Spring naar bijdragen

zondag 20-2-11


igor

Aanbevolen berichten

quote:


Originally posted by:
bronnen

ehm om eerlijk te zijn klinkthet hier best gezellig..en het probleem lijkt zo makkelijk opgelost



Je bent hier toch niet voor het eerst?
En als je een beetje meeleest hier, dan kom je er snel genoeg achter dat niemand het probleem 'makkelijk opgelost' heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 323
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sara vandaag was jullie trouwdag, dat maakt het ook extra zwaar :heart:

Lieve mensen, bedankt voor alle felicitaties. Dat heeft me heel goed gedaan. De lunch vanmiddag was heerlijk, broodje roomkaas met gerookte zalm, cappucino en spa, en vanavond alweer heerlijke pannenkoeken met jam en stroop op. De buik is rond.

Soothe, ik ga geen rare dingen meer doen, en ik zal de felicitaties doorgeven, zal hij leuk vinden.

Gaby vandaag je eerste maand volgemaakt dat is ook een heerlijk gevoel denk ik :musicnote::present:

groetjes Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bronnen

ehm om eerlijk te zijn klinkthet hier best gezellig..en het probleem lijkt zo makkelijk opgelost



Waar zou jij het dan over willen hebben Bronnen. Saar gaf aan dat ze het moeilijk had en daar hebben we op gereageerd maar ik weet niet of je het al weet maar veel mensen pb.en elkaar om eventueel dingen met elkaar te delen die niet zo geschikt zijn voor het frum. Het kan hier door iedereen gelezen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vanmorgen een goed gesprek gehad met ex
ik begrijp hem beter en hij mijn nu
het is voor hem al die jaren ook zwaar geweest met een vrouw die helemaal is veranderd
ben al positief veranderd maar ben er nog lang niet natuurlijk
we hebben goede afspraken gemaakt
we houden nog steeds van elkaar maar blijven voorlopig echt nog apart wonen
dus met volle moed er tegen aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Bronnen zit je dan ergens mee wat je graag bespreekbaar wilt maken? Want dan hoef je het maar te schrijven. En van mij mag iedereen ook bijna alles weten hoor ik heb weinig geheimen maar dat geld niet voor iedereen. Sommige mensen zijn nu eenmaal voorzichtiger.
maar als je iets wilt bespreken dan schrijf het maar, dan wordt er op gereageerd. Of misschien heb je een voorbeeld waardoor je dat gevoel nu hebt.:)
Want dat gevoel heb ik een beetje, zit je ergens mee wat je heel graag kwijt wilt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja misschien ook wel bolletje
ik heb een naar huwelijk gehad wel drie mooie meiden ervan..hij is alco en gokverslaaft ook mijn ouders spugde er niet in
en ik ben meegegaan erin ..ben nu gescheiden ik heb gelukkig geen finiancieel probleem wel een uitkering ik ben pas oma geworden eigenlijk alles om voor te gaan.. ik weet dat ik dat probleem heb en wil me best doen maar nu in de fout weer..ik hoop dat iemand dit herkend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bronnen

ik ben een half jaar geleden ook oma geworden
en daarvoor ben ik ok gestopt met drinken
met de oud en nieuw kon ze hier nog geen eens hier slapen want dan kon ik niet drinken
tenminste niet zoveel
leuk zo oma
ik wil een leuke oma worden die leuke dingen met haar kan doen en dat ze kan komen logeren,,,veilig
en daar doe ik het voor ..en voor me kinderen ..en voor mezelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Dhen!
Ja alles is mogelijk zonder. Het kan. En uiteindelijk veel rustiger.

Soothe, mannie zegt dank en vindt je onderschrift mooi :present:

Snoepje, mooi dat jullie gepraat hebben. Het zal vast nog wel met de nodige hobbels gaan, maar dit is moedig van je :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bronnen, ik dronk elke dag en ik dronk veel, drank was het enige wat perse in huis moest zijn,
bij tekort naar de nachtwinkel etc. Ik ben wel eens korte periodes gestopt maar nooit omdat ik vond
dat ik een drankprobleem had, wel omdat ik het te duur vond worden of een andere keer omdat ik wilde
afvallen of omdat iemand zei, jij drinkt wel veel. Toen ik aan het eind van mijn drinken m'n uiterste
best deed om een fles sterke drank per dag weg te krijgen en dit ook bijna lukte begon ik te denken
dat ik gek was: wie heeft er nu als voornaamste doel om elke dag de bodem zien te bereiken van
een fles sterke drank. Verder kreeg ik steeds vaker valpartijen, black outs etc.

