lidia Geplaatst 14 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2011 Nee Fleurtje, ik bedoel ook niet op dit moment, maar omdat ik al jaren meelees, weet ik dat die steeds terug komt. Vandaar. Ik heb nog niet beslist of ik een stopper of minderaar word. Denk/hoop het laatste. Maar je ziet hier toch vaak dat degenen die eerst wilden minderen, later toch voor stoppen kiezen. Nou ja, per dag, dat heb ik hier geleerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 14 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2011 Ik weet niet of wij anders zijn Fleurtje.Ik mag je erg graag, je bent een vrouw met humor, een vrouw die kan relativeren, een vrouw naar mijn hart.Maar ik wordt een beetje pissig als iemand het zomaar over bezopen heeft.Heb het gevoel dat elke nuancering weg is: er wordt gedronken dus de meerderheid is bezopen.De waarheid, dat er mensen zijn die ook daar niet drinken, dat het gros drinkt en het gewoon gezellig en leuk houdt en dat slechts een enkeling en vaak zelfs helemaal niemand bezopen is, die wil men niet meer zien.Die waarheid past niet in diegene zijn nieuwe wereld waarin alles wat alcohol consumeert verdoemd en verloren is.En als ik dan meld dat ik op een feestje ben geweest wordt er vervolgens gepraat over meer dan de helft bezopen.Nou laat ik je vertellen dat er vanavond op dat feestje behoorlijk geconsumeerd is maar dat er niemand, niemand dus, bezopen was en dat er geen onvertogen woord is gevallen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 14 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2011 Ik weet niet of dit op mijn berichtjes slaat, maar ik heb toch echt geprobeerd duidelijk te maken dat het mijn gevoel van anders-zijn en eenzaamheid is en dat ik er moeite mee heb om er een weg in te vinden. Daarmee wil ik niemand veroordelen. Maar het is gewoon feit dat waar ik voorheen meedeed, dat nu niet meer wil, dat ik daar dus anders mee om moet leren gaan. Dat is gewoon een nieuwe situatie waar ik niet bekend mee ben. En het zal waarschijnlijk tijd kosten om daar mee leren om te gaan. Bijvoorbeeld met het feit dat ik merk dat ik geremder ben zonder alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 14 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2011 Nou ik ga maar slapen, het is niet mijn bedoeling hier een discussie aan te gaan, ben immers zelf een minderaar, wilde alleen even mijn nare gevoel kwijt, welterusten:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 14 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2011 Het is iets van het ADB-forum Harry.Wij (?) beschouwen mensen die wel gewoon iets kunnen drinken op een fesstje als probleemgevallen. Ik kom ook zelden op feestjes waar men te ver gaat met drank. Ik was vanavond op een verjaardag en ik heb niemand gezien die over de schreef ging. Toen ik een colaatje vroeg leverde me dat enkel één gefronste wekkbrouw op, meer niet. En dan kan ik dat raar gaan vinden. Maar voor veel mensen is een feestje nu eenmaal iets waar een glas wijn o.i.d. bij hoort. En morgen drinken ze weer koffie en fris.Ik denk dat wij, door onze achtergrond, te snel alles wat met alcohol te maken heeft bestempelen als fout. En dat is nergens voor nodig. Zolang we zelf maar weten waar we staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 14 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2011 Truste Josje, slaap lekker.En nee, het ging niet over wat jij schreef.Mijn frustratie komt door dat zwart/wit denken.Er is geen alcoholische drank = ok, er is wel drank = de helft (minimaal) is bezopen, handtastelijk en vervelend.Dat is gewoon onzin en als iemand dat wel zo ervaart bezoekt ie (misshien bewust) de verkeerde gelegenheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 14 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2011 Mupke,Je zegt het weer helemaal goed:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 14 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2011 Ik ga meteen weer afsluiten. Drukke dag achter de rug. Waar ik eerst geen zin in had maar die wel erg leuk geweest is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 14 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2011 Welterusten allemaal, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 14 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2011 Sommige mensen hebben een dubbel gezicht. Beiden zijn dezelfde persoon. Beiden hebben de zelfde intentie (stoppen). De ene stopt, de andere niet.Zo voel ik me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 14 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2011 Ja, 'k ga ook een slaap poging ondernemen. 't was een wat landerige dag voor mij vandaag. Zo mogen er niet teveel zijn. Morgen heb 'k een doel. M'n Ma en haar man bezoeken. Daar zal 'k zeker de hele middag doorbrengen. Inclusief avond eten. Leuk!Goed, mensen, slaap lekker en tot morgenochtend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 14 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2011 zo..he he...verjaardag zit erop.was blij dat de kids thuis waren en niet te stappen.er is een schietpartij geweest hier in de stad.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 14 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2011 Uit de avond, morgen de niet helemaal lange wacht, maar je hebt helemaal gelijk, teveel!Ik denk echt dat de meeste stoppers het alcoholgebruik t liefst helemaal uit de wereld zouden willen bannen, en dat alleen om hun zwakte!? Ieder t zijne.Walbo, ik kan dan ook weinig consideratie voor jouw probleem met t feestje van je stiefzoon hebben.Jij hebt dat vroeger ook gedaan, en bent erin doorgeschoten. Wie weet doet hij t beter.Al te gek om de jeugd n feestje te verbieden omdat stiefpappie geen drank kan handelen. Ga maar ff in n hotelletje, zou ik zeggen.De niet drooglegger Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 14 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2011 even opruimen en te bed...truste.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 14 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2011 Amsterdam is n grote stad, en slaapze, allen.De provinciaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 14 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2011 ik woon niet in Amsterdam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 14 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2011 Oh, dan was t HoornDe nieuwslezer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 14 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2011 Niet meer geweest sinds Tante Pietje de brui deran gaf, en nu ga ik maar wat slapen. Morgen werken.Slaapze, kransgenoten.Ik ben hier niet vaak meer, maar heb er veel aan gehad. DAAG ELKAAR UIT!De dialektiese Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 truste..ik ga nu ook ( echt) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden