Spring naar bijdragen

donderdag 24 maart

snoepje

Aanbevolen berichten

@Henk
Dank voor je reactie. Wat een geweldige site is dit toch, ben je zo lang weg en gelijk vind je weer een luisterend oor en iemand die met je meedenkt voor zover mogelijk gezien de beperkte info die ik kan geven.

Het is inderdaad een incident maar dus wel een die ik voor onmogelijk gehouden had want feestdagen, feestjes ik dronk nooit meer. Dat ik het hier opschrijf is ook omdat ik er lessen uit wil trekken. Na elke keer dat ik op mijn bek ging met drinken doe ik dat. Blijkbaar is het zo dat als negatieve emoties zoals nu zich erg opstapelen en ik de hele dag het gevoel heb dadelijk in huilen uit te barsten ik aan de oude oplossing dacht en dat was drinken alle remmingen los en spuien van emoties. Zo deed ik dat altijd en zo zie je maar weer, zo ging ik het nu ook doen. Wat mij helpt is opschrijven brief aan haar schrijven ook al kan ik die nu niet sturen, heb het wel geschreven en toch aan mensen om me heen vertellen voor zover gaat. En twee mensen die weten alles van het verhaal. Dat deed ik toen ik nog dronk dus nooit. Open zijn en mensen vertellen wat er speelt is iets wat ik echt geleerd heb sinds ik niet meer drink.

En de mentaliteit van Russen; ik veronderstel zelf niet echt verschillen. Russen en de meeste mensen uit Oostblok landen vind ik zo erg op ons lijken dat ik niet goed let op de verschillen. Nuances zijn het inderdaad en misschien had ik daar meer op moeten letten. Intuïtief vs rationaliteit; als ik van mezelf mag spreken ben ik juist infinitief en een gevoelsmens en zij redeneert. Zij is bijvoorbeeld boekhouder en ik ben verpleegkundige. Wat mij zo opvalt aan mensen uit het oostblok en russische vrouwen met name; Nederlandse vrouwen zijn gewend hun mond te roeren en hebben duidelijke wensen en eisen. Zeggen wat ze fijn vinden en wat ze wel/niet waarderen aan een ander. Een russische moet dat ook hebben maar is daarin een gesloten boek.

@tinkerbelle
Automutilatie, jaren terug via een vriendin van me met anorexia op een site beland van allemaal 15-18 jarige meiden die emotioneel in de knoop zaten en een aantal daarvan die deden zichzelf ook echt pijn. Als buitenstaander wist ik alleen maar van dat het bestond dat mensen gingen krassen. Vooral het punt van relatie ouders kind viel me zo op. Zo alle kanten opslaand als heftige pubers kunnen doen; de liefste mensen ter wereld tot bewust jezelf pijn doen als mamma het zien kan en dit alles kon van dag op dag anders zijn. Lijkt me heel erg moeilijk voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 226
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oké Twinkeltje, belangrijk is dat men dat serieus blijft nemen, maar heerlijk dat het nu goed gaat met haar. Voor jou ook een hele zorg minder meis.:heart:

och Mupke das inderdaad ook niet verkeerd, de zon achter de ramen maar dadelijk kun je er lekker buiten van genieten. Nog ff wachten, heb hem alwel besteld vandaag bij de ameH, maar die waren uitverkocht. o wacht :rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose: Ik kan je er hier ook een paar geven.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker Mup. Ik heb er inmiddels twee. Een van zo'n 13 mtr en een van zo'n drie mtr. Nee das helemaal klaar hoor. ook al een rontsenkant omheen gemetseld en de kiezelsteentjes liggen er ook al omheen visjes erin en hoppa. Zal wel eens proberen een paar foto's te plaatsen, moet je ff wachten. Beloof niks hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed te horen erik, en ik leer ook van jou hoor...

je klinkt helemaal helder en dat doet me deugd... ik probeer het ook te blijven

over verschillen tussen russische en nederlandse vrouwen, ik was daar normaal
gesproken niet op ingegaan, omdat ik volledig met je eens ben dat we erg op elkaar lijken, en ik er meestal zelfs wat huiverig voor ben om naar dergelijke verschillen te zoeken...

toch begon je er zelf over, en een beetje impulsief noemde ik dat voorbeeld van mijn russische vriendin M, bij wie me dat zo frappeerde en nog...

verkijk je overigens niet op de betekenis van woorden als rationalistisch en intuitief... vaak erg dubbelzinnig en licht vatbaar voor verwarring en misverstand...kan verraderlijk zijn zelfs, op soortgelijke wijze eigenlijk als die kwestie van culturele verschillen...

het ga je goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
henk

over verschillen tussen russische en nederlandse vrouwen, ik was daar normaal

gesproken niet op ingegaan, omdat ik volledig met je eens ben dat we erg op elkaar lijken, en ik er meestal zelfs wat huiverig voor ben om naar dergelijke verschillen te zoeken...

toch begon je er zelf over, en een beetje impulsief noemde ik dat voorbeeld van mijn russische vriendin M, bij wie me dat zo frappeerde en nog...

