Spring naar bijdragen

woensdag 13 april

snoepje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 160
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mupke, je betekent veel voor me door er te zijn!!!! Dat is precies waar ik nu behoefte aan heb.

En ja, ik ben onder behandeling, heb medicatie en dat weet hij.
Hij zegt alleen steeds: je hebt het de vorige keren ook overwonnen, dus dat kun je nu ook wel weer.
hij begrijpt alleen niet hoeveel het mij kost en dat ik alles aan de kant moet zetten alleen om te kunnen blijven werken.
Ik heb namelijk verder nergens meer energie voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig hoor. Je hebt artsen die meebuigen en je alle tijd en ruimte geven. Omdat ze juist zoveel waarde hechten aan het begrip voor de ander (voor jou in dit geval). En artsen die uitgaan van het idee dat het stimulerend werkt als ze zeggen: komop mevrouw Jannigje (:D,) je kunt het!
En voor beide standpunten valt wat te zeggen.
Je komt er ook vast weer bovenop. Maar niet op het moment dat een ander vind dat je dat moet. zo werkt het helaas niet.

Weet je, ik denk dat het goed is dat je hier even ingelogd hebt. En niet te lang blijven hangen. 22.11 uur is eigenlijk best een mooie tijd om je bed op te zoeken. En van daaruit misschien nog even een gesprekje aan te gaan met die Meneer hierboven. Kan troostrijk zijn en dan heb je toch ook nog eens je hand uitgestoken voor hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat is dan een bedrijfsarts van lik me het versje.
Een zware depressie overwinnen kost zoveel energie dat moet hij toch ook begrijpen?
Het is triest om dit te horen. Gisteren kwam ik toevallig een oud collega van me tegen die een burn out heeft gehad. De bedrijfsarts heeft voor haar een cursus geregeld op kosten van de baas van
800 euro. Het gaat nu helemaal weer toppie met haar. Zo kan het dus ook.
Laat je niet door die man onder tafel praten en geef aan dat het allemaal niet zo makkelijk is als hij denkt.
Anders moet hij maar contact opnemen met eventuele behandelaars van je of de huisarts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Aicha

Laat je niet door die man onder tafel praten en geef aan dat het allemaal niet zo makkelijk is als hij denkt.

Anders moet hij maar contact opnemen met eventuele behandelaars van je of de huisarts.

Aicha, dat ga ik morgen proberen!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ook mn bed opzoeken. Ben ontzettend moe ook, maar ik kan de laatste tijd slecht in slaap komen. En dan probeer ik toch maar te genieten van mn bed. Dat is toch een klein stukje genieten, van de stilte, de warmte, even niks moeten.
Hoop dat je lekker slaapt Jannigje! :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom me zoals afgesproken even droog melden, het is me gelukt! Dacht vanmiddag aan bier, en werd helemaal misselijk, ben ik zelfs nog een beetje, alsof mijn lichaam het verafschuwt (en dat is ook zo, wie had dat nu zo mooi onder staan? "het lichaam vraagt van nature niet om alcohol) ,het is natuurlijk puur vergif wat ik erin gooi, oh als ik alle keren bedenk dat ik dronk al kokhalsend, maar toch maar proberen, dat is toch ziek :wacko::$:devil:

maar de woensdag droog gehouden :) met dank aan Sha en de anderen, dus Jannigje wil jou ook heel veel sterkte wensen, knap dat je ingelogd hebt, en niet bent gaan drinken, depressies zijn zwaar, ik weet het helaas uit ervaring, dus :present: voor jouw moed Jannigje en succes morgen,laat je nog even weten hoe het gegaan is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Rae wat herkenbaar jouw verhaal, ik walg er ook van anderen dronken te zien, heb totaal geen moeite meer om niet te drinken in gezelschap, dronk de laatste jaren ook alleen nog maar ''gezellig'''alleen thuis :huh:

wat kan een mens toch raar zijn he, tenminste ik :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby...:present:
Ik dacht het wel hoor...je mag vanavond weer super trots zijn op jezelf
je hebt het wel helemaal zelf gedaan hè!
En voor jou lekker dat je misselijk werd :D maakt het denk ik meteen een stuk makkelijker dan
fijn dat je inziet dat het niet werkt als je al kokhalsend er nog meer in zou gieten
goed bezig GabseBabs :heart:

en dank aan.............jezelf hè!!

