Spring naar bijdragen

Dindsdag 17 mei 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

Yalala,

een gevaarlijke gedachte.
Ik had die gedachte ook na 10 jaar geen alcohol,
in een flits besloot ik dat het wel weer eens kon.

Nu weet ik wel beter, ik kan het niet, drinken,
ja het kan wel maar ik wil het niet meer.

Het heeft mij ruim een jaar gekost om mezelf te hervinden,
in dat jaar een paar keer toch weer in een flits besloten
weer te drinken.

Gelukkig weet ik dat het mij niets oplevert,
ben ruim 6 maanden helemaal drankvrij en dat houd ik zo.
Dag voor dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 269
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
Sowhat

Ik vond de 1e dag altijd het moeilijkst,meestal omdat ik dan een goga kater had met alle ontwenningsverschijnselen die je maar kon bedenken.


het enige wat ik op de 1e dag wilde was dat wegdrinken








en zo blijf je maar in die neerwaartse spriraal doorgaan.
daarom wil ik ook nooit meer bij die 1e dag beginnen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar hoor Ya!
Moet zeggen dat het qua trekmomenten bij mij nu momenteel rustig is, maar heb er ook last van gehad. Ik denk dat die moeilijke momenten van ook willen drinken net als "iedereen" altijd wel zullen blijven bestaan en onze ergernis eromheen ook. Raar ook eigenlijk dat we alleen naar de drinkers kijken dan terwijl er ook genoeg mensen zijn die nooit drinken. In die zin is het in mijn ogen nog steeds de verslaving die trekt. Ik ben al jaren vegetarier en denk nu nooit: waarom mogen zij wel vlees/vis eten en ik niet? Terwijl ik dat toch ook heel lekker vind en vrijwillig laat staan...
Of vinden jullie dat geen eerlijke vergelijking?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp me niet verkeerd hoor mensen,
ik hou het droog maar irriteer me mateloos aan m,n eigen domme gedachten.
Begrijp niet waarom ik ineens zo ga denken,
weet heel goed dat het mis gaat dan.

Zo lees ik jou nu Albertina,na zoveel jaren niet drinken en dan een terguval van een jaar.
Zo zie je maar hoe groot het gevaar blijft,zelfs na 10m jaar nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan heel makkelijk een sociale drinker zijn want ik wil niet dat mensen me dronk zien....bij me was/is als ik thuis bent...maar om mezelf niet in verwarring te brengen kies ik om niet te drinken want ik ken mezelf na de 2...er is geen rem meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee die Eks,

droog thuisgekomen?:D

Die trekmomenten waren er bij mij ook niet,de laatste paar dagen ineens.
Vooral na zondag,huis vol vrienden,voetbal kijkende mannen met veel bier en de vrouwen aan de borrel aan de eettafel.
Was heel gezellig daar niet van maar na al die ice-tea en limonade pppffffff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noop, niet droog gehouden qua regen Ya:P

Helaas, denk dat we altijd wel van die trigger momenten blijven houden...Maar terug waar ik vandaan kom wil ik ook niet, dan maar zo verder...Komend weekend heb ik een feestje in een kroeg, zie ik tegenop...Al die drank:o Maar als ik dat achter de rug heb voel ik me vast weer een beetje sterker, zo probeer ik het maar te zien...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier weer terug van de huisarts.
Zag er toch wel tegenop.
Ik heb lange tijd naar hem toe ontkent dat ik een probleem had met drank en nu gaan vertellen dat ik alcoholist ben was niet makkelijk.
Deze lieve begripvolle man is namelijk jaren mijn vaste huisarts geweest en kon het tegen hem niet toegeven, maar wel tegenover een volledig onbekende huisarts.

Pffff... Afijn, ook weer gehad.
Veel begrip en ondersteuning van mn huisarts.
Pak van mn hart !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook Ya, is misschien ook wel logisch omdat je dan ook geestelijk instabieler bent. Ook mijn lichaam schreeuwt dan om suikers en die zitten er in wijn ook genoeg;) Dus herkenbaar;)
Heb tegenwoordig ipv wijn op voorraad, noga of chocolade op voorraad. Voor mij helpt het om die trek wat te voeren op een "gezondere" manier. Momenteel dus verslaafd aan noga met amandelen en citroen:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee inderdaad Albertina, je gaat pas nadenken over drank wanneer je er problemen mee hebt:$

Blondie:
Moedig:present: Zou het zelf niet durven... Heb je nu extra hulp gekregen of ging je daar niet voor? Je zal jezelf wel lichter voelen nu, je zal er wel tegenop gezien hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...