Spring naar bijdragen

Even voorstellen: Fourchan


Fourchan

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

mijn pseudoniem hier is Fourchan en ik ben hier via Google terecht gekomen.

Ik ben ergens in de veertig en beschouw mezelf toch al een jaar of twintig alcoholist. Begonnen met drinken van bier in het late voortgezet onderwijs, tijdens de verdere studie en daarna in het werkzaam leven. Ik meen er wel eens een term voor te hebben gelezen: functioneel alcoholist.

Het is van kwaad tot erger gegaan. De laatste tijd zo'n acht bier per dag en als er nog ruimte is een flesje wijn of sherry erbij ook. Heb er ook in het verleden al twee keer een nachtje ziekenhuis op zitten. Ik word nu wat ouder en ik ga meer en meer de negatieve effecten voelen. Niet zozeer een kater; daar heb ik eigenlijk geen last van en zeker niet na het beruchte ochtendbiertje (ik heb me nog nooit ziekgemeld). Wel lichamelijk. Ik ben vermoeider en mijn spieren voelen stijf aan. Ik besef héél goed dat dit niet door kan gaan.

Maar nu het goede nieuws: een week geleden heb ik, zonder er vantevoren over nagedacht te hebben, in een impuls mijn lege blikje neergezet en gezegd: "Nou, dat was 'm dan. De laatste die je gedronken hebt.". Een spontane actie en ik ben nu een week nuchter. De lichamelijke ontwenning viel me nog mee, alleen een beetje hoofdpijn en verschrikkelijk moe!

Natuurlijk ben ik er nog niet. Geestelijk gezien heb je nog wel de behoefte. Tot nu toe kan ik het de baas door te denken aan de positieve dingen. Hoe uitgerust ik nu opsta. Hoeveel ik nu gedaan krijg in huis.

Alle steun is echter welkom. Er zullen moeilijke momenten komen, daar ben ik van overtuigd. Ik hoop dat ik dan op dit forum terecht kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Fourchan,

Ik hoop dat je beseft dat wat je een week geleden gedaan hebt echt ongelovelijk knap is, mijn petje gaat voor je af en je krijgt een diepe buiging.

Ga niet bezig zijn met een eventuele terugval, maar neem elke droge dag als een bewonderingswaardige prestatie.

Ik ben in iedere geval trots op je :D

Hou vol, je bent niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het warme welkom! Ik zal alle adviezen ter harte nemen. Niet bezig zijn met een terugval is een goede. Maar zoals dingen nu gaan, heb ik daar ook geen reden voor. Mijn lichamelijke conditie is best nog redelijk, maar toen ik vanochtend een sprintje moest trekken voor het OV was ik verbaasd over het gemak waarmee dat ging. Een hele snelle hersteltijd in hartslag en ademhaling. Wat een fantastische ervaring. Nu al voel ik me minder oud. Ik had er werkelijk geen idee van dat er zó snel al in zóveel opzichten verbetering optreedt.

Ook dat went wel, dat weet ik, maar voor nu is het een zeer goede stimulans om door te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Fourchan,

Ook van mij welkom hier. Je kunt ons altijd vinden op de dagdraag, ditjes en datjes.

Het is onze virtuele huiskamer. Zeker als je een moeilijk moment hebt kan het helpen daar te komen. Er zijn bijna altijd wel mensen die je willen steunen.

Ik heb zelf de internetcursus van Tactive gedaan en dat was heel verhelderend, vooral om te zien wat mijn triggers waren en hoe ik het zo manoevreerde dat ik kon drinken.

Mocht je een terugval hebben, bedenk dan nu al dat het erom gaat dat je weer opkrabbelt. Na het eerste glas kan je ook de alcohol weggooien en als je bang bent dat je drank zult gaan kopen, doe je geen boodschappen, of 's ochtends e.d.

Hoe je het ook wilt aanpakken, ik wens je veel succes en doorzettingsvermogen.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt, Lytse.

Ik vind drank voornamelijk gewoon lekker vanwege de roes. Wat begonnen is als soms in die roes te geraken, is gegroeid tot een afhankelijkheid ervan. Maar goed, dat is de definitie van alle verslavingen.

Ook ik heb het volledige besef van hetgeen ik mezelf aandoe. En dan toch stug doorgaan. Ik heb een aantal keer geminderd. Dat is voor mij helaas simpelweg geen oplossing.

Ik wil de tweede helft van mijn leven in goede staat beleven en mezelf niet verder aftakelen met dat gif. In de beginfase ga ik daar van dag tot dag aan werken. Nu denk ik er vaak aan maar ik hoop dat dat na verloop van tijd minder wordt.

En nog steeds niet van de wagen gevallen... eigenlijk ook helemaal geen behoefte aan alcohol op dit moment. Raar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...