Spring naar bijdragen

dinsdag 24 mei

Lenie

Aanbevolen berichten

Adam,

Das nou het vervelende, ik wil het toch telkens uitleggen.

Het is niet het aanspreken, dat begrijp ik.
Het is, in dit geval bijvoorbeeld gewoon haar goede moederschap in twijfel trekken.
Het was in eerste instantie helpen maar het ontaarde al snel in verwijten, in boos zijn, in laten vallen "want ze had zo teleurgesteld".
Dat moesten teleurgestelden eerst gaan verwerken maar uiteraard pas na nog nog weer, voor de zoveelste keer, de loser te hebben gewezen op haar schandelijke onverantwoorde gedrag en het door haar totaal uit het oog verliezen van de verschrikkingen die haar zoontje te wachten staan.

Dat je wil helpen is prima en inderdaad is dit platform er voor om mensen op hun vergissingen te wijzen.
Maar als dezelfde boodschap je al tig keer in allerlei verpakkingen is gegeven, je hebt het ontvangen en begrepen, en het blijft maar maar doorgaan...

Ik lees uit jou bericht trouwens ook weer dat je, ten onrechte, vindt dat dit enkel een plaats voor stoppers is.

Prima, jullie mogen het hebben.
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wie heeft het nou toch weer over stoppers en minderaars. Daar word ik nou moe van. Het forum is voor iedereen. De ervaring leert dat veel minderraars uiteindelijk stoppen omdat er voor de meesten geen tussenweg is. Die is er voor anderen wel. Prima. Maar als je al tig x hebt getracht te minderen en dan toch nog wilt drinken tja...en dit is in het algemeen.

De meeste mensen die een probleem hebbem met alcohol kunnen niet een paar biertjes nemen. Dat is hier al vaak beschreven. Een ieder moet dat voor zichzelf uitvinden. Er wordt met regelmaat gezegd dat minderaars niet of minder welkom zouden zijn. Dat heb ik zelf nooit zo gevoeld. Anderen blijkbaar wel. Dat vind ik jammer.
Wat ik zelf vaak jammer vind is dat mensen wel weer gaan drinken, zeggen dat ze het in de hand hebben en je ze dan niet meer terug ziet. Is het dan echt gelukt of 'durft' men niet meer hier te komen als het is mislukt? Of zijn ze bang dat ik daar van ga drinken? Ik weet dat ik niet meer moet drinken. Ik WEET wat er gebeurd als ik nu naar de cafetaria ga om zes bier. Ik weet wat ik ga doen als ik de wijn uit de kast pak en opentrek. Ik stop niet. Dat heb ik al zoooo vaak geprobeerd. 24 jaar lang. Ik mag hopen dat ik die weg niet meer hoef te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ii ben even weg en de discussie is alweer in volle hevigheid opgelaaid zie ik.
Hoe lang gaan we hier nog eme door.
11 mensen ingelogd en neiamnd 'durft' iets over zijn of haar dag te melden? Of over zijn succes van de dag? :huh:

Ik kijk het nog even aan maar anders kom ik ergens eind van de week wel weer een keer kijken of de storm weer geluwd is. :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb uiteindelijk gereageerd op ....
Op de manier waarop ik Bor zag reageren op de bezorgdheid van anderen..

En heb gisteren dus ook mijn eigen bezorgdheid uitgesproken.
Niet zozeer over het feit DAT....
Maar over het feit dat er zo'n voorgeschiedenis is.
Kind uit huis geplaatst ... dat heeft maanden geduurd.
Daarna volgde een opname van Bor samen met haar zoontje...
Even heel eerlijk... er moet dus heel wat aan vooraf zijn gegaan voordat een kind wordt weggehaald.
Dat doet met een kind heel veel, kan niet anders.
En dan ... maanden (echt maaaaaaanden) nadat je zoontje uit huis is gehaald kom je weer samen thuis.
En heel snel daarna neem je een paar biertjes.

Wat moet dit wel niet met een kind doen... die dit alles heeft moeten doorstaan...
Als je zelf dan al gecontroleerd kunt drinken ... oke.
Maar je moet dan toch ook weten dat een kind dit niet kan bevatten?
Niet kan inschatten of het oke is?

Dat heb ik geprobeerd te zeggen... en werd me ook absoluut niet in dank afgenomen door Bor.
Integendeel.
Jammer, nogmaals jammer.

Dit is een alco forum.. en dan zouden we het niet mogen signaleren als we het gevoel hebben dat een medefrummer voor ons gevoel niet helemaal op het goede spoor zit?

Maar als je hier vertelt over je strijd, over wat en hoe... en je hier steun zoekt en krijgt... dan moet je het ook kunnen hebben als jouw medefrummers zich zorgen over je maken en hun visie daarover geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
BamBam

Zeg dan zelf wat Muppie. Hoe was je dag? Heb je het lastig gehad vandaag?

Heb je een fijne dag gehad?

