Soothe Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dappere Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Goede morgen...huh middag,Lange nacht met veel gepraat. Vrouw terug maar weinig lol aan. Ze is erg gesloten. Weet niet wat ik ermee aan moet.Eerlijk gezegd interesseert het me ook niet veel momenteel. Als we het redden is het natuurlijk geweldig maar als we tot de conclusie komen dat het geen zin meer heeft zal ik denkelijk niet zoveel rouwen. Ik ben er eigelijk wel klaar mee en een frisse start is beter dan een moeizaam vervolg...toch.Geen behoefte aan om zaken te verdrinken. Gisteren AA en het raakt me veel meer dan de vorige sessie die ik al eens heb gedaan. Ik vindt het zelfs prettig om daar even met lotgenoten 2 uurtjes te bomen.Ik zie wel wat de toekomst brengt. Ik heb nog steeds geen bochel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Houtje, Ça va? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Morgen luitjes. @yvonne: 'keer' = 'maal' in het vlaams , of ook 'eens', 'es'. Of in het westvlaams : "ki", meervoud 'kis'. 'k'en 'em ol drie kis me' se kliek'n en se klakk'n buut'n gesmeet'n. Westvlams In andere dialecten is 'nen keer' ook een borstel, maar daar doe ik persoonlijk niet aan mee, haha. Een borstel .. Tsk. Jaja @Fleur, 'k zat niet in mijn bed op maar op therapie. Kwaaieling Rae Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Dank je voor de uitleg Rae, had het inmiddels begrepen... maar heb dus heel even gedacht een oud-vlaams gezegde te hebben gevonden... het huis keren ....vinnik ook zo leuk klinken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Beste Westvlaamse uitdrukking echter ... GEGINGEGEUGENGIEKlinkt eigenlijk als hehiheheuhehie. Zalig Two Russian Cowboys Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Klein variantje in brugge: Gegiegingegeugengie. Klinkt als hehiehiheheuhehie ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Lenie, where are you???Net in de sportschool spieren gevoeld waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden. Wel een goeie afleding!!!Nu even autootje wassen, again, maar ja als je hem onder een boom parkeert waar vervolgens vogeltjes hun behoefte uit laten vallen:angry: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 maar wat betekend dat nou.hebt ge geen geheugen of zohebt ge geen gehoor dan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 West-Vlaams...Poehhhh... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Ik dacht dat ik uitgelogd had Toch maar ff verder aan het verslag. Kwaaieling? Ik? Gij zijt ni veel gewoen hé? Woessie.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 West-vlamingen hebben just zonen hete aardappel in hunne mond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Inderdaad Jaap, jij hebt geen geheugen (jij). In 't westvlaams verdubbelen ze 't onderwerp vaak nog es aan 't einde van de zin om te versterken. In sommige dialecten doen ze dat dan nóg es na het werkwoord Jij hebt (jij) geen geheugen (jij). Fleur, geef toe dat je jaloers bent.Wij zijn zo gerafinneerd dat wij 16 vervoegingen hebben voor 'ja' en nee'. Haha. Rae. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 (die verschillen dan wel per regio..) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Van de rest versta ik weinig, maar leuk nummer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 pas maar op dat je niet in allen mannen een vrouw gaat zien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Tjee ik ben jaloers Ben er mee weg anders geraakt het hier nooit af. Nog een fijne middag allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Nien.. ik ben hier!!!...en beter gehumeurd dan gisteren.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 En niemand die vraagt naar die 16 vervoegingen van 'ja' en 'nee' Hela mannekes, ik ben wel fier op mijn taal hé Of de 5 manieren om 'ik heb' en 4 manieren om 'ik ben' uit te spreken naargelang de context! Komaan!!? interesse!? Culturele uitwisseling, taalrijkdom!!? Hihi, Rae Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Wees nu toch eens stil zeurkous Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Fleur in plaats van geïnteresseerd te zijn! Ween, ween, ween Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 grappig om er achter te komen dat Nien zowat m'n buurvrouw is.ik ga even boodschappen doen..ik heb werkelijk geen idee wat we moeten eten straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Misschien kom ik je wel tegen Lenie, we hebben tenslotte dezelfde supermarkt waar we heen gaan!!!Echt stom toeval.Rae, ik vind het super al die dialecten en belgisch vind ik een zoet taaltje. Maar snap er helaas weinig van als ik het lees Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 ja leuk!nou ik ben even weg...tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Nientje, ik vertel je er graag álles over. Maar ja ... :$Wat voor mij ongelooflijk interessant is en mij kan doen rennen van bib tot bib, megaklikken van wikipagina's naar stadgeschiedenissen en zo weer terug naar wikipedia's, zal hoogst waarschijnlijk voor een ander tot gapen en uurwerkstaren leiden. In elk geval veel moed de volgende dagen. Ik las dat je het moeilijk had. Ik steun je. Rae. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden