Spring naar bijdragen

dinsdag 24 mei

Lenie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Harrie je maakt een hele grote fout, ER WORDT NIETS GEZEGT, ER WORDT HIER GESCHREVEN:angry:
En daar zit volgens mij de grote fout. Ik verwijt niets, ik schrijf alleen dat het ieders verantwoordelijkheid is als die gaat drinken.
Nu begin ik een beetje heel erg boos te worden. Schuif me niets iets in m'n schoenen dat niet waar is. Ben je nu helemaal bedonderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Harry, als je graag een gesprek wilt dan kan dat. Maar niet op deze manier en niet op deze toon. Je poneert van alles, leest m.i. niet goed en bent dan weer weg. Dat is geen gesprek, dat is een monoloog.

En ik kan een ander alleen maar helpen door te vertellen hoe ik het gedaan heb, wat ik gedaan heb en hoe dat resultaat was en is. Als iemand wil gaan drinken kan ik daar niets aan doen. Wat zou iemand moeten doen als ik wil drinken. Me vastbinden, me mn flesje uit mn handen slaan, me opsluiten? Dat gaat toch niet. Dat is wat ik bedoel dat ik er niets aan kan veranderen. Als iemand wil drinken gebeurd dat toch wel. Hoe is dat bij jou dan of geweest als jij wilde drinken. hebben mensen je niet gewaarschuwd, je niet gezegd dat het beter is als je...en dan? Luisterde je dan ook?

taalvoutjes.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Bam dat weet ik maar nog ff en wij zijn verantwoordelijk voor Borries leven.
ik heb borrie altijd graag gemogen en nog, maar ik laat me niet iets in m'n schoenen schuiven dat absoluut niet waar is. bovendien neem ik het nu toch een beetje op voor iedereen die goed bedoeld, berichtjes gestuurd heeft naar Bor.
Dat het niet aankomt ja dat is heel jammer maar we hebben, ieder op zijn manier, gedaan wat we konden.
Goed, ik ben het er mee eens dat het (maar 3 biertjes) waren, maar ik schrok er vreselijk van. Dat heb ik ook geschreven. 3 kunnen er veel meer worden. We weten dat allemaal, en ik denk dat dat door alle berichtjes heen te lezen is. We zijn allemaal bezorgd geweest meer kunnen we niet doen.
Als Harrie alles aangrijpt om stennis te maken dan moet hij zich eens afvragen waar hij mee bezig is.
Het is toch een volwassen vent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is goed mensen...

Maak er van wat je wil.
Praat het voor jezelf goed.

Ik heb gelezen en geconstateerd, gewoon feiten.

Dat was niet niet helpend, dat was niet waar dit forum voor is bedoeld.
En die zorgen om Borretje en haar zoontje... was lekker blijkbaar.
Maar Borretje gedraagt zich niet volgens het door ons gewenste patroon dus helpen gaat over in verwijten waardoor ze uiteindelijk wel moet afhaken.

Ik heb heel veel aan het forum gehad, dat ik hier nu nuchter zit te schrijven dank ik mede aan dit forum, voor februari 2010 had ik nu al een fles of anderhalf op.
Dit heeft alleen zo kunnen zijn omdat ik al die tijd gedacht heb dat het echte betrokkenheid was.
Nu zou het niet meer helpen, dat het virtueel was wist ik, dat het schijn en lucht is weet ik nu.

Ik wens jullie allemaal het allerbeste, ik heb niets meer me dit forum...
Het ga jullie goed,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het een kind met een avatar die hier schrijft. Kan hoor, we hebben zo ongeveer alles al meegemaakt. Nee ff serieus.
Ik snap je wel maar als iemand zaken uit de context haalt is het lastig praten. Ik weet niet wat Bor had verwacht. Ze had kunnen begrijpen dat velen bezorgd zouden reageren. Maar Bor weet ook dat ze zich op glad ijs begeeft. En door aktie, reactie, aktie worden zaken nogal eens verkeerd begrepen. Maar ja, het blijft lastig.

