Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 april

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bol en sha, (en ook iedereen die misschien ingelogd is maar niet durft tussen springen!!!)
Ik heb kanker 'gehad'...
Na vele radiotherapiën én chemo ben ik er blijkbaar 'vanaf'...En na al die jaren kan ik dat niet geloven!
Toen ik het goeie nieuws kreeg had ik een terugval!! Net alsof ik toch mijn lijfje kwaad wil aan doen??,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Knuf. je schreef dat je bang was dat jij iets verkeerd geschreven zou hebben waardoor Gaby weg ging. Ik ken die angst heel goed. Maar dan trek je alles naar jezelf toe afin dat hoef ik niet te zeggen hé? Vaak kwam ik er dan toch achter dat ik helemaal nergens aan kon doen en helemaal nergens schuld van was. Ik heb daar nog steeds last van hoor. toch een vorm van onzekerheid en ik heb ook zo iets van, als ik nu zelf al invul, en het is straks inderdaad ook zo, komt de klap niet zo hard aan.
Maar raar hé dat je jezelf zo kwelt met die neg. gedachten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuff...ik denk eerder dat het misschien iets kan zijn van: ik heb geen kanker meer, mijn lijf kan het aan? Nee, ik denk niet dat het bewust 'kwaad' willen doen aan je lijf is...
Misschien heeft je lichaam behoefte aan een soort uitdaging, van...kijk mij eens...ik heb het gered dus ik kan weer.....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond beste allemaal,

Knuf,
Ik heb een voorstadia van kanker gehad.
Ga er verder niet over piekeren, dood gaan we allemaal, weten alleen niet wanneer.
Begrijp, dat het een hoop verwarde gevoelens op kan roepen. En ook ik was blij, dat de laatste controle weer prima was.
Gelukkig, drink ik al zo lang niet, dat het dit keer geen trigger was om het wel te doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje,
Dat blijf ik mezelf ook afvragen..waarom kwel ik mezelf met vragen over een ander die het zichzelf zelf aandoet??

Ok, helemaal eerlijk zijn nu?
Op 21 december heb ik een zelfmoordpoging gedaan! Ik kon niet meer om met mezelf die niet meer dronk maar toch altijd anderen probeerde te helpen én daar niks voor terug kreeg! Dus ben ik op 20 dec, na mijn verjaardag, weer beginnen drinken (téveel) én heb dan véél pillen ingenomen! Daarna heeft mijn man me in de zetel gevonden en heeft de ambulance gebeld...

Resultaat... 2 dagen coma op IZ en dan op een kamer op de afdeling waar ik eigenlijk zélf werk!!! Pfff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuf: ik herken het wel: eerst de ander en dan jezelf.
Omgekeerde wereld....
Maar ik ben er inmiddels wel achter dat het geen "zonde" is om eerst aan jezelf te denken.
Pas daarna kun je iets voor een ander betekenen.
Maar moeilijk dat dat toch / soms is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
knuffie

Tja sha'tje, dat is nu net mijn grootste probleem... Ik wil steeds iemand anders helpen!! Mijzelf helpen, dat komt écht altijd op de laatste plaats!! Altijd al zo geweest!!

Een wijze les geleerd van mijn vriendje.....je kunt ook tè zorgzaam zijn naar anderen toe waardoor je er uiteindelijk zelf aan onderdoor gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sha, ik weet niet wat het is waardoor ik plots zo denk... Ik wil vanaf nu genieten van elke dag want het kan zo snel voorbij zijn..en vroeger stond genieten van mij gelijk met drinken..:huh:

Enne, bol
Ik ben heel lang kwaad geweest op mezelf, ik dacht dat ik de oorzaak was van de kanker alhoewel de kanker totaal niét alco-gerelateerd was!!

rapilos,
Heb jij nooit rare gevoelens gehad als je uitslag na 3 keer slecht dan plots goed was ofzo?

Zie je.. te snel willen typen..;dan fouten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was ff bijlezen...kom er tussenvallen :D

Ach Knuffie, het was heel knap van je dat je iedereen probeerde te mobiliseren (hoe schrijf je dat ook alweer?) en aan te manen om naar het andere draadje te komen. Je hebt heus niets verkeerd gezegd of gedaan.
Ik denk dat er ook een reden was waarom Gaby het enkel op het zuurpruimdraadje zette. Het kwaad was al gebeurd en ik denk, maar ben er niet zeker van, dat Gaby vooral het wou melden, niet met de intentie om er verder over door te gaan. Soms zit je zo vast in je verdriet, zeker als je iets op hebt, dat er niets meer overblijft.
Ik hoop dat ze zich sterk houdt vanavond. Ze het spul heeft kunnen weggooien en zoals Sha heel mooi zei op het draadje, het ziet als een uitschuiver en zich gewoon weer herpakt morgen. Soms heeft iemand gewoon ruimte nodig. Maar dat is mijn persoonlijke interpretatie natuurlijk.

