Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 april


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ja, bolletje

Dat is wat mijn ventje steeds tegen me zegt!! Hij vraagt zich af waarom ik zo'n laag zelfbeeld heb..waarom ik steeds bevestiging zoek bij alle anderen..
Want hij vindt me mooi en lief en leuk en tof en..... Maar als hij dat zegt dan geloof ik het niet!! Pff, raar hé!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Moet er weer vandoor, dochter komt zo thuis.

Eigenlijk zeggen anderen het beter dan ik..Ik ga zulke dingen opschrijven :D. Kan me eveneens helemaal vinden in wat Rapilos zei.
Knuffie :sun:

Gaby..misschien dat je nog ff langswipt..maar voor jou een :heart:

Snoepje..veel sterkte nog. Leef met je mee :present:

En natuurlijk aan al de rest..Doet datte goe hé!
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alles wat ik doe, doe ik voor anderen!
Ik kan me niet meer indenken wanneer ik nog iets deed voor mezelf!
Ik help mijn ouders financiëel,
Mijn zus en broer met kinderopvang,
mijn gezin met poetsen en elke dag verse warme maaltijd,
mijn collega's met inspringen op het werk als zij ziek zijn
mijn buren met hun dieren,
.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ooit meer zorgzaam zijn voor jezelf.........dat is nu!
pak al is het maar een uurtje....even de tijd voor jezelf
ga naar een vriendin...laat je denkbeeldige hond uit....sta een uur onder de douche.....
maar nu eerst...ikke ikke ikke en de rest hoeft niet te stikken ... maar nu even een uurtje wel want die is voor mij :D

verder is mijn instelling: ik geef aan een ander zonder er ook maar iets voor/van terug te verwachten....
het mooiste geschenk wat iemand mij wel terug kan geven is om op zijn/haar beurt een ander eens te helpen...

moet er helaas ineens even van tussen
ik lees straks verder en wellicht terug...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: knuffie
Ja, bolletje



Dat is wat mijn ventje steeds tegen me zegt!! Hij vraagt zich af waarom ik zo'n laag zelfbeeld heb..waarom ik steeds bevestiging zoek bij alle anderen..

Lieverd ik denk dat jouw zelfbeeld nooit positief zal worden zolang je dat van een ander af laat hangen. Je krijgt, als je mensen helpt heel even een fijn gevoel maar dat is zo weer weg.
Ik weet dat want zo heb ik ook altijd geleefd, en af en toe nog.
Nu help ik mensen omdat ik dan zie dat ze blij of gelukkig worden maar als dat zo niet is dan is het pech hebben.
Ook ik moet nog leren om, als ik denk dat iemand boos is, het altijd met mij te maken heeft. Ben daar druk mee bezig.
Ja en als je vroeger het zwarte schaap bent geweest, zal je nu zelf zo sterk moeten worden om dat om te buigen.
Soms denk ik wel eens dat mensen weigeren om dat beeld te veranderen omdat het toch een soort zelfkastijing is. Ik heb n.l. een vriendinnetje die weigerd om anders te denken. Ze is van nature best wel aggressief en al die aggressie kan ze niet kwijt dus richt dat zich naar haarzself toe door zich aan haar neg. zelfbeeld vast te houden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

pfff, rapilos... nu breek je een potje open, hoor!!

Mijn broer had als hobby alles herstellen die met elektriciteit en elektronica te maken had, dus wauw
Mijn zus maakte zelf patronen en naaide zelf kleren, wauw
En ik... ik las (en lees) heel graag.. Niet wauw!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooooh sha, ik zou niet durven!!! zomaar tegen mezelf zeggen dat ik een lekker wijf ben????:huh:

Bolletje,
Hoe kan ik dan een mooi zelfbeeld krijgen?? Als niemand dat tegen me zegt??
Ik ben helemaal niet agressief, integendeel, ik ben soms té lief! Wil steeds maar goed doen voor anderen maar vergeet mezelf dan meestal!! Ik wou dat ik eens agressief kon zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Knuf,
Ik herken dat hoor,
Had een zus die deed H.B.S.
Wauw, inderdaad.
Ze kreeg een eigen kamertje, want ze moest immers leren
Als er nooit eens wat positiefs over je gezegd wordt, dan is het toch logisch, dat je denkt dat jij er niet toe doet.
Heb ik ook moeten leren hoor, en heb er helaas eigenlijk veel te lang over gedaan, voordat ik besefte dat ik eigenlijk best heel belangrijk ben.
Heb je weleens aan yoga gedacht?
Echt de ultieme manier om tot jezelf te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuf. maar je schreef toch net dat je man wel lief tegen je is? en je wel mooi vind? Of was dat iemand anders.

Ik ben ook de vriendelijkheid zelve zegt men. Ik ben ook niet makkelijk kwaad te krijgen maar pas op, dat is wat ik naar buiten toe probeer te zijn. De goeie lieve vrouw. Maar ik probeer kost wat kost, geen conflicten te krijgen en daar doe ik veel voor, zelfs vaak mijzelf weg cijferen want o ze zouden eens ruzie met me maken.
Vaak voel ik dat ik heel kwaad ben, en dan sávonds in bed lig te vechten.
Ben jij nooit kwaad? En zo ja, waar blijft die kwaadheid dan?
Ook ben ik best vaak kwaad geweest op J. maar dat dronk ik dan gauw weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hei primula, heb net de kleintjes geknuffels voor ik ze in bed stopte.. Dat doet zo'n deugd!!!

Rapilos, ik heb méér gestudeerd dan mijn zus! Zij stopte aan 18 jaar want ze kon het, je weet wel?
Ik heb verder gestudeerd voor verpleegster en werk nu nachtdienst op oncologie en verslavingszorg.. Tja, hoe vreemd kan het worden ,hé?:huh:

Enne, aan allen die hier geholpen hebben om mijn gremlin weg te krijgen (sha, bol, rap, pri..)
Dikke danke, hij is WEG!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuf,
En ALS iemand eens iets aardigs zegt (je man b.v) dan geloof je het niet.
Als iemand zegt; Goh, wat een leuke blouse heb je aan
Zeg jij dan, ach joh, die heb ik al zo lang.
Of zeg je blij; Dank je wel.

Al die dingen zijn te leren hoor
Oefenen,oefenen (zei,zij die het kan weten:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf ook nog heel veel bijgeleerd Knuf,
Wilde me continu bewijzen, ook naar mijn schoonmoeder toe, omdat ze altijd zo vreselijk opschepte over haar eigen kinderen.
En als ik dan weer eens een diploma haalde, dan kon er nauwelijks een felicitatie vanaf.
Heb wel eens wanhopig tegen mijn man toen gezegd;
Al wordt ik professor, dan nog zal ze geen complimentje geven.
Achteraf , is het toch heel erg waarderingzoekend gedrag geweest.
Het doet er helemaal niet toe hoe zij over me denkt.
Het doet er toe hoe je over jezelf denkt!!
Dat gevoel moet goed zijn.

Trouwens, je hebt een prachtig en boeiend beroep.
Geloof dat nou maar.
En eenvoudig ook helemaal niet.

Gremlin weg.
Fantastisch, toch nog ergens goed voor geweest he:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...