Spring naar bijdragen

Zaterdag 21-05-2011


Susana

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Virtueel is en blijft virtueel. Ook al denk ik soms dat dingen wel eens niet zouden kunnen kloppen; ik hou dat voor me. Wie ben ik om de verhalen van anderen in twijfel te trekken.

En als ik mijn afgelopen vier of vijf jaar hier neer zou zetten vragen mensen zich misschien ook wel afvragen of het allemaal echt waaR IS. Wie weet. Maakt ook niet uit. We schrijven allemaal voor onszelf en we hebben allemaal een drankprobleem(nou ja, bijna allemaal dan he:P).

En daar gaat het om. Pak uit de berichten de dingen die je aanspreken, waar je wat aan zou kunnen hebben. Het is mogelijk een goed en fijn leven op te bouwen zonder voortdurend te verlangen naar drank. Ik ervaar dat toch zo. Sta al een tijdje droog en verlang niet naar alcohol. Tuurlijk wens ik soms wel eens dat ik even 'weg' mocht zijn. Even een roes. Nuchter leven betekent dat ik altijd mn emoties in volle omvang voel. Dat vind ik nog een hele uitdaging. Dat is oke, want zonder drank gaat het me zoveel beter af.
Ik ben gestopt en heb de hulp ingeroepen van een hele batterij mensen. Mn huisarts, therapeut, de AA, het forum, natuurlijk mn partner van destijds, mn vrienden en de vele steun die ik hier mocht ontvangen.

Het niet drinken is geen issue meer, leven met alles wat daarbij hoort, soms wel. Dus blijf ik me lerend opstellen, stoot geregeld mn hoofd, laat de bult weer zakken en doe het de volgende x anders. En soms ook niet, dus stoot ik me best vaak.

Leer van de dingen die geschreven worden. Als iets je vreselijk ergert of boos maak, onderzoek wat je zo boos maakt en doe er je voordeel mee. Onthoud dat je een ander niet kunt veranderen, alleen jezelf.
Ik probeer te leren van de zaken die geschreven worden. Als iets mij ergert onderzoek ik wat het is wat me zo raakt. En probeer dat dan een plek te geven en het anders te doen. Ik kan een ander niet veranderen, alleen mezelf.(schreef in de je-vorm, iets waar ik anderen vaak op wijs..., moest dus ff aangepast)

Zo, Water zou zeggen; 'My 2 cents'. Dag lieve mensen, ik ga iets doen wat ik aan het uitstellen ben.....:wacko: en vol goede moed weer verder.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is goed hoor Bor.
Mooi he dat we er alle twee toch nog ff op terug moeten komen van onszelf.
Ik gister en jij nu.
Ik ga wel straks afsluiten, maar ik lees je wel hoor.
Ik wens je in ieder geval een mooie dag toe thats for sure:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, haasje is weer springlevend. Vanmorgen wakker geworden zonder trek/trillingen etc. Gisterenmiddag de eerste email van hulpverlener ADB ontvangen. Ik heb er zin in om deze dag alleen maar thee, citroen/muntwater te drinken. ... en in de jacuzzi te zitten. Verder een dagje veel lezen over verslaving/angsten en tuinieren. Mooie afleiding en ik heb een grote tuin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de weg is moeilijk, maar begaanbaar, angstighaasje....
maar beperk het niet-drinken tot vandaag....morgen bestaat niet....
en je zult zien....eenmaal nuchter en ontwend, zullen een groot deel
van de angsten ook verdwijnen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: BamBam


Als iets je vreselijk ergert of boos maak, onderzoek wat je zo boos maakt en doe er je voordeel mee. Onthoud dat je een ander niet kunt veranderen, alleen jezelf.


:huh:
Een mens hoeft enkel iets te veranderen als ie over iets niet gelukkig is. En waarom dat onderzoeken elke keer? Ik heb me meer boos gemaakt hier gewoon omdat iets volledig en absoluut niet in mijn plaatje past.
Kan me nu ook afvragen waarom het me zo ergert maar dat doe ik niet. Hou ik daarmee mijn persoonlijke groei tegen. Euhmm nee :D

Moest me van het hart :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Teveel

Ik ga werken en wens jullie een fijne dag.


Och ja, ik wil geen (trainings) schema, heb een aangeboren afschuw voor schema's, regeltjes, ge- en verboden
:)

Harry




Schema's zijn gewoon een houvast als je jezelf aan afspraken wil binden. Ook afspraken met jezelf. Ben zelf niet zo'n graag gebonden aan iets maar een schema is mooi. Kan ik af en toe naar kijken en dan lijkt het alsof ik sport toch :D.
Nee!!! Ik ga echt sporten!! Luie kont!!! Pffffff ben al moe :D

Wil toch je schema eens zien Haasje..misschien een goede stimulans voor mij..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...