Spring naar bijdragen

dinsdag 24 mei

Lenie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenavond allemaal,
Kom mij even melden, het gaat nog steeds goed. Ben het eens met Ingri en Jaap, dat stoppen vanuit jezelf moet komen. Ik heb denk dat dat nu zo is, want heb een soort tevreden gevoel. En de SRV man weerstaan, tegen hem gezegd als ik de kant v.d. wijn opga, hij me naar de kant v/h fris moet sturen. Gaat hij doen.
Hij vond het ongezellig dat ik geen wijn meer drink, maar ik heb hem duidelijk gemaakt dat het niet meer gezellig was. Ken hem al 38 jaar, dus hij snapte wel dat ik het niet bij een paar glazen hield.
Vannacht weer heel goed geslapen. Gisteren zei ik dat ik veel sliep, maar daarmee bedoel ik de uren 's nachts, waarin ik vaak lag te piekeren. Dat is afgelopen, ik heb er alleen mezelf mee. Piekeren lost niets op.
Duurde even 15 jaar), maar is nu ingezonken.
Nu even koken en nieuws kijken, als ik niet terugkom, wens ik jullie een fijne avond en lees nog even bij voor het slapen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
igor

ik moet vanavond naar cursus en 1 van de instructeurs is een spetter
:P
zie je het al voor je.........

lach ik 'lief' tegen hem en zit er spinazie tussen m'n tanden. nou dan kan ik het zeker vergeten dat ie nog naar me kijkt.

Kun je toch aan hem vragen of het het ff met z'n tong schoon wil maken? Voor hem een fluitje van een cent Kan ie gelijk proeven hoe goed jij kan koken..;)
Getverre wat zeg je nou toch weer Bol.:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap gedan Lidia, ook de vraag naar de SRV man. Vele handen maken licht werk hé? En ook heel fijn dat je zo sterk bent om niet meer te gaan liggen prakizeren als je in bed ligt. Ik kan het nog steeds niet.
Smakelijk eten en misschien tot vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ook maar eens de keuken in. Hoewel ik liever een dutje zou doen nu. Maar ik moet vanavond nog even de deur uit, dus dat lukt dan niet meer. En eten, en slapen en mn afspraak op tijd halen is niet mogelijk. Helaas. :(

tot later. :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Borretje zijn we kwijt, letterlijk en figuurlijk, wat zijn we daar geweldig helpend bezig geweest.
In eerste instantie alle aandacht naar Borretje, een eigen draadje, postings en steunbetuigingen op het weeë af.

En dan meldt ze dat ze 3 biertjes heeft gedronken, niet droog maar wel ADB is (ALCOHOL DE BAAS IS DE NAAM VAN HET FORUM) en heel de goegemeente rolt over haar heen.
Keer op keer, iedere keer hetzelfde verhaal, dezelfde verwijten tot vervelens toe en blijkbaar ook nog " triestige pb's".
Booretje is sterk en incasseert het allemaal en als ze dan denkt dat het eindelijk afgelopen is komt er weer een overheen, en dan heeft ze het echt wel met ons gehad.

En nu ...
We wilden toch niet dat ze ging zuipen, we wilden toch het beste voor haar en haar zoontje, hebben we dat nu bereikt, wees eens eerlijk!

Wat een betrokkenheid, wat een zorg voor je medemens, wat een virtuele vriendschap...
Een (1) misstap, geeneens een misstap, alleen even heel voorzichtig je grens verkennen en het is afgelopen.
Je krijgt geen steun meer maar als een waanzinnige predikant roept het forum alleen nog hel en verdoemenis over je af...

En ik zit me nu af te vragen hoe het met haar is, of ze nu niet echt aan de zuip is.
Mede omdat ze van ons niet de hulp kreeg die ze zocht maar slechts verwijten, op het schandalige en beledigende af.

En het forum is overgegaan tot de orde van de dag....

Ik was verwonderd toen er na alle beloften voor hulp aan Martens helemaal niemand een poot heeft uitgestoken.

Ik ben verbijsterd wat het forum nu met Borretje heeft gedaan.

