Spring naar bijdragen

Dinsdag 26 april


Brugal

Aanbevolen berichten

Wat is dat vandaag? Het halve forum hangt met de tong op het toetsenbord bij de gedachte aan een roes? Bol, Walbo, Igor, ikke .. :$



En nee Igor, ik kom niet bij je poetsen! Ben je helemaal betoeterd? :devil: Tjongejonge ... Luie griet.
Ik ga nog even mn afwas doen en de was ophangen. Kop koffie maken en dan nog even terug hier maar geen nuttigs meer vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Primula,
Je hoeft je niet verantwoorden naar ons toe. Dus in die zin begrijp ik je opmerking dat je met de billen bloot moet niet zo goed.
Niet meer drinken is in de eerste en voornaamste plaats een afspraak met jezelf. Wij zijn alleen maar meelezers. Meelezers die weten waar het over gaat, dat wel. Maar niemand van ons heeft er persoonlijk last van als JIJ drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
igor

ben al aan het afwassen, als jij nou eventjes het huis stofzuigt? de buren hebben zo'n schitterende beukenootjesboom alles zit vol met 'bloesem'of hoe dat heet. pleeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaassssssssse



Vraag Gaby maar. :D
Gabyyyyyyyyy?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,

Oké, dit wordt één van die 'Schuldgevoel' vragen. En dan weet je eigenlijk al hoe laat het is...
Ik drink (tot) zes halve liters bier (Pilsener type/5 Vol. %) per dag, en dat alweer voor een aantal jaar. Op zich voel ik me prima; ik eet goed, zorg voor voldoende beweging, etc.

'k zou graag wat tips krijgen aangaande het minderen/reguleren van mijn 'inname'.

Geniet nog even van het heerlijke weer!

Groet,
Gunn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Mupke

Ik bedoelde meer de manier waarop je erover schreef Bol. Ook alsof je het opnieuw voelde hoe dat is en het toch ergens jammer vinden dat dat niet (nooit) meer kan.



Maar dat vind ik ook Mup. Ik vind het heel jammer dat ik nooit meer kan drinken. Maar als ik geen alci zou zijn, zou ik het misschein ook niet zo jammer vinden. Maar het is nu eenmaal niet anders, we moeten het er mee doen (zucht) :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dinah,

Nu ja, 'k heb akelige verhalen gehoord van mensen die ook om en nabij de hoeveelheid drinken wat ik drink. Ze hadden jarenlang nergens last van, tot ze met wat vage, milde klachten naar de huisarts gingen. En vervolgens blijkt uit de bloedtest dat hun lever zwaar aangetast is, soms mogelijk met cirrose. Dat wil ik ten allen tijde voorkomen!

Vraag: Zijn er mensen hier met eenzelfde verhaal, en als er al leverschade is, is het nog met de juiste behandeling te verhelpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gunn heb je ook wel eens geprobeerd om te stoppen? De hoeveelheid die je noemt is niet mis zeg.
of wil je nog steeds proberen te minderen? Dan heb ik geen raad voor je omdat ik een stopper probeer te zijn.
Een minderaar heeft ontzettend veel doorzettingsvermogen nodig, dat heb ik niet.
Als je alci bent en probeerd te minderen, zou je misschien toch kunnen overwegen om te proberen te stoppen of vind je dat te moeilijk?
O de leverschade kan alleen verholpen worden door te stoppen, dan, als het niet al te ver is, hersteld hij zich vanzelf. Wat een wonderlijk iets "hé het lichaam. Wees er maar heel zuinig op. voor je het weet is het te laat.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, kom me ook even melden. Derde droge dag na mijn 10 daagse terugval. Vandaag rotgesprek met mijn leidinggevende gehad en dan is de neiging er wel om even bij de supermarkt een paar blikken kanon in te slaan. Heb me weten te beheersen :) Net gegeten, even laten zakken en dan naar de sportschool om mijn zinnen te verzetten en daarna trots op mezelf zijn dat dag 3 is volbracht ;)

En ja: dan kom je op de dagdraad en heeft iedereen trek, weemoed of iets op te biechten ;) Ik denk (nog) niet in termen van nooit meer, maar daar ga ik de fout vaak in: na 2 weken voel ik me een hele pief en denk ik dat ik alles onder controle heb...niet dus. Maar goed, vandaag dus de keuze gemaakt om een rotdag niet weg te drinken.

@Gunn klinkt alsof je geen problemen hebt. Maar aan de andere kant: tot 6 halve liters per dag is wel veel en ieder alcohol zelftestje kan je dat vertellen, dus ik kan je wens tot reguleren wel begrijpen. Ik kan je echter niet aan tips helpen: ik ben namelijk ervaren in alles of niets als het gaat om drinken (en roken) en weet nu dat 'niets' het beste voor mij is, een middenweg heb ik de discipline niet voor. Maar er zijn vast minderaars op het forum die je kunnen helpen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom wel ff helpen Igor.
Ben je wel wat verschuldigd omdat jij me keer op keer toch weer richting sportschool krijgt....
Dan heb ik eigenlijk al bedacht dat ik niet 'hoef' , een bla bla reden dus dan...
En dan blijf jij gewoon doorgaan en geef je me een trap onder mijn kont....
Dussssssssssss, ik kom wel ff stofzuigen, strijken, ramen lappen, badkamer doen... en een lekker bakkie koffie voor je zetten, je hebt het verdiend.

En nu ff zonder dollen Igor, het is je echt een paar keer gelukt om mij richting sportschool te krijgen als ik geen zin had.
En ik vind dat jij een enorme positieve inbreng hier hebt... al heel lang.
Ook als jij jezelf niet helemaal lekker in je vel voelt steken.
Je bent een kanjer en een schat , dikke knuffels voor je :sun: , :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...