Spring naar bijdragen

Chatroom ADB


Rae

Aanbevolen berichten

Hey,

is het idee nooit geopperd geweest om een chatroom aan dit forum te koppelen? Bv. voor de dagdraad.

Geeft beetje meer privacy .. Je schrijfsels van 3 jaar terug verschijnen voor de verandering niet op google.

Zit ik soms mee.

Liefs
Rae

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heee eindelijk! klinkt mij als een uitstekend initiatief in de oren rae!
dacht er ook al over, maar heb pas net internet... hoe werkt dat zo'n chatbox?

wat meer scheiden, van echte problemen en dagelijks gekeuvel, leek mij al vlot een goed plan,
en opende en rommelde zelf wat met de draadjes stapeldol en zuurpruim...

mogelijk discussiepunt dat hier al eens aan de orde is geweest: er zijn mensen van mening hier dat wanneer je op een ander draadje verblijft, je dan de binnenkomende problemen wellicht mist...

daar kun je volgens mij heel verschillend over denken... er zijn hier bijv mensen die razendsnel heen en weer kunnen switchen hoor! enfin... ik vind het een heel leuk idee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar mijn idee zie je dat helemaal goed Josje...
-Een chatroom om vragen te stellen
-waar je hulp kan vragen
-En ook!! een room waar je je tijd kan verdoen in het begin van je stoppen met drinken,
want niet drinken betekend opeens veel tijd over hebben. En voor die weer fatsoenlijk ingevuld is....

En juist al deze elementen door elkaar maken dat er altijd iemand op de draad is.
En als die dikke dagdraad verknipt gaat worden in allerlei stukjes dan raken veel mensen het overzicht kwijt.

Naar mijn idee is het dan moeilijker in contact komen voor nieuwelingen op de dagdraad, dan wanneer er soms is een keer funny gechat wordt..
Maar ja ieder zn mening natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind de dagdraad juist prettig, je deelt je dagelijkse dingetjes als je daar zin in hebt, als je ergens mee zit kun je het ook kwijt, een beetje fun, een beetje serieus, alles kan wat mij betreft. Ik vind zelfs nu de aparte weekendpact draad al lastig, switch nu al tussen de dagdraad en weekendpactdraad.

Sha, waarom zou je geen zin hebben om op de dagdraad te praten en wel op een ander draadje? Gewoon benieuwd hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Raak op dit moment ook helemaal de kluts kwijt van als die draadjes.
En Ingri is nieuw en kan volgens mij ook niet vatten waar ze moet wezen.
Ze heeft twee keer een eigen draadje geopend. Misschien wil iemand haar nog
even verwelkomen.
Ze staat bij Weekendpact 8,9en 10 april.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind ook dat er veel te veel draadjes zijn.

De dagdraad moet er zijn voor het grote algemeen, dat bijna alles omvat, zo blijft de dagdraad ook interessant, leuk, afwisselend, soms een beetje triest, een dagdraad als het leven dus.

Daarnaast een enkel extra draadje voor iets echt heel erg bijzonders, zoals informatie uitwisselen over Borderline, paniekaanvallen en dat soort zaken.

Dat is mijn idee.

Een paar maanden geleden is hier een soort chat clubje opgericht, we hebben MSN adressen uitgewisseld, bij mijn weten is het niet geworden wat de bedoeling was...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Josje


Sha, waarom zou je geen zin hebben om op de dagdraad te praten en wel op een ander draadje? Gewoon benieuwd hoor.



Allereerst ben ik het er wel mee eens dat er teveel draadjes zijn
gelukkig ben ik handig genoeg om snel over te switchen maar ik weet dat dit niet voor iedereen is weggelegd
zelf vermijd ik de draadjes waar ik niets aan heb of niet interessant vind.

Een draadje als dit kan, mijn inziens, handig zijn als je eens gewoon lekker wilt 'kleppen' over flauwe kul en grote onzin zonder daarbij anderen te 'storen'.....en dat gebeurt toch nog wel eens hebben we onderhand gemerkt op de dagdraad...gezien soms de reacties die daarop komen.

Ook heeft niet iedereen msm...ik neem als voorbeeld Knuffie...
Hier kan ik lekker heen en weer 'OwHren' zonder dat ik dan anderen stoor....
Gewoon slap gebazzel zeg maar....
Maar ik begrijp dat anderen helemaal niet op een extra draadje als deze zitten te wachten...

Soms gebeurt het mij ook wel eens dat ik iemand op de dagdraad niet weet te helpen
dan zou ik hier even wat kunnen kletsen....nou ja...zo ongeveer had ik het in mijn koppie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Kijk idd even bij de mededelingen, daar staat een oproep om de chat te testen. Er is een voorzitter en er zit iemand bij die ervaring heeft met zelfhulp. Zelf ben ik niet in staat om 4 donderdagen tussen 16.00 en 16.45 op de chat aanwezig te zijn, misschien anderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de grap is: wat voor draadje je hier ook opent, algauw is het weer een chatlijn.... denk dat het komt omdat we allemaal zulke spontane lieve en hartelijke mensen zijn... die meteen lekker gaan babbelen en het hoofddoel subiet vergeten zijn... misschien kleeft dat ons adb ers wel een beetje aan... misschien is het licht chaotische wel onontkoombaar... en misschien kunnen we er wat van leren zelfs, om in die ene belangrijke zaak niet teveel en niet te vaak ons hoofddoel te vergeten....

persoonlijk vind ik het wel gezellig allemaal... let it grow...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...