgekomen omdat ik ging googlen op de afkickverschijnselen, het trillen, niet slapen etc leken me niet gezond. Omdat ik al een paar dagen niet had gedronken kreeg ik het advies door te gaan met stoppen. Ik heb een paar basisregels/ adviezen hier opgevolgd: partner is ook gestopt met drinken, nooit drank in huis en bij elke trek op adb komen en net zo lang blijven totdat de trek weg was. Was het rustig op het forum dan ging ik teruglezen, oude dagdraadjes.Bij het teruglezen begonnen mij een paar dingen te dagen, ik was een alcoholist (wie ikke?? ja dus) er kwamen nogal wat dramas bij terugvallen las ik, de meesten vielen langdurig terug of verdwenen van het forum. Ik leerde dat achter elke trek een emotie zat en ik daagde mezelf uit om naar die emotie te kijken en niet naar de trek. Na een maand of 3 gestopt te zijn begon ik mij te realiseren dat ik al sinds m'n 15de verslavingspatronen had, dat als het leven te moeilijk voor mij was dat ik wegdook in de veiligheid die een verslaving mij bood. Ik besloot dat ik hoe dan ook niet meer wilde weglopen voor welk gevoel dan ook in mij.Ik sta nu bijna 2 jaar droog, hou nog steeds dezelfde principes aan: partner drinkt niet in huis (3 keer per jaar buitenshuis max 2 glazen dan staat ie al op z'n kop ) geen drank in huis, bezoek neemt overgebleven drank mee als ze perse alco wilden drinken maar ik haal het niet voor ze in huis, vragen ze om een wijntje dan zeg ik: o nee dat heb ik niet in huis, zal ik het even voor je halen, ben ik met 10 min. terug? Vaak hoeft het dan al niet meer. En bij trek naar het forum, ook nu nog, hoewel er gelukkig niet vaak trek meer is. Mijn eigenwijs zijn in het drinken: nou ik drink lekker toch heb ik omgezet in een eigenwijsheid voor niet drinken: al dondert de wereld in elkaar ik drink niet. Je kracht om de verslaving in stand te houden kan je ook gebruiken in kracht om met de verslaving te stoppen.Verder ben ik aan de slag gegaan met mijn emoties om te drinken, praten hierover helpt door het spiegelen, zelfhulpboeken, therapie die ik vroeger al eens had gehad en nu pas begon te begrijpen etc.M'n leven loopt lekker, wat normale ups en downs, maar ik weet nu dat ik dat allemaal zonder drank kan. Ik weet dat ik alles in het leven nu zonder drank kan en weet nu de opluchting als ik bij trek niet ben gaan drinken, baal ik savonds een keer omdat ik eigenlijk wel trek heb maar niet drink dan is het de volgende ochtend altijd lekker opgelucht wakker worden, de trek is weg en ik ben er niet ingetuind.Belangrijk voor mij in het hele proces is de draai van zelfvernietiging naar zelfopbouw, mijn negatieve zelfbeeld dwong mij tot verslaving, mijn positieve zelfbeeld wil geen verslaafde zijn. De verslaving in alco ben ik wat mij betreft wel kwijt zolang ik maar van het spul afblijf. Mijn positieve zelfbeeld werk ik nog steeds aan maar loopt lekker, heb er alleen soms meer geduld voor nodig en meer werk aan dan ik soms wens, maar ben er optimistisch onder, vind leven leuk, niet altijd gemakkelijk, maar wel een leuke uitdaging en ik had mezelf en m'n omgeving geen beter kado kunnen geven dan dit allemaal aan te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 tjemig wat een lap tekst :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Gelukkig wel Kate, ik heb al bijgetekend voor jaar 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Ik denk dat er heel veel mensen zijn hier die dat probleem herkennen Bronnen. Een zwak moment en het risico zit er weer in dat je een keer drinkt.Heb je nog wel kontact met een van je exmannen? En ik denk ook dat jij het gevoel van eenzaamheid misschien wel erg goed kent. Iets waar hier veel over gesproken wordt.Heb je ook vrienden? Een hobby? Huisdieren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Dank je Josje, ja het is voor mij echt zoooooo fijn. Mensen hier weten nog wel van de zomer hoe graag ik een bad wil hihihiZo graag dat ik een plastic boot in mn douchecel wilde leggen zodat ik toch beetje een bad zou hebben. Toch maar niet gedaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 quote: Originally posted by: dhenGelukkig wel Kate, ik heb al bijgetekend voor jaar 3 het wordt hier wel een droge woestijnbende he... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Eigenlijk best een goed idee woman:D Wij hebben geen ruimte voor een bad in de kleine douche, hebben het nu af en toe over een hot tub in de tuin....dat wordt sparen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden