kruimel Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Nee hoor Teveel.Niemand ziet het verkeerd, helaas gaan er veel dingen verkeerd.Omstandigheden.........noem maar op........En ik ben geen geloofsfanaat, ik ben in mijn leven ongelooflijk veel de fout in gegaan, helaas.En heb daar spijt van.........maar spijt levert niet zoveel op.Het proberen beter te doen is mijn streven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 dat bedoelde ik nou net met die hoogmoed, Kruimel....ik zou dat zelf wel oplossen en nog wel op mijn manier ook...en ik had daar zeker niemand voor nodig....dacht iktotdat ik tot ontdekking kwam dat ik het zelf niet kon....en aan anderen moest vragen....hoe hebben jullie die knop bediend ?en wil je mij dan laten zien hoe dat moet ?...nederig toegeven dat ik niet kon drinken...en dat aanvaarden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Het antwoord was blijkbaar niet welgevallig, en dan antwoordt je dus niet.. Jammer voor de discussie, verder sterkt het me alleen in mijn overtuiging.Wens iedereen vanuit Limburg nog een fijne avond en een fijne nacht.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 als je bedoelt dat ik geen antwoord geef, Harry....nou ja...ik heb een mening...en jij hebt de jouwe....en zolang iedereen zijn eigen mening verkondigt, heeft hij altijd gelijk... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 weigerde Kruimelof kon niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 en Harry.....als jij je gelukkig voelt met ook af en toe eens....en dan met de zekerheid dat je de volgende morgen nog weet wat er afgesproken is,moet je dat zeker doen...maar zoals ik al tegen Kruimel gezegd had, ik zou dat niet kunnen....en of dat mij welgevallig is, moet in feite niet zoveel uit.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Je mening verkondigen is één ding niwi..het tot ieders overtuiging willen maken een ander.Met alle respect maar ik vind je kort door de bocht gaan.En met alle respect voor anderen, ik heb het een beetje gehad met 'de meesten van ons kunnen niet minderen, illusie, wordt wakker'.Ik word niet graag bestempeld als één van de meesten. Als iemand over minderen gaat zou het leuk zijn dat men daar open voor staat en niet zichzelf elke keer opnieuw reflecteert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruimel Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Sorry Teveel wat is er mis, ik begrijp het niet.Het enige wat ik wil zeggen is dat ik respect heb voor mensen die kunnen drinken, daar is namelijk iets mis is mee.Ikzelf kan het niet zomaar, drinken dus........ dus moet ik altijd zorgen dat ik bij de les blijf en dus drink ik doorgaans niet.Het grootste deel van de mensheid drinkt gewoon......zonder problemen, alleen een klein deel is blijkbaar gevoelig voor alcohol en heeft problemen met maat houden.Dus.........als je weet bij welke groep je hoort....wees dan allert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Wat is dat soms toch met jullie allemaal???Als iemand stopt maar 100 keer op zijn bek valt is er altijd ruimte voor advies naar die persoon toe. Als het gaat over minderen, boem bats, niets constructief, niets positief, enkel wantrouwen en het in twijfel trekken van.Ik wind me op nu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Maakt niet uit Niwi, dacht dat we in gesprek waren maar blijkbaar was het alleen het poneren van stellingen en vaststaande meningen.Even goede vrienden, jij met jouw overtuiging, ik met mijn zoektocht, misschien moet ik je ooit gelijk geven, ik hoop en ga er vanuit dat dat niet zal gebeuren.Fijne avond en een mooi weekend,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 En Rae???? Met jou heb ik nog een eitje te pellen! Wat lees ik nu??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 ik heb....of vragen gesteld....of ik had het over mezelf....waar ben ik dan ergens kort door de bocht gegaan ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Kruimeltje er is niets mis.Dat is het nadeel van deze manier van communiceren, anders ontvangen dan het verzonden is.Konden we elkaar maar zien dan wisten we ook of wat je zegt ook echt zo aankomt als bedoeld en zou je kunnen corrigeren en uitleggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Ook vragen kunnen een onderliggende boodschap hebben.Kan jou bijvoorbeeld vragen 'zeg niwi, ben jij een homo?'