Ik had al gezegd dat ik heel moe was Bammetje. En mijn dag was druk. Daarom ook was ik moe denk ik. :D Verder niks nieuws onder de zon. :rose:
Akls je vraagt of i het lastig gehad heb, gaat dat vast specifiek over drinken? Nee, niet moeilijk. Een hele gewone dag met thee en koffie en straks nog wat thee. En bakkie druiven heb ik net op. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker druiven. En moe zijn mag, het is al laat. Ik ga zo opslomen en mn mandje straks es opzoeken. Ik had beter kunnen weten om nu te willen werken. 's avonds komt er zelden iets zinnigs uit mn handen.
Take care allen, slaap wel voor straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil toch nog ff terug komen en m'n verontschuldiging aanbieden naar Har. Ik was echt kwaad, maar had me in moeten houden.
Wat ik voel nu bij Harrie is dat hij het gevoel heeft dat minderaars hier niet serieus genomen worden. Een beetje weggeduwd worden. Ben jij een minderaar Harrie? is dat misschien de rede waarom je het opneemt voor Borrie?
maar ik denk dat sommigen mensen nooit soc. kunnen drinken. En zeker niet als je opgenomen bent. Ik denk dat dat niet gaat lukken maar ik kan er naast zitten.
Maar spelen met vuur waar je vroeger veel brandwonden aan overgehouden hebt is heel gevaarlijk.

Trusten Bamie.
Trusten Mup. en ik zie je morgen weer hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag luitjes,

Ik meng me niet in de discussie, maar heb wel gelezen.

Yvonne, wat een goed idee om Albertina bloemen toe te wensen.
Nu heb ik hier mooi pioenrozen staan, waar ik blij mee ben en dit dank zij mijn dealtje met A
Albertine, staan ze bij jou al in de vaas??

Dit heeft in zoverre met alcohol te maken, dat ik het vanmiddag een hele leuke gedachte vond dat er een lotgenoot ook bloemen ging kopenzoals gisteravond was afgesproken.

Iets heel gewoon positiefs dank zij dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje,

Ik kom nu voor de allerlaatste keer terug.

Je hoeft je verontschuldigingen niet aan te bieden en ik begrijp dat je boos was, wat ik heb gezegd is hard.
En ja, ik ben een minderaar maar dat staat hier los van.

Wat ik vreselijk vind is dat we voor Borretje, op een enkele uitzondering na, alleen verwijten hadden.
Helemaal niet helpend maar slechts straffend en wijzend op de haar ongelofelijke domheid en onverantwoordelijkheid.
Iedereen weet dat je daar niet mee helpt maar de aangesprokenen alleen maar redenen geeft om maar te gaan zuipen.

Ach, ik zit bijna weer een heel verhaal te dichten maar dat zijn eigenlijk alleen herhalingen van het eerder gezegde.

Bolletje, jij en ook vele anderen hier hebben mij echt geholpen en ik ben daar oprecht dankbaar voor.
Ik kan me echter totaal niet verenigen met de manier waarop Borretje wordt behandeld en haak dus af.

Bedankt en het ga jullie goed,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by: Primula
.Albertine, staan ze bij jou al in de vaas??

Dit heeft in zoverre met alcohol te maken, dat ik het vanmiddag een hele leuke gedachte vond dat er een lotgenoot ook bloemen ging kopenzoals gisteravond was afgesproken.

Iets heel gewoon positiefs dank zij dit forum.

@Primula,

hier idemdito!!!

:present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ook naar bed.
Lange dag weer achter de rug.

Als ik nog eerlijker ben dan ik al was...

Als een kind uit huis wordt geplaatst hier in nederland, dan is er heel veel aan vooraf gegaan.
En dat is iets wat Bor zelf ook zelf wel heeft aangegeven.
Meer dan een jaar geleden is dat gebeurd.
En dan binnen een paar weken na thuiskomst weer gaan drinken....
Drie flesjes slechts?
Jezus... en ja.. ik vloek nu... is niets voor mij.. maar doe het toch.. ik kan er niet bij....
Jezus... en daar dan eigenlijk nog bij vertellen dat het gecontroleerd is....
En boos worden als er hier op het forum geschokt op wordt gereageerd...
Sorry Bor, maar heb je dan echt geen benul dat je niet alleen met jezelf bezig bent maar ook met jouw kind... je had niet een klein probleempje met drank.. maar een levensgrootprobleem... zodanig dat ....

En sorry aan alle frummers ...
Ik denk dat ik de sfeer met dit bericht nog slechter heb gemaakt dan hij al was.
Maar hoe langer ik hier over nadenk.. en hoe meer ik het in het 'gewone' denken buiten een forum plaats, des te onbegrijpelijker het voor mij wordt.
Ik moet dit gewoon kwijt...
Sorry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vonnie ik heb pioenrozen in de tuin staan, nu nog van die kleine pielknopjes. had er een paar uit moeten halen dan worden de andere knoppen groter maar goed was teveel bezig met de vijver.

Zo mensen ik sluit ook weer af voor vanavond. Slaap lekker allemaal en tot morgen weer.:sun::lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ff teruggelezen en krijg echt aardig wat kriebels..

Weet je sommigen hier weten het altijd goed in te kleden. Gaan zelf schelden terwijl ze een ander berispen.
Man daar moet je echt groot voor zijn
Ik ben bijna helemaal mee met wat Teveel zegt. Niet helemaal maar zo goed als.
Ik heb zelf die periode gekend waar ik het gevoel had dat iedereen in mijn nek zat. Gelukkig had ik een aantal mensen die naast me bleven hangen en ervoor zorgden dat ik niet helemaal neer ging in de spiraal.
Dit forum zou niet zo onderschat mogen als het gaat om invloed hebben op iemands mentale toestand. En je moet echt al heel sterk in je schoenen staan om dingen over je heen te laten gaan.
Ik word echt misselijk van bepaalde stellingen. Een déja-vu gevoel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...