Spring naar bijdragen

even voorstellen Chretien (57)


Chretien

Aanbevolen berichten

Een getrouwde man met nog 2 studerende kinderen j(23)m(19) die op zichzelf al heeft gepoogd te stoppen, maar momenteel terug 15 pinten per dag op café drinkt. ttz voor zo'n €20,-/dagelijks. Dus een gewoonte-drinker. Volgens mij lijdt er het gezin niet onder, maar mijn leven en gezondheid is dat van een ouwe vent geworden. Moet mij steeds enorm inspannen om oa niet in slaap te vallen. Bij de minste inspanning zweten en kortademig. Als ik mijn gewoonte niet heb, voel ik me stressig. Ik wou graag dat ik terug normaal functioneer. Vanmorgen heb ik een beslissing genomen. toch nog 6 pinten gaan drinken. maar tijdens het klaarmaken van het avondeten, blijf ik van de rode wijn af.

Ik wil er graag over communiceren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Chretien

als jij je gewoonte niet hebt word jue stressig schrijf je;

deels zit dat tussen je oren natuurlijk, de afkick komt meestal

later als je erg verslaafd bent, en in de praktijk hier valt het de meesten mee om cold turkey te gaan. Met hulp van librium of je huisarts als je dat nodig hebt.

Maar als ik je lees zit je nog wat te sjoemelen; vraag je gezin eens of ze er onder lijden en vraag een eerlijk antwoord. Je zou er van kunnen schrikken; mijn gezin leed er ook niet zo onder (dacht ik, maakte ik mezelf wijs), maar zelfs ik zie nu dat ze een leuker mens aan me hebben en het contact is veel opener geworden. Mijn zweten en kortademig zijn zijn voorbij en ik functioneer weer als 15 jaar geleden, en dat na 2 1/2 jaar niet drinken.

Ik zou zeggen; ga eens voor een maand niet drinken en maak dan weer de balans op.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een nieuwe dag. 'k Ben met iets nieuws begonnen om de dag te starten. Heb me zelf een groot glas thee klaargemaakt.

Gisterenavond is het gelukt om van de drank af te blijven. Alleen dat glaasje wijn bij het eten, samen met de vrouw. Anders dronk ik er nog zo'n 2 tijdens het eten klaarmaken.

Het vertellen aan vrouw en kinderen dat ik een drankprobleem heb, is op zichzelf een probleem. Als ik gedronken heb, dan kom ik nog vrij normaal over. Fysisch zijn de prestaties heel wat minder. Daar hebben zij hun bij neergelegd.

Mocht ik van mijn probleem spreken, vrees ik dat mijn vrouw zo hard schrikt, dat zij haar koffers pakt. Juist daarom is het voor mij 5 voor 12.

Om hen en mijzelf te plezieren ga ik sinds enkele maanden fitnessen.

Ik denk: als ik stop met drinken zijn er in één klap vele zaken opgelost.

  1. Mijn zwaarlijvigheid +10kg.

Ik rook enkel bij het drinken van bier.

Het hartfalen sinds 2006.

mijn conditie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chretien

Heel wat redenen om te stoppen en je vrouw weet het al lang hoor en maakt zich zorgen. heb je de internetbehandeling gedaan? die kan je ook helpen met minderen, is niet gezegd dat je meteen moet stoppen. ook ik minder, maar weet diep in mijn hart dat het beter is om in ieder geval een tijd te stoppen om die gewoonte te doorbreken.

Ik kan door omstandigheden geen drankje pakken deze week, dus heb nu 5 avonden niet gedronken en moet zeggen zonder centje pijn. weet van mijzelf dat als het weer kan ik het wel weer en doe en dan de volgende dag natuurlijk weer spijt. neem mijzelf voor om toch te proberen het niet te doen. zo worstel je als je aan het minderen bent, ik weet het. maar ik durf nog niet verder vooruit te kijken, neem het bij de dag.

ik ben 46 en drink zo'n 5-7 halve liters bier per dag, ben nu ook gaan hardlopen met start to run, want ook ik wil er 10 kilo af!

mariam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt Mariam voor je antwoord. De internetbehandeling is nog niet voor nu. Heb ooit zoiets gevolgt maar dan met vrijwilligers. Was goed maar na 12 weken stopt het. en als je dan af en toe niet geport wordt door de éne of een andere, dan is het kalf verdronken, versta je? Dus wordt Alcoholdebaas (forum) mijn garage en jullie zijn dan de helpende monteurs. Je zal zien, zolang het goed gaat, leg ik mijzelf dagelijks verplichtingen op. Als het niet meer gaat, zeg ik het ook. Als het mij teveel word, dan verdwijn ik. En op dat moment heb ik die stroomstoot nodig. Nogmaals merci en maak er ook een fijne dag van:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Chretien

Welkom op het forum.

Ik hoop dat het jou de ondersteuning, en soms een duwtje

in de rug breng,t als dat voor jou nodig is.

Gelezen dat je vandaag voor "0" gaat en van alles

hebt gepland voor vandaag.

Dus, ik zou zeggen, heb een goede wandeling, eet

smakelijk met de familie en ik wens je veel succes, kracht

en sterkte om je voornemens waar te maken.

Waar een wil is, is een weg.

Groetjessss

Coco

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cretien,

Ik ben Roy en heb je stukje gelezen. Verantwoordelijkheden hebben wij , jij en ik, ons zelf op de hals gehaald. Je hebt denk ik prachtige studerende kinderen, wees daar trots op, maaaaaar zorg ook dat zij trots kunnen zijn op hun Pa. Geloof mij,het is meer dan de moeite om er voor te vechten want zij zullen dat altijd, hun leven lang blijven waarderen in HUN PA. Natuurlijk hebben wij een probleem en natuurlijk hoeft dat niet iedereen te weten, maar zowel vrouw als kinderen voelen het aan.

Ik mag en kan je vertellen dat het heerlijk is om met, kennissen, anderen geeft niet wat te kunnen communiceren zonder een alcohol kegel. Ook jou vrouwtje wordt daar blij van. Daarnaast zijn de kosten van onze grappen, ook nogal aan de hoge kant. Besteedt dit liever aan een gezellig uitje met je kinderen en je vrouw.

Ja moeilijk, maar ga niet in de hoek zitten van daar kom ik niet uit, mijn vader zei altijd, "waar een wil is, is een weg". Maak een ieders dromen waar!!!

Zoek een maatje, ga het winnen en vecht zoals ik ook soms moet doen>

Succes, een man die van zijn gezin houd en via dit Forum een geweldig maatje hebt ontmoet. Niet overwegen, DOEN !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Chretien,

Ook van mij welkom op het forum. Ik heb je op de dagdraad al voorbij zien komen. Inderdaad, denk niet dat je vrouw niets in de gaten heeft. Mijn man ziet eerder dat ik teveel gedronken heb, dan dat ik het zelf zie!

Je bent goed bezig. Ik heb gelezen dat je vandaag ging wandelen en niet naar het café. Strak plan en ik hoop dat je het volgehouden hebt.

Veel succes en doorzettingsvermogen gewenst met het AdB worden.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...