Dat onderdeel over die verschillen waardeerde ik juist in je antwoord. Het zet me in elk geval aan het denken. Ik ben gek op Oost Europa en Rusland. Tja en ik wil haar snappen waarom ze doet zoals ze doet, dat is helaas een onmogelijkheid als ik niks hoor en slechts kan raden. Maar bedankt dus voor je reactie, mag best wat impulsief zijn; dat zijn vaak de waardevolle onderdelen :) Zo was ik ook net heel impuslief naar tinkebell en wie weet vind ze dat ik me er teveel mee bemoei terwijl ik haar helemaal niet ken. Iedereen reageert goed bedoelt ga ik maar vanuit. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond, heb nog niet bijgelezen, dus weet niet of ik ergens tusenin val,
vanmiddag ruzie gehad met partner, alleen maar goed, denk ik, maar ik merkte meteen dat m'n oude denken weer terug kwam, ik vond mezelf niets waard, en.... ik wou drank, heel veel drank en roken, want ik wou niet voelen, gelukkig moest ik werken, en ik met rode ogen naar get werk, en wonder boven wonder, kon ik m'n gedachten op mijn werk richten, en nu wil ik al niet eens meer, maar ik zat er heel dichtbij, 1 van de redenen dat ik me nu zo goed kan concentreren op mijn werk is juist dat ik niet drink, als ik vanavond was gaan drinken, had ik me morgen niet goed kunnen concentreren, en had ik alleen maar weer aan ruzie met partner gedacht, waar ik geen ene moer mee opschiet, ben zo blij dat ik het niet gedaan heb, maar jeetje , ik moet echt allert blijven die scheidslijn is dun, dit wou ik even kwijt, was erg geschrokken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee ruzie is niet uitgesproken, ik moest naar mijn werk, en hij is weggegaan, en natuurlijk weet ik dat de ruzie niet opgelost is als ik was gaan drinken, maar dat is dus wat ik nog moet leren, dingen uitspreken en er niet voor wegrennen pffffffff...... moeilijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed Gaby!! Geweldig.
En ik herken het zo.... nee, ik had geen ruzie maar wel
heeeeel erge trek. Om 5 uur zat ik een boodschappenbriefje te maken en bovenaan stond: 1 wijn.
Maar: ik ben soep gaan eten (hi,hi) en ik ben geen boodschappen gaan doen. Had nog meer eten in voorraad, dus wat in elkaar geflanst.
Maar wat zijn dat toch een Moeilijke Momenten he?
Nogmaals Petje af!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarde erik

even over dat impulsieve, ik ben dat volkomen met jou eens!
iets om te stimuleren zelfs, al schijnt dat voor veel mensen moeilijk te accepteren te zijn,
omdat dingen er ook weleeens wat onbeholpen bij uit kunnen komen...

ondoordacht soms ja, maar ik houd er wel van... en meen dat inderdaad vaak juist uit een eerste impuls elementen van hulp kunnen zitten die belanrijk zijn en die tellen...

als mensen na gaan denken gaat het meestal mis... grapje hoor, iets laten bezinken kan ook heel mooi zijn...

jouw opmerking hierover steunt mij zeer, toevalligerwijs vandaag nog wat extra, al doet het waarom daarvan er hier niet toe... dus ik dank je voor je reactie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi :heart:Bol,
Ja ik heb vooral in de namiddag trek. Nooit na het eten dan is het voorbij.
Vandaag dag 19.... niet te geloven.
Het houdt me nog steeds erg bezig.
Maar op zich worden de momenten minder heftig.
Het lukt me steeds meer om er net iets minder aandacht aan te geven.
En de gedachte: ""ik wil morgen fit opstaan"" helpt me ook.
Fijn dat je even reageert!
Dag, dag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Niwi, daar heb je gelijk in.
Ik was geen dagelijkse drinker, maar nu houdt het me elke dag bezig.
Ik betrap mezelf ook op verleidelijke gedachten:
Nog een poosje volhouden en dan gun ik me voor 1 keer een fles(je).
Maar dan probeer ik er achter aan te denken: vandaag maar niet....
Maar wat heerlijk dat de lente er weer is!:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...