Spring naar bijdragen

Alcoholisme op jonge leeftijd


melissa

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw..heb me op wie is wie al even voorgesteld, maar ik heb wel begrepen dat dit de 'huiskamer' is...

Ik ben 32 jaar, en ben vooral op zoek naar contact met andere jonge vrouwen die ook kampen met een probleem goed met drank om te gaan..Niet dat ik geen contact wil met andere mensen hoor, maar het feit dat ik nog zo jong ben, en vrouw, zit me dwars..waar andere meiden het bij een glaasje kunnen houden, ben ik ALTIJD degene die het dronkenst wordt in de bar, thuis, waar ook maar. Ik vergeet wat ik doe, wat ik gezegd heb en heb regelmatig blauwe plekken de volgende dag van...??????? Of mensen die ook al heel jong (ik was denk ik 15) een probleem hadden met drank, wat uit de hand liep..

Nou ja, schiet maar los zou ik zeggen, ik wil graag weten wat jullie ervaringen zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt alvast voor de reacties..ik vraag me af hoe dit zo uit de hand heeft kunnen lopen met me..ik heb een fijn leven, hobbies, lieve vriend etc etc..eigenlijk geen reden om me te pletter te zuipen...eigenlijk is de drank het enige negatieve in mijn leven..bah!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gevoel ken ik echt enorm....Ik zeg mezelf ook altijd: Godsamme je kunt leren (heb vwo op mijn sloffen gedaan), doet je opleiding goed (al ben ik die nu even gestopt), je hebt een huis, een hele lieve vriend, lieve ouders die ook nog bij elkaar zijn, een hond en twee paarden. Genoeg hobbies en sociale contacten...En toch ja gaat het mis. Het heeft niet altijd te maken met wat je allemaal hebt, maar vaak meer met hoe je nu in het leven staat en waar je nog aan moet werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Mirre...Fijn dat je het herkend.Ik heb ook vwo gedaan, daarna geen opleiding maar desalnietemin..Op jouw leeftijd had ik ook al problemen, en ver daarvoor..het is gewoon niet mogelijk om op een gezonde manier met drank om te gaan voor mij.Maar waar ligt dat dan aan? Als alles verder goed is? Natuurlijk zijn er wel; eens mindere dingen geweest, maar overall mag ik echt niet klagen..Toch kan ik het niet. Waar ik zo van baal, is dat ik van mezelf echt begin te merken dat ik me schaam ervoor, en dat ik bang ben dat iedereen het erover heeft (zal soms ook wel zo zijn, als ik weer eens lazerus was in de bar)Dat doet geen vrouw van mijn leeftijd meer, ik ben geen pubermeid meer die een biertje teveel drinkt, en daarna kotsend boven de plee hangt van de disco..Natuurlijk roddellen mensen daarover..

Wat drink jij normaal gesproken? Of maakt je het niks uit? Ga je veel met mannen om in verhouding? Deed ik wel (ben meer een mannen vrouw, dan een vrouwenvrouw denk ik,maar dat kwam me ook altijd wel goed uit, want het valt minder op,he?)..Baal je er ook altijd van als mensen niet nog een drankje willen drinken, maar jij wel, maar alleen in de bar achterblijven,dat gaat natuurlijk ook niet...

Goh, het is echt wel goed om er eens over te praten, had ik veel eerder moeten doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo noekie,

Ver voor mijn leeftijd nu ben ik al in de problemen geraakt, nog niet zozeer met alcohol maar wel met andere dingen zeer destructief bezig. Alcohol is rond mijn 17e erin geslopen. Ik heb ook altijd het idee van:> ik heb toch een goede jeugd gehad? Toch is het soms dat ik erachter kom dat wat toen voor mij allemaal vanzelf sprekend was dat eigenlijk niet is.

Waar het aan ligt is altijd lastig en kost wellicht meer tijd om te ontdekken. Een feit is in ieder geval dat het nou eenmaal zo is. Voor mij bestaat ook geen gezonde weg met alcohol vandaar ook dat ik heb besloten om helemaal te gaan stoppen, ik heb over een aantal maand een opname en ik wil daarna ook niet meer drinken, blijkbaar kan ik er niet mee om gaan. Gelukkig heb ik in mijn vriendengroep sowieso al 2 vrienden die niet drinken, dat scheelt.

Ik drink zelf eigenlijk alleen maar droge witte wijn. Ik haat het om dingen door elkaar heen te drinken omdat ik dan het effect niet helemaal meer kan inschatten en ik wil ergens weg altijd controle houden ook al weet ik dat die al lang weg is. Ik heb over het algemeen meer mannelijke vrienden dan vrouwelijke vrienden en hoe raar het ook klinkt ik kan me soms nog steeds kwaad maken over het feit dat het 'grappig is als mannen meer drinken maar 'gênant' als vrouwen teveel hebben gedronken.

Gewoon van je af blijven schrijven hoor, en ook via een persoonlijk bericht kun je me bereiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, dat hou ik in mijn achterhoofd!

Ja raar wel dat er voor mannen zo anders tegenaan gekeken wordt..Maar die mannen doen natuurlijk wel hetzelfde, en kampen dus ook met dezelfde problemen..Maar ik schaam me de dag erna altijd hopeloos, soms terecht, soms ook niet, maar in bijna alle 'dagen erna', moet ik controleren of ik mijn sleutels nog wel heb, en mijn jas niet heb laten liggen,en wat een mens zo allemaal kan kwijtraken he? Ik kan me van vroeger, toen ik nog een tiener was wel herrineren hoe genant ik die 'al iets oudere' vrouwen vond die duidelijk dronken waren, en nu ben ik die vrouw zelf!

Ik drink wijn, maar ook rum cola, of beerenburg cola,en als ik echt op dreef ben, dan kan ik de mensen om me heen nog wel eens proberen over te halen jaegermeistertjes weg te tikken (als echte pubers), en niet maar eentje he? soms drink ik er wel 5 in een half uur...thuis drink ik als ik op dreef ben alles wat ik te pakken kan krijgen. Gisteravond/nacht ook weer...eerst een fles wijn, toen een halve fles cuaranta y tres (wat echt alleen bedoeld is als coctail mixdrankje, en niet teveel), daarna bier (lust ik niet eens) Laats ook een klein flesje pruimenwijn (dat wat je bij de chinees gratis meekrijg), halve fles bessen (gadver)...Oftewel het gaat me ook alleen maar om de roes,en die is nooit sterk genoeg..Vreemd genoeg kan ik ook wel zo een paar dagen zonder drank, en lichamelijk heb ik dan ook geen ontwenningverschijnselen ofzo, eigenlijk voel ik me dan best goed, maar dan komt weer dat moment..ach eentje kan geen kwaad,of ook wel; dat heb ik even goed gedaan, ik heb wel een borrel verdiend; of wow wat een mooi weertje, perfect weer voor een paar glaasjes wijn op het terras!...Wat voor momenten ga jij drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...