Spring naar bijdragen

Donderdag 5 mei


witte

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 270
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ha die Wijfie, goede plannen! Ben ook al lekker op mijn balkonnetje bezig geweest. Nou ja balkonnetje, heb er twee en zijn best wel groot. 1 op het noorden en 1 op het zuiden. Kunnen heel wat planten staan. Heb zelfs een berkenboom van anderhalve meter hoog.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
borretje

Kan ik me wat bij voorstellen Max, die lege drankkast..dat zal wel een goed gevoel geven.


Kunt gerust naar de suup..ook..kan ik me alles bij voorstellen, hoe goed en zelfverzekerd je je dan moet voelen..




Maar je vriendin..??
:huh:



Die koos ervoor het niemand te vertellen...
ouders op leeftijd n die wilde ze er niet mee belasten,
de mijne wel maar daar hebben we ruzie mee dus kwam
wel goed uit;)
dochter met schoonzoon ook niet, bang voor de reactie dus ja...
heeft consequenties bor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Gaby, ja met nuchtere mensen om je heen is het helemaal saai.
Ik probeer ook van zo min mogelijk afhankelijk te zijn, drank, roken, vrouwen, ha! Dat laatste is ook nie makkelijkw maar merk wel dat ik beter in staat ben mijzelf te vermaken. Lastig als anderen blowen of drinken, maar ik laat het bij hun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Max, waarom moet iedereen zich toch altijd schuldig voelen als hij drankverslaafd is. En dan ook nog verantwoording af moeten leggen waarom je je zelf naar de filistijnen helpt. Eerlijk is beter dan erom liegen dan doe je je geweten in ieder geval geen kwaad en kun je jezelf recht in de ogen aankijken.
Alcoholisme is een ziekte waar je vroeger dood aan ging. Nu is er wetenschappelijk bewezen dat het geen kwestie van alleen maar zuipen is het is een ziekte waar jezelf ook niet om hebt gevraagd. Het is je overkomen. Gelukkig kun je er tegenwoordig wel hulp bij krijgen en het is niet ongeneselijk.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,
Ik laat even snel wat van me horen en dan weer aan de slag.
Ik heb de laatste 10 jaar vaak gedronken om lichamelijke en geestelijke pijn te verzachten.
Ik ben wel bezig geweest met minderen, maar was dan altijd wat bozig als ik niet mocht.
Nu ik nuchter mijn problemen bekijk, snap ik best wel dat ik wilde dempen.
Maar ik zie ook goed de nadelen van alcohol. Ik kon heel onredelijk boos worden.
Nu kan ik niet meer om de problemen heen en het valt inderdaad niet mee, maar ik probeer wel tekijken wat ik kan aanpakken en wat ik nu eenmaal moet ervaren.
De boodschap van Jopie: "Koesteren wat goed is" vind ik er belangrijk net als de boodschap: wijsheid om in te zien wat je kunt veranderen en wijsheid om in te zien wat niet kan veranderen.
Mijn omgeving merkt wel dat ik niet drink, maar een gesprek er over houd ik bewust af. Wel heb ik tegen mijn man gezegd dat ik voorlopig niet wil drinken, maar dat ik er nog liever niet over praat.
De afgelopen weken heb ik zelden serieus behoefte aan alcohol gehad. Ik voel heel duidelijk de behoefte pm vrij van alcohol te zijn en ik hoop heel erg dat dit gevoel nog een tijd blijft, want ik lees wel dat dat zomaar kan omslaan.

Jan jij bent veel aan het fietsen, ik sport nu heel veel.
Heerlijk hè om een steeds betere conditie te krijgen.
Bolletje, heel lief dat je gisteren op me reageerde.
Woman, wat heftig als je je ineens heel nare gebeurtenissen herinnert. Ik hoop dat je alles een plaats kunt geven. Ik wens je heel veel kracht toe en een warme deken van liefde om je heen.

Iedereen veel sterkte en een hele fijne dag

Ingri

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ingri, ja ik fiets veel, voorheen nooit! Ik merk dat dit goed is en samen met water, veel fruit, afvallen voel ik mij sterker worden. Ook de gesprekken en presentaties gaan zonder alteveel energie. Wist niet dat ik zooover afgezakt was en ontdek iedere dag opnieuw wat drank met mij gedaan heeft. En als ik trek heb, hup op de fiets of soms een lauwe douche.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb die reactie van mensen ook vaak om mijn oren geslingerd gekregen. Alleen hebben ze mij bij het 12-stappen plan geleerd dat als mensen dat niet willen begrijpen het maar hun probleem is, en niet de mijne.
Niemand kiest er bewust voor zichzelf ten gronde te richten, daar zit veel meer achter. En als anderen dat dan niet willen begrijpen hebben ze gewoon pech gehad. Ze kunnen in ieder geval de moeite nemen om het te proberen te begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jan ik vindt nuchtere mensen helemaal niet saai hoor!

ik VOND ze vroeger maar saai, ontliep ze omdat ik zelf zoveel zoop, en als ik dan ergens uitgenodigd werd was ik al gauw bang dat ik niet voldoende kon drinken, ik was echt heel erg :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

't spijt me dat 'k de laatste tijd minder op 't forum ben en niet echt actief deelneem.
'k heb op 't ogenblik vrij weinig te melden. Ondanks dat 'k me bezig houd met 'heilzame' dingen (vrijwilligerswerk Voedselbank, Sociaal Restaurant, etc), leid 'k vooor mijn gevoel een leeg en onevenwichtig bestaan. Met mijn minderen met drinken lijk 'k redelijk succesvol. In plaats van 6 halve liters Grolsch, drink 'k er nu 1 á 2 per dag. Dat is een vooruitgang, toch? Ook eet 'k weer fatsoenlijk en op gezette tijden. En toch, en toch, en toch... Verwacht van mij voorlopig geen opbeurende woorden. 'k heb op 't ogenblik niemand wat te bieden en niemand heeft mij wat te bieden. Hoe meer 'k troost zoek, hoe meer de zaagdraad m'n hart verder openklieft. Misschien is dat wel de grote fout. We zijn ongelukkig omdat we zo naarstig effectief op zoek zijn naar geluk. 't leven zou iets vanzelfsprekends moeten zijn; aangenaam, zonder opsmuk en tooi. Laat 'k maar ophouden. 't begint zelfs mij te vervelen.

Oh, wat een zielepijn! Oh, wat een doodsnood! (sarcasm)

Goed, voldoende de zeurpiet uitgehangen. Hoe vergaat 't uw allen?
Afgaande op wat 'k heb g'lezen maak 'k op dat er weer flink een strijd geleverd wordt tegen Roi d'Alcool. Maar ook met alledaagse problemen zoals relaties, familie(leden), werk, etc.

Okay, mensen, sterkte ermee. 'k ga zo boodschappen doen. Tot (wellicht) vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...