Bedankt voor de gelukwensen voor dochterlief. Ze is momenteel bij vriendinnetje...pubers hé :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Ik kon niet meer om met mezelf die niet meer dronk maar toch altijd anderen probeerde te helpen én daar niks voor terug kreeg! "

Wat wou je juist terugkrijgen? Misschien een gekke vraag...
Ik heb verschillende soorten vrienden. Ben al héél vaak teleurgesteld geweest. Zo heb ik een vriendin waar ik uuuuuuuuuuuuuren naar heb geluisterd toen ze brak met haar vriendje. Toen mijn ventje me liet staan en mijn broer kort daarop stierf, hoorde ik nauwelijks iets van haar.
Later zei ze me dat ze het wel erg vond dat ze er niet was voor me. Ik vond het smerig, eerlijk gezegd maar heb niet gereageerd buiten 'tja..'. Later begreep ik dat ze het niet kon opbrengen. En dat is zeer spijtig. Zo waren er nog wel meer die afhaakten. Deed enorm veel pijn maaaaaaar ik heb geleerd dat ze gewoon anders zijn. Niet slechter, niet beter, gewoon anders. Dat er andere dingen zijn die ik wel leuk met hen kan doen, waarvoor ik wel bij hen terecht kan. Alleen niet met mijn verdriet en pijn. Daar heb ik dan weer andere vrienden voor. Het is maar wat je verwacht van mensen denk ik dan en wat je er zelf wil insteken.
Ik zou er nog steeds staan voor haar maar heb daar een paar andere egoïstische redenen voor :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by: knuffie
Bolletje,

Ok, helemaal eerlijk zijn nu?

Op 21 december heb ik een zelfmoordpoging gedaan! Ik kon niet meer om met mezelf die niet meer dronk maar toch altijd anderen probeerde te helpen én daar niks voor terug kreeg! Dus ben ik op 20 dec, na mijn verjaardag, weer beginnen drinken (téveel) én heb dan véél pillen ingenomen! Daarna heeft mijn man me in de zetel gevonden en heeft de ambulance gebeld...

Knuf, het mensen helpen en daar niets voor terug krijgen, betekend dat ook dat daardoor jouw zelfbeeld niet opgekrikt wordt? Dat je groeit door de hulp aan anderen en daar iets terug voor kijgt? En als dat er niet is, je in elkaar dondert?
Want je hebt het ook over je (lijfje) en over koken voor anderen. Ik voel dan toch dat jouw zelfbeeld ontzettend negatief is mag je er eigenlijk wel zijn, alsw je anderen niet helpt? Ook ben je heel erg afhankelijk van die ander.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja primula, Dat kan ik dus nog steeds niet! Eerst aan mezelf denken.. Ik zou niet weten hoe!! Ik heb 4 kinderen én een man en zij gaan allen voor op mij (voor mezelf dan)! Dan heb ik nog ouders, een broer met gezin, een zus met gezin... Begrijp je??

Ik ben altijd het zwarte schaap geweest thuis, had vreemde hobby's, vreemde interesses... én een alco-meme waar ik heel veel van hield!! De rest liet haar in plan en ik was zot van haar!!! Ze is gestorven toen ik 23 j was en ik mis haar nog steeds..

Tja sha'tje, Ik hoop dat ik ooit meer zorhgzaam kan zijn naar mezelf toe..

Fleurtje, Ja, ik probeerde iedereen te mobiliseren (juist geschreven!!) want zo deden we dat vroeger! Ik moet nog efkes mijn weg vinden met jullie allemaal hier.. Maar als niemand dan reageert dan denk ik dat ik iets verkeerd doe...dat is knuffie en dat kunnen alle forummers van mijn tijd wel beamen?

Danke sha, ik heb tip bekeken.. ja, mooi stukje...

Enne, fleur nogmaals dan..
Wat wou ik terug krijgen?? Ik wou gewoon helpen.. Wou gewoon dat ze drank wegdeed én hier kwam praten enzo om sterker te worden!!
Jij praat nu over jouw teleurstellingen binnenin jouw leven én familie!!
gaby is voor mij gewoon één van de forummers! Ik wou gewoon helpen om haar te laten stoppen!!
Van jou zitten daar héél wat persoonlijke dingen bij, hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuf,

Alle uitslagen van onderzoeken hadden bij mij een wir war van gevoelens gebracht.
Ongeloof,verbijstering,weer ongeloof,boos,kwaad, vooral op de doktoren die het vast helemaal mis zouden hebben.,als de uitslag niet goed was.
En inmense opluchting,toen de laatste controle perfect was.
Menselijk toch, zulke gevoelens.
Alleen denk ik dat iedereen het anders ervaart.

Je schrijft ook;veel geven, en niets terug ontvangen.
Ik heb geprobeerd, niets terug te verwachten als ik geef, dan valt het vaak mee.

Ooit werd ik eens boos omdat iemand zei;
Je kan pas van anderen houden,als je eerst van jezelf houdt.
Anderen waren immers veel belangrijker.
Het was toch onbaatzuchtig als je jezelf wegcijferde en alleen om anderen gaf.
Wie was ik nu helemaal??

Heb heel veel geleerd, de afgelopen jaren.
Ben nu erg blij met mezelf, en heb voor mezelf gekozen.
Misschien ook een goed idee voor jou?
Want uiteindelijk wordt je daar heel erg gelukkig van, en straal je dat ook uit naar anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...