Liefs Sha :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben we vandaag de domino lekker wat op stelten gezet. Foute boel maar wel lollig :D

Nog steeds licht herstellende van gisteren. Eerstvolgende moeilijke moment wordt vrijdagavond. Maar .. ik heb het gevoel dat ik, sinds ik gestopt ben met bier en 'hervallen' ben in wijn meer energie heb om stappen te nemen. Wijn komt ook best een pak harder aan dan bier omdat ik het als limonade drink. Probeer ook hardnekkig mijn faalangst opzij te schuiven als zijnde een blok aan mijn been dat ik als excuus gebruik om bij de pakken te blijven zitten.

Afin, dat was een plotse update, terug naar de domino.
Rae.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe voel je je nu eigenlijk als je zegt dat je licht herstellende bent van gisteren Rae?
Baal je dan toch wel? Toch liever gisteren niet gedaan achteraf?

Waarom wordt vrijdagavond moeilijk...ik heb niet alles terug gelezen dus waarschijnlijk mis ik dat
vroeg me namelijk af of je die situatie, als die er vrijdag komt, niet kunt vermijden?

Wel goed dat je bezig bent je faalangst opzij te schuiven ... kun je dat straks inderdaad niet meer als excuus te gebruiken.
Jemig...wat een vragen...zie maar of je ze wilt beantwoorden hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar Rae, angsten, zie mijn onderschrift. Ik wil ze graag voorbij. Heb vanavond een overwinning op mezelf behaald en een presentatie gehouden. Ik liep daar altijd voor weg, wist het altijd te vermijden en voor dit jaar heb ik mezelf als doel gesteld: ik ga er nu doorheen! En voor wie het interesseert, vanuit de Nine Star Ki (chinese astrologie behorend bij de Feng Shui), 2011 is het jaar van het kind, dit is een uitstekend jaar om te experimenteren, te oefenen, zodat je het volgend jaar kunt bestendigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooral fysiek herstellen van veel wijn op korte tijd gisteren, Sha. Goh, ja natuurlijk liever niet gedaan, maar dat is altijd zo. Spijtgevoelens heb ik wel niet, nooit gehad op vlak van alcohol.

Morgen wordt moeilijker omdat het weekend is .. geen therapieën, geen officiële afspraken... net die dingen kunnen me recht houden. Ik heb al mijn afspraken vroeg in de morgen gepland normaal waarmee ik de avond ervoor veilig stel. Dat lukt 9/10 keer.

Rae.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat doe ik ook Shahire, ik probeer niet teveel te twijfelen of na te denken en gewoon te doen. Iemand zei eens tegen mij: als je presenteert, gaat het niet om jou, het gaat over de informatie die je geeft, daar komen mensen voor.

Je bent jezelf echter altijd zo bewust van jezelf, hoe kom ik over? Hoe zie ik eruit? Vinden ze me stom? Vinden ze me wel interressant etc. Door nu te bedenken dat het om de informatie gaat, lukt het me beter mezelf ervan los te koppelen.

Mag ik je vragen wat je doel is Rae? Of ben je nog niet zover?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien hebben die 'geen' spijtgevoelens ook wel met je faalangst te maken?
ik doe ook maar een gooi hoor...
inderdaad jammer dat je geen officiele afspraken in de ochtend hebt
als dat toch voor jou werkt...wie weet kun je er misschien in de toekomst een andere ochtend invulling aan geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joske...je moet maar zo denken:

jij doet het tenminste, er zijn genoeg anderen die het niet durven hoor!
ik moet er zelf ook niet aan denken om voor een volle zaal te staan
zweet breekt me nu al uit....
sowieso om in de aandacht en belangstelling te staan
maar wat je zegt...het gaat erom wat je overbrengt en niet wie jij bent en of je haar goed zit (bij wijze van)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sha, nee, ik ben niet echt een spijt-mens. Tot nu toe heb ik van mijn leven een ramp gemaakt en vooral zwarte sneeuw gezaaid (en geoogst). Maar spijt daarover, nee, zo werkt het niet bij mij.

Jos, doel is 100% stoppen met drinken op mijn eentje. En sociaal drinken ... tja, kan ik moeilijk iets zinnig over zeggen. Ik doe het niet graag en bijgevolg ook uiterst zelden. Ik hou niet van de roes als ik praat met iemand. Maar in bepaalde omstandigheden neem ik wel eens graag een slok of 2. Tot ik de roes voel. Dan denk ik: owke, stop, dit was niet de bedoeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat jij onder volle zaal verstaat maar als er 10 voor me zitten heb ik al het idee dat ik voor een concertzaal sta :D
ik heb ook vrijwilligerswerk gedaan maar bij bijeenkomsten zaten er toch heeeel veel mensen

ja, heb heerlijk 5 dagen vrij en ga er dan ook met volle teugen van genieten
nu ook nog het zonnetje mee zou helemaal lekker zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...