Spring naar bijdragen

Dinsdag 3 mei 2011


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 184
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo tesamen, ik denk dat trek steeds weer de link legt naar oud gedrag.
Over het algemeen is er vroeger op elke gemoedstoestand een glas gedronken en die patronen zitten in het geheugen gegrift.
Daarover heen moeten nieuwe gedachten worden geplakt.
De oude gedachten die weer linken aan pijntjes en verdriet verdwijnen nooit helemaal.
Maar als deze op langer termijn talloze malen zijn overschreven door nieuwe gedachten patronen
kun je de oude gedachten en handelingen of gedrag, makkelijker plaatsen, los laten en een nieuwe levens houding aannemen.
Het sleutelwoord is AKTIE.
In het kort vertelt is het mij zo vergaan na gestopt te zijn met drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

borretje.....ik kan wel van alles gaan zeggen.
zoals...kop ....en ga er voor...etc.
maar dat doe ik even niet, want ik ben in gevecht met mezelf.
wel wil ik je sterkte en succes wensen.

ik ben nu even naar de winkel.................om eten te halen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaak lukte het me niet oude patronen te doorbreken, ik moest ze eerst leren herkennen.
Maar mijn machteloosheid aanvaarden en de gedachte dat het geleidelijk aan beter wordt
maakte dat ik me bij de situatie kon neerleggen in plaats van strijd te leveren.
De strijd of opstandig gedrag voelde als een klein kind wat zijn zin niet krijgt.
Ik was dan ook op mijn 50ste pas puber af.
Vroeger waarschijnlijk overgeslagen, nu weer herbeleefd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet op voorhand bang zijn voor de komende avond Niets, maar zorgen voor een invulling
van de avond.
Lekker eten of voetbal kijken in ieder geval dingen die je leuk vind om te doen.
Je zult zien dat de avond om vliegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey niets

toen ik net gestopt was heb ik een hele tijd s avonds achter de laptop gezeten
op het forum...op een gegeven moment merk je zelf dat je de avond gewoon door kan komen
en ga gewoon wat vroeger naar bed en ga daar tv kijken of lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen, ik ben een tijdje niet hier geweest. Dat komt omdat ik weer drink en me schaam. Zit weer op zes halve liters per dag. Mijn lichaam trekt het nog prima, maar mijn geest.. Ik ben erg depresief momenteel. Ik ben in behandeling bij VNN maar ik bel hun niet omdat ik het toch zelf moet doen. Ik baal zo, het ging een tijdje goed maar nu... Ik voel me zo alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Denker, met 6 halve liters per dag voelde ik me nog goed, maar het werd steeds meer, en de rest is bekend, heb geen rem meer, dus enige optie voor mij is stoppen, en dat probeer ik nu, ik val af en toe terug, gelukkig de laatste keren maar 1 dag, maar ik geniet niet eens meer van het drinken, als ik jou nu hoor zeggen 6 halve liters denk ik mjammie :P maar de laatste keren was er niets mjammie aan, of ik werd niet dronken en kieperde er nog meer drank in, gevolg was ,compleet lam en niets meer weten de volgende dag, angstgevoelens en schaamte,ziek, ik moet aanvaarden dat ik en drank het heel leuk gehad hebben samen, (vroeger was mijn standaard grapje, ik heb altijd Freddie nog, als ik ruzie had met vrienden (vaak ook door de drank)) maar dat drank me nu alles afneemt wat me lief is, en het rare is dat ik me zonder zoveel prettiger voel, maar dat heeft lang geduurd, en ik heb nog steeds last van craving van tijd tot tijd :(heb je al een plan Denker? Minderen of stoppen, en wat is VNN?, en je hoeft het niet helemaal alleen te doen zeggen ze hier altijd, je kunt hier steun zoeken, of AA?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey lieve schatten,
Ben ik weer. :D Heb jet behoorlijk druk op het werk steeds en draai overuren. 's Morgens eerder beginnen en 's middags langer doorgaan, zo druk is het er momenteel. En komt ook wel omdat deze week maar heel kort is he? Donderdag en vrijdag alweer vrij, maar dat geldt niet voor iederen geloof ik. Voor mij wel! :P

Ik ga jullie nog even bijlezen, maar plan is om de pc vanavond toch daarna uit te doen en uit te laten. Genoeg achter dat ding gezeten vandaag.
Ga goed! :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...