Ik ben cold turkey gestopt en na een paar dagen hier op adb terechtgekomen omdat ik ging googlen
op de afkickverschijnselen, het trillen, niet slapen etc leken me niet gezond. Omdat ik al een paar dagen
niet had gedronken kreeg ik het advies door te gaan met stoppen. Ik heb een paar basisregels/
adviezen hier opgevolgd: partner is ook gestopt met drinken, nooit drank in huis en bij elke trek op adb
komen en net zo lang blijven totdat de trek weg was. Was het rustig op het forum dan ging ik teruglezen, oude dagdraadjes.

Bij het teruglezen begonnen mij een paar dingen te dagen, ik was een alcoholist (wie ikke?? ja dus)
er kwamen nogal wat dramas bij terugvallen las ik, de meesten vielen langdurig terug of verdwenen
van het forum. Ik leerde dat achter elke trek een emotie zat en ik daagde mezelf uit om naar die emotie
te kijken en niet naar de trek. Na een maand of 3 gestopt te zijn begon ik mij te realiseren dat ik al
sinds m'n 15de verslavingspatronen had, dat als het leven te moeilijk voor mij was dat ik wegdook in de veiligheid die een verslaving mij bood. Ik besloot dat ik hoe dan ook niet meer wilde weglopen voor welk
gevoel dan ook in mij.

Ik sta nu bijna 2 jaar droog, hou nog steeds dezelfde principes aan: partner drinkt niet in huis (3 keer
per jaar buitenshuis max 2 glazen dan staat ie al op z'n kop ;) ) geen drank in huis, bezoek neemt
overgebleven drank mee als ze perse alco wilden drinken maar ik haal het niet voor ze in huis,
vragen ze om een wijntje dan zeg ik: o nee dat heb ik niet in huis, zal ik het even voor je halen,
ben ik met 10 min. terug? Vaak hoeft het dan al niet meer. En bij trek naar het forum, ook nu nog,
hoewel er gelukkig niet vaak trek meer is. Mijn eigenwijs zijn in het drinken: nou ik drink lekker toch
heb ik omgezet in een eigenwijsheid voor niet drinken: al dondert de wereld in elkaar ik drink niet.
Je kracht om de verslaving in stand te houden kan je ook gebruiken in kracht om met de verslaving
te stoppen.

Verder ben ik aan de slag gegaan met mijn emoties om te drinken, praten hierover helpt door het
spiegelen, zelfhulpboeken, therapie die ik vroeger al eens had gehad en nu pas begon te begrijpen etc.

M'n leven loopt lekker, wat normale ups en downs, maar ik weet nu dat ik dat allemaal zonder drank
kan. Ik weet dat ik alles in het leven nu zonder drank kan en weet nu de opluchting als ik bij trek niet
ben gaan drinken, baal ik savonds een keer omdat ik eigenlijk wel trek heb maar niet drink dan is het
de volgende ochtend altijd lekker opgelucht wakker worden, de trek is weg en ik ben er niet ingetuind.

Belangrijk voor mij in het hele proces is de draai van zelfvernietiging naar zelfopbouw, mijn negatieve
zelfbeeld dwong mij tot verslaving, mijn positieve zelfbeeld wil geen verslaafde zijn. De verslaving in
alco ben ik wat mij betreft wel kwijt zolang ik maar van het spul afblijf. Mijn positieve zelfbeeld werk ik
nog steeds aan maar loopt lekker, heb er alleen soms meer geduld voor nodig en meer werk aan dan
ik soms wens, maar ben er optimistisch onder, vind leven leuk, niet altijd gemakkelijk, maar wel een
leuke uitdaging en ik had mezelf en m'n omgeving geen beter kado kunnen geven dan dit allemaal aan te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat er heel veel mensen zijn hier die dat probleem herkennen Bronnen. Een zwak moment en het risico zit er weer in dat je een keer drinkt.
Heb je nog wel kontact met een van je exmannen? En ik denk ook dat jij het gevoel van eenzaamheid misschien wel erg goed kent. Iets waar hier veel over gesproken wordt.
Heb je ook vrienden? Een hobby? Huisdieren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...