. Het is in weze een vraag maar met ze te stellen trek ik op één of andere manier je geaardheid in twijfel op basis van wat ik lees. Maar misschien is het voorbeeld niet zo duidelijk. Moest ik nu zelf homo zijn en net na die vraag over mijn eigen geaardheid beginnen en zeggen dat je duidelijk dezelfde trekjes vertoont trek ik het nog verder open.Met sommige vragen kan je mensen in twijfel trekken. Hen het gevoel geven dat ze het niet overdacht hebben.Moest ik minderen zou ik het al wel genoeg gehoord hebben over de eventuele consequenties en hoe anderen het niet lukt. Wat ik niet zou horen is waar ik voorzichtig mee moet zijn.Dat is héél vervelend om te lezen. En ik zeg hiermee zeker niet dat jij alleen in die richting gaat. Ik lees het elke keer opnieuw als iemand over minderen begint. De meest normale vragen die gesteld worden aan een 'stopper' gelden ook voor een minderaar. Alleen worden ze nooit gevraagd. Er wordt niets constructiefs meegegeven. Zo ervaar ik het Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruimel Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Volgens mij is er niemand kort door de bocht gegaan..... of meningen verkondigd of wat dan ook.......Alleen leven en laten leven........en een ieder in z'n waarde laten.Wat we allemaal weten ........is dat teveel drinken niet goed is, daarom zijn we hier op het forum toch........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Fleurtje lieverd, het zijn twee werelden, maak je maar niet te druk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruimel Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Jane wat bedoel je met weigerde kruimel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Ik ben op dreef Maar ik ga stoppen..ik herhaal mezelf keer op keer Een laatste ding..Niemand heeft er iets aan als je zegt 'goed voor je dat je kan minderen, mij lukt het niet'. Dat is zo'n dooddoener als je een gesprek wil aankaarten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Wij kunnen ook gewoon van Venus zijn? Is een leuke planeet Ik wil het forum of personen niet aanvallen, dat is niet mijn bedoeling, heus niet..maar kan me zo goed inbeelden waarom minderaars zo weinig praten over hun traject. En dat vind ik echt super super spijtig.Probeer gewoon ergens mee te geven waarom ik denk dat dat zo is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Daar heb je helemaal gelijk in Kruimeltje.Teveel drinken is helemaal niet goed en daarom zijn we hier.En de oplossing van het drankprobleem is niet voor iedereen hetzelfde.laten we iedereen gewoon in zijn waarde laten... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruimel Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Inderdaad Teveel, het is lastig communiceren als je niet weet met wie je eigenlijk in gesprek bent.Maar ja daar zijn we nu juist anoniem voor.......want we hebben een gezamelijk iets, misschien wel een probleem, en wel het omgaan met alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Kruimel je schrijft om 22.36 dat je weigerde de knop te zienen te gebruiken,ik zie het iets milder, je was er naar op zoekmaar kon m misschien toen nog niet ziennu wel en dan doe je het ook dus.Ik heb mezelf jaren kwalijk genomen dat ik al mijn "weten"niet goed gebruikte.nu weet ik dan ik het wel probeerde, maar niet konop de een of andere manier moest ik nog op de bodemvan mijn put gerakenmaar nu is de knop dus wel omals ik eerder had gekund, graag!maar ben nu blij met elke dagdat ie om blijft.en voor nu welterustennog 2 heerlijke stranddagenen dan krijgt de aarde ook wat ie nodig heeft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Ik heb niemand gekwetst toch? . Soms word ik nogal hevig . Zit een beetje in het beestje..Is echt niets persoonlijks.Ooh ja wil nog wel ff tussendoor zeggen dat ik niet aan het minderen ben. Niet dat ik daar trotser op ben dan dat moest ik het wel doen. Maar het is maar voor het geval dat mensen denken dat ik zo hevig ben omdat het iets met mijn keuze heeft te maken..gewoon ff ter info Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Fleurtje,Vrouwen en dus jij komen toch van Venus.Die link zie ik ook wel, of eigenlijk, voel ik wel.Wat mannen met Mars hebben ontgaat me helemaal of het zou oorlog en venijn moeten zijn.Daar herken ik me dan niet in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruimel Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Ik ga slapen.Vond het leuk een keer mee te schrijven op het forum.Doe ik zelden, daar ik eigenlijk niet zo veel te melden heb. Of in iedergeval niet iets wat al niet gezegd is.Lieve mensen, ga de strijd tegen welke verslaving dan ook aan, het is de moeite waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden