Spring naar bijdragen

Vrijdag 20 mei 2011


Shahire

Aanbevolen berichten

Man, ik heb net even het verhaal gelezen van 'exfeestbeest',laatste post ergens rond februari...heb er gewoon klamme handen van...dat is echt een angstig verhaal...ik wist natuurlijk wel dat..maar..jee, ik hoop dat ik nooi zover kom (als ik niet al teveel schade heb aangericht..)ben me echt rot geschrokken, en na februari..geen post meer van hem..???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 237
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
ekstertje

Haasje, het lijkt me een onbegonnen taak om van 20 glazen op een dag ineens naar nul te gaan toch? En je ging toch minderen? Dan doe je het toch goed zo? Dus de wekker weer aan en uitstellen dat derde glas! Las dat je eind juli je vervolggesprek heb bij de verslavingszorg. Het zou toch mooi zijn als je dan héél veel minder drinkt of misschien wel gestopt bent?
:present:



Helemaal mee eens!!
Ik lees meerdere keren dat je de mist in bent gegaan Haasje maar dat is toch niet zo? Ik denk dat het slokje slokje systeem misschien niet zo goed werkt voor je..
Misschien moet je het echt glas per glas zien. Om hoe laat ben je van plan te gaan slapen? Voor je slapen gaat sowieso één glaasje (anders te onrustig waarschijnlijk). Je hebt er al twee op..dus samen gaat dat drie geven. Dan heb je nog zeven glazen te verdelen over de dag. Als je nog 10 u opblijft (tot 23u dus :)). dan mag je om het uur en half nog een glaasje ongeveer. Dus de wekker telkens 1u en een half verder.

Aaaaaaaah meneer schildpad is er weer :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh die angst om angst ken ik..ik had regelmatig last van paniekaanvallen. Het begon met eentje in de winkel dus daarna geraakte in daar gefixeerd op. Kreeg het al benauwd als ik aan een winkel dacht. Toen een keertje op de bus. Ben wel een half jaar niet meer met de bus gegaan.
Vreemd genoeg waren die aanvallen er niet als ik gedronken had. Wel de dag na het drinken dus dronk ik regelmatig om die aanvallen tegen te gaan maar. Eindeloze spiraal.
Na mijn stop heb ik er nog wel last van gehad. Zoals vanochtend voelde ik me al niet lekker bij het buitengaan en moest naar de winkel. Dus ben ik eerst een paar blokjes rond gegaan, dicht bij huis zodat moest ik beginnen te panikeren (gaat soms samen met hyperventileren) ik onmiddellijk naar huis kon gaan. Maar door de blokjes om te gaan ben ik geaclimatiseerd noem ik het maar en geen probleem god zij dank in de winkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verleden jaar ben ik 6 maanden opgenomen en daarvan ben ik
2 keer uitgegleden.
In november en december was ik thuis en in december weer een uitglijder van een dag.
Ik was toen zo vreselijk bang weer in een neergaande spiraal zou komen
'dat ik de crisisdienst heb gebeld.
Meteen dezelfde dag ben ik nog opgenomen.
Wellicht omdat ik een eerder opname had gehad of had ik gewoon geluk?
Wel moet ik erbij zeggen dat ik niet in een versalvingskliniek ben geplaatst.

Toch heb er erg veel over mijn angsten weer te gaan drinken geleerd,
mijn valkuilen leren kennen en leren omgaan met angst en trekmomenten.
Het was meer de angst dan trek, nu een paar maanden verder weet ik er redelijk
mee om te gaan.
En ik ben van plan dat zo te houden, al is het niet altijd makelijk
het lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg kreeg eerst angstremmers maar die mag je niet te lang innemen dus kreeg ik later lichte AD. Naar het schijnt minder verslavend dan de angstremmers. De arts zei me eens je één keer een paniekaanval hebt gehad, je er redelijk gevoelig voor zal blijven.
Nu ja..
Had het ook vooral en zeker na een zwaar avondje drinken borrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit klinkt allemaal heel erg herkenbaar. Angstaanvallen zijn een ellende. Heb het er nog steeds bij twee kunnen laten maar zit met een knalrood hoofd te zweten en begin ook weer meer te shaken. Het begint blijkbaar uit mijn systeem te raken en mijn lichaam is in vol protest. Heb nu de wekker op half 3 gezet maar wellicht te optimistisch gedacht. Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken maar spieren spannen enorm. Wat is het toch een rotzooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
noekie13

