Spring naar bijdragen

Zaterdag

Susana

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 218
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik sta er alleen voor met mijn dochter dus eigenlijk komen die gelegenheden niet veel voor. Vroeger ook niet echt. Ik ben nog niet uit geweest sinds mijn stop. Ik heb er ook niet zo nodig behoefte aan.
Een buurtfeest is dan misschien weer wat anders. Zulke dingen vind ik nog wel fijn. Ik weet niet hoe ik het ervaren zal zonder drank.
Het etentje bij vriendin viel veel beter mee dan verwacht in ieder geval :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, wel fijn om even zo op te schrijven, voelde me echt wat depri, maar gaat al weer beter.

Moet ook nog even zeggen dat ik wel een leuk gesprek had met een boer uit Groningen van 70 jaar. Die man had een proefboerderij en kon er mooi over vertellen. Hij bedankte mij ook een aantal keer voor het leuke gesprek en toen ik wegging, zwaaide hij uitbundig. Dat zijn toch weer de positieve dingen, jammer dat ik eerst de negatieve dingen zie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn de perfecte gelegenheden om juist niet geremd te zijn en te oefenen :D
Je valt sowieso niet uit de boot want iedereen doet gek..
Eigenlijk klets ik uit mijn nek want ben zelf nog nooit echt nuchter nuchter geconfronteerd geweest met dronken mensen. Denk dat er bij mij na een tijdje ook de leut zou af zijn.
Maar ben wel zeker dat mijn vriendinnen zich de dag erop meer schamen dan ik en ik weer een paar aardige verhalen over hen in mijn boekje heb staan :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet dat het niet fijn kan zijn. Ik denk dat ik me aardig kan amuseren tussen een boel dronken mensen. Maar een sociaal leven leiden houdt meer in dan enkel 'zulke dingen'. Waarmee ik dan weer wil zeggen dat ik niet helemaal een eenzaat ben :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De feestjes, partijen en zo waar ik kom loopt echt niet de helft bezopen rond, men drinkt, ok, en er is best wel eens iemand die teveel drinkt.
Feestjes waar meer dan de helft bezopen is ken ik wel maar dat was in mijn tienerjaren, sinds mijn, pak 'm beet, twintigste, misschien vijfentwintigste, verjaardag heb ik dat echt niet meer mee gemaakt.
Of je moet iemand met een een wijntje of zes bezopen vinden, ja dan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dat komt inderdaad niet meer zoveel voor harry, maar een wijntje of 6 vind ik toch ook al wel een behoorlijke hoeveelheid, de meesten zijn dan toch wel aangeschoten.

Jee Spud, had je daar misschien al rekening mee gehouden dat je gevoel daardoor op afstand is als zelfbescherming zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gaf een weergave van mijn sociaal leven Teveel. Niet meer of minder..
Voelt alsof je het persoonlijk opneemt als ik spreek over 'zulke dingen'. Josje zei dat ze zich alleen voelde tussen vrienden die wat alcohol achter de kiezen hadden. Ik ga er dan vanuit dat je je enkel zo alleen kan voelen als er geen binding meer is doordat er veel mensen echt dronken zijn.
Verder probeerde ik iets duidelijker te maken dat ik natuurlijk wel een sociaal leven heb maar dat dat altijd anders is ingevuld geweest omdat ik er al jaren alleen voorsta met mijn dochter. Ik dronk vooral thuis..
En zes wijntjes vind ik inderdaad veel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom nog even iedereen een goede nachtrust wensen, vooral Snoepje en Blondie, die daar moeite mee hebben. Ik ken het, jebent kapot als dat vaak voorkomt.
Voor wat betreft de discussie, ik ben nooit een uitgaander geweest, maar 26 juni komt mijn "club"bij mij in de tuin de jaarlijkse BBQ houden. Ja, zie drinken ook, maar ik heb nooit iemand kunnen betrappen op dronkenschap, wel zie ik mensen meer drinken dan ze normaal doen. Voor mij wordt dat nog moeilijk. De discussie die hier al jaren wordt gevoerd over stoppen en minderen. Ik weet het nog niet. Nu is mijn vaste voornemen tot die BBQ niet te drinken en dan mss een beetje meedoen. Maar dat is nog ver weg. Goede voornemens heb ik al zo vaak gehad. Mss met jullie hulp gaat dat eindelijk eens lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij gaat het niet zozeer over de hoeveelheid, ik heb het niet geteld, maar de een kan met een fles wijn al dronken zijn en een ander heeft er 2 voor nodig (of nog meer). Het is een sfeer waar mensen het hardst lachen om hun eigen grappen, aan elkaar gaan zitten terwijl ze dan nuchter niet zouden doen, luidruchtig worden. Nou ja, ik denk niet dat ik iemand hier uit hoef te leggen wat voor sfeer dat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...