Ik weet ook niet wat Harry wil maar met mij krijgt hij geen oorlog. Gesprek oke maar anders houdt het op.
En wat iemand ook zegt; jij bent NIET verantwoordelijk voor iemand anders. Dat zijn we altijd allemaal nog zelf. En ik weet niet wat Harry dwars zit, misschien wel niks, maar ook zijn reactie zegt iets over hem. Dat is toch altijd zo. Bij iedereen?
En we , jij, ik, wij, worden het toch nooit helemaal eens.

Er is steun en hulp genoeg op dit forum voor en doo elkaar, altijd al zo geweest en zal ook zo blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harry, ik wens je het allerbeste en laat nog es van je horen als je wilt.
Mocht je het moeilijk krijgen, het forum is er altijd. En als je hier niet wilt zijn; laat trots je niet weerhouden ergens anders steun te zoeken. Nuchter is het een stuk beter te doen allemaal, vind ik toch. Take care. So long.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik schrijf steeds wat en dan haal ik het weer weg,
deze discussie of monoloog heeft geen enkel nut.
En eerlijk gezged word ik er moe van, het gaat OVER iemand.
Die persoon is niet aanwezig kan niet adequaat reageren en
er wordt al naar gelang de behoefte ingevuld hoe het nu zit.
Nutteloos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina,

Ik kom even terug want je snapt het niet.

Het gaat niet over iemand, het gaat over de reacties van dit forum op iemand.
Die iemand had willekeurig wie kunnen zijn.

Het toont de vluchtigheid, het niet echt betrokken zijn aan.
Iemand komt om hulp of steun, je helpt hem nog verder de vernieling in en stapt vervolgens opzij en gaat over tot de leutige dingen van de dag.
De "verlorene" is afgeschreven en uit beeld...

Met "je" bedoel ik niet jouw maar ons, het forum...

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertine, het gaat niet alleen om iemand die er niet is. Voor mij is verantwoordelijkheid nemen en/of leggen een algemeen iets. En hoe zaken over kunnen komen blijft lastig. Maar ik snap wel wat je in dit geval bedoeld.
Voor mij hoeft d epersoon in kwestie ook niet te reageren. Ik reageer op een posting van harry en over hoe hij het ervaart. Maar ja, zo komen we natuurlijk wel snel in een cirkel.

Ik heb veel geleerd van wat er met mij gebeurde toen een bepaald persoon hier schreef. Deze persoon werkte voor mij als een rode lap op een stier. Ik heb er een tijdje over gedaan om erachter te komen wat me nou zo triggerde. Voert me nu te ver om dat uit te leggen maar het had iets met familie te maken en oude patronen waar ik in zat. Het was niet gemakkelijk want die persoon kon dingen schriojven die mn bloed deden koken. Toch heb ik veel geleerd daarvan en veel leren herkennen in andere zaken. Dus het heeft wel degelijk een functie gehad.
In real life is dat ook vaak zo toch. Soms kom je mensen tegen die je vreselijk kunnen irriteren. heb ik wel es. Meestal erger ik me dan aan iets wat ik zelf moeilijk te vferanderen vind. Of iets wat ik zelf ook vaak doe. Leuk is dat om te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harry, fijn dat je nog even terug komt om te vertellen dat Albertine het niet snapt. Kom je ook nog terug op de postings van ons waarin we serieus ingaan op zaken. Postings waarin ik vertel wat het met mij doet? Postings waarin ik je vragen stel waar ik echt in geinteresseerd ben?

Over steun en moeite doen gesproken. Of gaat dat niet op voor iedereen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Harry,

ik begrijp het héél goed,
ook ik heb mijn bezorgdheid, lees GEEN OORDEEL,
uitgesproken.

Zelf heb ik een lange weg achter de rug en ik WEET
hoe gevaarlijk een experiment kan zijn.
Zeker na een veilige omgeving van een opname.

Dat heeft niets met de persoon te maken maar
met mijn eigen ervaring.
En mijn ervaring is dat ik hier regelmatig ben aangesproken en
niet zo zacht ook bij een eventuele terugval.

Ik heb het nooit als een aanval gezien maar als helpend
en ondersteunend.
Het heeft mij mede gebracht waar ik nu ben.

Ik wilde stoppen met drinken en dat is mij gelukt,
geen experimenten, dat bracht mij verder in
de negatieve spiraal.

En dat gun ik niemand, ongeachte de situatie.

Punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...