Man, ik heb net even het verhaal gelezen van 'exfeestbeest',laatste post ergens rond februari...heb er gewoon klamme handen van...dat is echt een angstig verhaal...ik wist natuurlijk wel dat..maar..jee, ik hoop dat ik nooi zover kom (als ik niet al teveel schade heb aangericht..)ben me echt rot geschrokken, en na februari..geen post meer van hem..???



Ik vind dat verhaal niet :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
borretje

En dat is allerminst prettig Fleurie.


Daarom drink ik ook niet:)




Totaaaaaaaaal niet prettig. Ik dacht wel meerdere keren dat ik dood ging gaan..
Heb je het dan niet meer gehad sinds je gestopt bent? Ik wel :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
angsthaasje

Dit klinkt allemaal heel erg herkenbaar. Angstaanvallen zijn een ellende. Heb het er nog steeds bij twee kunnen laten maar zit met een knalrood hoofd te zweten en begin ook weer meer te shaken. Het begint blijkbaar uit mijn systeem te raken en mijn lichaam is in vol protest. Heb nu de wekker op half 3 gezet maar wellicht te optimistisch gedacht. Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken maar spieren spannen enorm. Wat is het toch een rotzooi.



Volhouden meid!! Komaan tanden op elkaar. Je kan het!!! Misschien moet je het werk ff een paar dagen overdragen aan iemand als dat te moeilijk gaat met de afkicksymptomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje, bedankt voor de respons op mijn berichtje..ik was de verhalen van anderen aan het lezen, en struikelde (je erg gestruikeld daar) over zijn verhaal..ik voel me soms ook zo slecht, en ben echt bang voor de gevolgen van mijn misbruik..en dan lees je dat (natuurlijk alleen maar goed dat ik er van schrik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist het verhaal gelezen, nog niet alle pagina's maar wat een drama. Hier schrik ik van. Ga de tijd toch nog maar even proberen te rekken. Bedankt Noekie voor de tip. Heb idd een zware dag.... zit overigens zelf ook pas sinds vandaag "in de huiskamer". Fijne steun. Hoop dat het voor jou ook werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi angsthaasje..ja ik hoop dat het voor mij ook werkt..Ik drink op een hele andere manier dan jij, maar op zijn eigen manier destructief..Heb ook geen specifieke angsten, behalve als ik een kater heb (wat wel vaak is natuurlijk, anders was ik hier niet he,hahaha)..eigenlijk een fijn leven, maar ja, die drank, en ik wil niet leverciirose enal die andere klachten krijgen die hij heeft..maar is fijn om hier anderen te treffen, die het snappen, en me niet alleen zo te schamen (want man, ik schaam me te pletter!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Noekie :sun:
Eigenlijk staan we er niet genoeg bij stil wat bepaalde dingen met je lichaam kunnen doen.
Ik hoop dat ie ok is :( ook al ken ik hem niet.

Dit vond ik wel mooi

Het leven is niet het meeste uit jezelf halen, het is een plaats innemen in de harten en de levens van zo veel mogelijk mensen.
Want wat maakt het uit als je alles bereikt wat je met geweld kon bereiken als niemand je kent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
borretje

Ik ga maar eventjes niet al die dramatische verhalen opzoeken, lijkt me.


Wordt ik vast niet vrolijker van, ik eventjes wat doen..




Laterrs..


en hou het droog he?
;)




Kom je poetsen? :D
Ik ga ff bloemmetje overpotten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...