Spring naar bijdragen

donderdag 24 maart

snoepje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 226
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik kreeg vanmiddag een mailtje van iemand
en ik hoop dat degene dit nu leest of straks misschien...

De weg terug hier naar toe
is niet ver......
hoop dat je weer komt
als het nodig mocht zijn.....

:present: Shahire :present:

(sorry...moest effe tussendoor ....ZOEFFFFFFFFFFFFFFF)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anderhalf jaar had ik niet gedronken tot vorige week vrijdag (en nu sta ik weer een week droog, dat is het goede nieuws) Ik wil graag even een verhaal van me afschrijven....

De grootste dip in mijn leven is de relatie met mijn ex die uitging nu een jaar of 5 terug. Echter vanaf 1 februari heb ik een meid leren kennen waar ik hopeloos verliefd op geworden ben. Alleen zij met een hoop problemen en van origine Wit Russisch. Zonder dat ik over de aard van die problemen in kan gaan heeft mij dit erg aangetrokken en sinds drie weken is de oorzaak van haar problemen weg. Verliefdheid was eerst een kwestie van helpen, luisteren vooral. In die weken heb ik haar zo 15x gezien en na die tijd was het eerst nog de vraag of ze me wilde blijven zien omdat ik middenin die problematiek gezeten heb en haar daar erg aan herinner. Tot mijn geluk hebben we samen een keer afgesproken en de hele dag samen geweest. Gewoon als vrienden want de afgelopen weken waren te beladen voor meer. Heerlijke dag, zij bedankte daar nog voor en het was tot volgende week. Ik heb van haar uit noodzaak alleen haar 06 en afgelopen twee weken geen enkele reactie meer op telefoontjes.

Vorige week vrijdag was ik over de ontkenning heen dat het goed zou komen en was door omstandigheden alleen thuis. Het kon me geen klote meer schelen en daar ging de ene glas wijn na de andere. De hoeveelheid viel nog mee maar ben niks meer gewend na anderhalf jaar geen druppel. Zwaar emotioneel huilend in slaap gevallen en feitelijk staat de hele afgelopen week het huilen me nader dan het lachen. Door omstandigheden had ik verliefdheid aan de kant geschoven en een heerlijke vriendschappelijke dag gehad. Maar pas als iets echt weg is of lijkt te zijn (is er nog hoop?) besef je pas hoeveel iemand waard is. Niet langer iemand in de shit die mijn hulp goed kon gebruiken en ik denk niet nog een doen-alsof vriendschappelijke dag erin zit. Ik voel nu pas goed hoe verschrikkelijk ik het vind dat ze uit mijn leven is. En het erge is dat ik door al die omstandigheden nauwelijks gehoord heb hoe speciaal ik voor haar was. Ik denk dat ik dit wel was, ik hoop het.....maar moeder, werk, thuisland if only.....hadden we elkaar maar op een andere plek in een minder hectische tijd ontmoet.

En waarom schrijf ik dit alles hier?! Omdat de pavlovreactie er nog steeds is na anderhalf jaar niet drinken. Onder normale omstandigheden heb ik voldoende discipline en is drank geen gewoonte meer in mijn leven. Maar het voelt nu niet zo dat leven zoveel waarde heeft zonder haar en het doet zo pijn en ik weet dat ik van drinken heel erg emotioneel incontinent kan worden. Dat brok in mijn keel eruit janken schreeuwen en kwaad op de situatie worden (kwaad op haar kan ik niet zijn) die uitlaatklep van emoties kon ik creëren met drank. Nu schrijf ik het maar op want mijn omgeving weet wel dat ik met liefdesverdriet zit maar ook hen kan ik niks vertellen over de omstandigheden van haar tot een paar weken terug. En ik wil steeds bellen maar dat is het stomste wat ik kan doen, haar stalken met meerdere keren per dag gaan bellen. Maar wat ik dus echt niet snap is dat iemand waarmee je behoorlijk wat gedeeld hebt niet meer belt of sms't. Kan zijn dat het tussen ons niks wordt qua relatie en vriendschap er door verliefdheid niet inzit maar daar kan je toch over praten samen en desnoods als volwassenen afscheid nemen van elkaar. Dat doe je toch niet door gewoon iemand niet terug te bellen? Maar ja het is ook een taalprobleem, zij spreek beperkt engels en het is denk ik ook een cultuurissue, ik reageer als Nederlander, wij Nederlanders praten over problemen. Ik heb zo het idee dat dit niet typisch wit-russisch is.

Heb ook maar een nieuwe handtekening genomen. Dit prent ik me in mijn hoofd. Jarenlang heb ik nog gezeten met die ex van me in mijn hoofd en nooit liet ik meer verliefdheid toe. Hoe ** het nu ook is, ik ben wel weer verliefd geworden. Dat zij uit de shit is en wij samen als vrienden een dag hebben doorgebracht is iets wat ik een paar weken daarvoor nooit gedacht had. Toen zag ik haar keer na keer steeds meer somber worden. Een happy end voor haar maar niet voor ons blijkbaar.

** hier stond een minder netjes woord voor vagina met netjes een * op de plaats van de klinker in het 3 letterig woord. Ik gebruikte dit woord slechts om aan te geven dat de situatie rot is. Niet bedoeld als scheldwoord naar iemand ofzo. Maar blijkbaar is dat schuttingstaal volgen Tactive. Wat een spijkers op laag water zeg!!! Maar goed ik leg het dus maar even uit want ** zegt zo weinig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

al weet je het wel, ik schrik er toch weer van... dat je na anderhalf jaar droogstaan er toch weer gewoon naar grijpt door die rottige omstandigheden... onvoorstelbaar he?

gelukkig is het bij een avond gebleven, ik vind dat bijzonder knap van jou!
en zo kun je het ook als een incident zien, en de draad niet zozeer oppakken alswel
gewoon vervolgen....

voor het overige kan ik natuurlijk weinig zeggen... maar mij klinkt het toch ook positief...
zoals je zelf zegt, je bent weer in staat verliefd te worden en dat was heel lang geleden he?
daar herken ik dingen in... al ben ik pas vier maanden ver...

tot slot, dat is een beetje toevallig, ik heb een russische vriendin... een gewone, geen relatie,
mar goeie vriendin... en inderdaad zit daar wel wat verschil... het is subtiel hoor, maar ik heb het idee
dat zij intuitiever te werk gaat dan de meeste meer rationalistische hollanders...

om een simpel vb te noemen: als zij ergens zit waar het haar bevalt dan gaaat ze daar niet meer weg...

dat is hard, voor jou nu.... ik wens jou hier heel veel sterkte mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
bolletje

Hey kijk nou onze dierbare en goedgemutste Muppel.

Ja hoor het is je vergeven.
:sun:

Komt van mijn spetters van gisteren he? :P

Goedgemutst??? Je hebt me gister niet helemaal gelezen zeker? :D

Ik moest vandaag werken Bol, dus wel de zon gezien, vanachter mn bureau. Maar dat is ook genieten hoor. Ik ben gewoon blij dat de winter erop zit. We gaan weer het buitenleven tegemoet. Heerlijk toch?! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...