Spring naar bijdragen

dan toch aangemeld


verandering

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

al maanden lees ik mee op het forum en het ging me goed.

Ik ben een vrouw van 39 jaar.

Ik heb al altijd alcohol gezien als een medicijn... tegen mijn angst, (harte)pijn, verlegenheid...

Ik ben op een punt nu dat ik niet meer kan drinken gewoon voor de smaak of gezelligheid.

Daarom hadden mijn vriend en ik afgesproken een tijdje minder te drinken maw geen fles meer kraken thuis onder ons 2 en bij uitgaan of bezoek max 2-3 glazen.

Dat ging een 2 tal maanden goed. Was echt trots op mezelf. Tot zondag.

Om de paar maanden komen we samen onder vriendinnen om lekker te eten en te drinken.

Ik voelde direct al de aperitief in mijn hoofd zitten, die was echt wel heel sterk.

Tja en dan ben ik niet bij mijn 2-3 glazen wijn gebleven, ook omdat ik niet moest rijden.

het einde van de avond is een zwart gat maar volgend mijn vriend moest hij me naar bed begeleiden.

Ik schaam me voor mezelf, voor mijn vriend,... Ik heb een enorm schuldgevoel.

Mijn vriend stelt voor om totaal geen alcohol meer te drinken. Hij is bang dat het anders de verkeerde kant opgaat met me.

Ik zal zijn raad opvolgen. Ik besef dat ik niet meer 'normaal' kan drinken. Ik vind dat spijtig en heel zwak van mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi verandering, klinkt heel herkenbaar!, maar wat goed dat je hier komt, doe lekker mee op de dagraad, als je een lastig moment hebt is dat altijd fijn

Misschien kunnen we elkaar ondersteunen, ik heb nu 2 weken niets gedronken, en ondanks het 'gemis' bevalt het me uitstekend, voel me duizend keer beter!!! dus dat is toch iets om voor te gaan

suc6 en als er wat is, en als ik wat voor je kan doen, wij zijn er voor je

gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op ons forum Verandering,

die strijd met de alcohol is in feite vaak

een strijd met (iets in) jezelf.

Daarmee stoppen geeft rust, met drank stoppen geeft

even onrust, maar al heel snel bouw je weer eigenwaarde en trots

op en die helpen je om het vol te houden en te gaan waarderen uiteindelijk.

Een leven zonder alcohol is echter dan een leven met, op de manier waarop wij er

mee omgaan. De meeste mensen die hier komen kunnen niet matig zijn, net alsof

je eigen grens herkennen en erkennen (en er naar handelen) te moeilijk is.

Ik heb wel 10 jaar zo gestreden met mezelf en sinds ik gestopt ben daarmee, herken ik weer dezelfde persoon die ik vroeger was. Ik kom nu dezelfde onzekerheden en moeilijkheden tegen maar ben er nu wel tegen opgewassen en dat sterkt me enorm.

Per dag neem je die eerste gewoon niet, zo simpel kun je het maken, dag bij dag.

En als je het zwaar hebt is er altijd wel iemand hier om je daar even in te begeleiden en

zul je zien dat die trekmomenten korter worden en minder in aantal. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Jane,

bedankt voor jouw reactie.

Ik heb het gevoel dat het leven me zwaarder valt dan de gemiddelde mens.

Ik maakte nog geen erge dingen mee en kon altijd op de steun rekenen van mijn ouders en zussen in mindere momenten.

Maar altijd was ik het bange, onzekere meisje.

Ik ben sportief en kan het drinken zeker laten tijdens de week maar in het weekend krijg ik geregeld van die buien/aanvallen.

Geen emo-eetbuien maar dan emo-drinkbuien.

En telkens voor of tijdens mijn ongesteldheid. Dit wijst erop dat ik in die periode extra gevoelig ben.

Ik moet toegeven dat ik het jammer vind geen terrasje meer te kunnen doen met een lekker glaasje wijn.

Of op een receptie een lekker glaasje bubbels te moeten laten staan, maar ik moet aan mijn gezondheid denken en aan het voorbeeld dat ik wil zijn voor mijn dochter.

En bovenal aan de liefde van mijn vriend. Ik wil dit niet allemaal op het spel zetten voor alcohol.

Want als ik eerlijk ben dan was het vooral de lichte roes na 2 glaasjes wijn op een terras die het voor me aangenaam maakte.

De gesprekken liepen toen vlotter, voelde me 1000x sterker...

Zoals ik hier al zoveel las, die knop moet omgedraaid worden.

Ik zal terug moeten leren me te amuseren zonder alcohol op een feest, etentje.

Zal in het begin wel aanpassen zijn maar dat moet zeker lukken.

Als iemand tips voor me heeft hoe ik daar het best mee omga hoor ik die graag.

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Verandering,

Ik heb je al langs zien komen op de dagdraad. Welkom hier op het forum.

Jane heeft al een heleboel wijze dingen gezegd. Inderdaad, als je specifieke vragen hebt, of zin hebt in een babbeltje of afleiding tijdens momenten van trek: op naar de dagdraad.

Vandaag waren een paar mensen kattig tegen elkaar, maar meestal is iedereen heel steunend, dus bij zoiets scroll je gewoon door.

Het zal wel moeite kosten om alle verhalen te leren plaatsten bij de juiste personen, dat had ik ook in het begin, maar dat komt vanzelf.

Veel succes en volharding toergewenst,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Lytse voor je verwelkoming.

Inderdaad de dagdraad is niet zo makkelijk te volgen in het begin.

Maar ik zal toch proberen daar een woordje mee te babbelen :-).

Jij bent een minderaar hé, en het lukt je!

Ik heb me voorgenomen om voor onbepaalde tijd niets van alcohol te drinken.

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...