Borretje mocht je dit nog lezen meisje, hou vol laat zien dat je het kan, dat je hart in je donder en karakter hebt en dat dit forum de plank helemaal heeft mis geslagen.

Lotgenoten dacht je te hebben gevonden, niet dus, ga door met je leven en maak je zoontje gelukkig.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuttuttut Harry toch.

Enige nuance is nooit weg dacht ik zo. Maar je betrokkenheid spat van het scherm en dat vind ik dan wel weer mooi om te zien. De waarheid zal vast weer ergens in het midden liggen. Zoals die dat zo vaak doet.

Mocht iemand aan de zuip gaan vanwege iets wat hier geschreven is; het zij zo. Jij bent niet verantwoordelijk voor de ander, ik ook niet. Ik ben wel verantwoordelijk voor wat ik zeg, hoe ik iets zeg. Maar er is geen enkele reden om te gaan drinken Harry, dat weet jij toch ook.
Ik zocht altijd redenen maar het waren nooit de goeie. Die zijn er namelijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over wat je schrijft over een misstap, of geeneens een misstap maar voorzichtig weer grenzen proberen op te zoeken of uit te zoeken; heb het afgelopen jaar al drie mensen dood zien gaan(niet letterlijk he) die bezig waren hun grenzen te verkennen. Soms krijgen mensen geen kansen meer maar gaan ze dood door de drank.

Hiermee doel ik nu niet op Bor maar dat is wel wat er OOK kan gebeuren bij een zoveelste terugval. Mijns inziens doen mensen soms luchtig over een terugval. En het is natuurlijk wat het is. Maar ja, zoals ik al schreef; sommige mensen kunnen de weg terug niet vinden. En ze gaan heus niet allemaal dood na het drinken van een paar biertjes. Maar de voorbeelden op het forum zijn er ook genoeg. Snowy stond 10 jaar droog, nam een biertje en boem, kan de weg niet terug vinden. En zo zijn er velen.

Ik ben blij en dankbaar dat ik niet meer drink, dat mijn obsessie van me weggenomen is. Dat wens ik voor een ieder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kook altijd voor mezelf Tien. Het is nu, nu Jos er nit meer is, vaak wat moeilijker omdat ik niet weet wat ik iedere keer moet koken maar ik doe het wel.
Toen ik nog dronk, at ik vaak niet omdat de alcohol dan niet zo snel aanslaat maar nu eet ik goed en vaak gezond.
Dat is denk ik ook heel belangrijk want als je stopt met drinken en je eet goed, dan voelt het lichaam gezond aan, je krijgt een betere huidskleur, je kijkt gezond uit je ogen en je hebt meer kracht om het aan te kunnen. je kunt tegen een stootje.
Bovendien zou ik niet weten hoe ik het met m'n vijver had moeten doen als ik maar 59 kg. had gewogen. Dat had me niet gelukt, dus ben ik zeer tevreden met m'n 88 kg.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waaah, meid spanning en sensatie in het pand.
N.a.v een klacht van mij en de buurvrouw zijn ze eindelijk
op het spoor van een, tja, ik mag niet oordelen,
maar ik denk uitkeringsfraude onderhuur enz....
Ik heb net even stiekum door het raam gegluurdB)in hun tuin,
2 jaar lang zijn de gordijnen dicht geweest en na het politiebezoek
open en ik kon het natuurlijk niet laten, gluren.
Veel kon ik niet zien, alleen politiezegels op de deuren.
:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam als wat je nu zegt waarheid is dan is heel dit forum zinloos.
We zijn hier om elkaar te helpen.

Ik maak me bezorgd en voel me niet lekker als ik hier iets heb gezegd en vervolgens denk dat "de ander" daar misschien gekrenkt, boos en/of triestig van zou kunnen zijn geworden en gaan zuipen.

De instelling van " Mocht iemand aan de zuip gaan vanwege iets wat hier geschreven is; het zij zo" is niet de mijne.

En er is, zeker bij een alcoholist, alle reden om te gaan drinken als je van wat je dacht dat je vrienden zijn geen steun maar slechts verwijten krijgt.

Ik ben heel zwaar teleurgesteld, echt heel erg, en dan het gemak waarmee we er overheen stappen, het is niet te geloven.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...