Lytse Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Hi Sailor,Ik heb een "vijvertje" in een wasteil met o.a. een waterlelie. Zonder vissen, maar elk jaar komt er spontaan een kikker in wonen, soms meer. Ze gaan in de schemering de tuin in en eten een hoop insecten. Prima! Bij het tuincentrum staat er bij hoe diep een waterplant moet staan en er is één lelie die ondiep kan.Succes.Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Sterkte voor morgen, Isa. Ik zal aan je denken. :heartWas je uitglijder op je werk, of heb je slechter gepresteerd op je werk door de drank?Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Lieve Will,Ik heb aan je gedacht vandaag. Gaat hier ook niet zo lekker. Lig veel in bed, dus mailen kwam er niet van.Hou het droog en veel sterkte.Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 voel me..&^%^%$%&... ik ben weg...wandelen!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Lenie???Heb je nog veel verdriet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Hé allemaal,Ik wil jullie allemaal even veel sterkte wensen.Bor: houd vol, ik heb in het verleden ook met BJZ te maken gehad, en het is wél goed afgelopen!dat was een ander iets, maar toch: houd vol! Je klinkt krachtig en sterk!@drank in huis: never.Iedereen weet het: ik drink niet, en ik heb spa rood, paars, geel, blauw en oranje stippen enz.Niemand vraagt er ooit om. Het is vooral voor mezelf wennen geweest, vond mezelf een slechte gastvrouw.Zoon & Co gaan wel eens wat drinken: iedereen weet dat er niet géén alc. (maar ook geen Red Bull bv.)in huis komt.Tijdelijke-Isa,Grijp jezelf bij je kladden meis, er staat téveel op het spel, dat weet je ook. Je bent in het verleden veel verloren door de drank, dat wil je nieet nog een keer.@mezelf,ik ben vorige week weer geopereerd. Weer in België. In Nl was ik zgn. "uitbehandeld" terwijl ik enorme pijn in mijn been bleef houden.In 2010 heb ik (door voor mijn leeftijd zeer ernstige artrose) twee klemzittende zenuwen in mijn nek- na twee jaar tobben met morfine, en de hele reut aan mislukte behandelingen - eindelijk in België een goede operatie gehad. Revalidatie was zwaar.Nu een hernia onder in mijn rug + artrose weggehaald. Heb nog steeds heel veel pijn, wilde geen morfine want kon vorig jaar moeilijk afkicken, maar ik heb gewoon téveel pijn. Als ik kan stoppen met drinken (@niwi: pas 2000 dagen, maar still counting.....) kan ik ook stoppen met morfine.....Je wordt er steeds sterker van, ik rook al 9 jaar niet meer, drinken 5,5 ongeveer dus die morfine kom ik ook wel vanaf. @ Jopie,Gefeliciteerd en een fijne dag.@Desi,Goed dat je je meldt: laat een uitglijder geen terugval worden, dan is er "in principe" niets aan de hand. Kun je voor jezelf analyseren hoe het "kwam"? En bv. opschrijven wat je volgende keer kan doen als zich zo'n situatie weer voordoet?@ Will,Sterkte met het verlies van je maat. Slim (heel slim!) om niet mee de kroeg in te gaan. complimenten!@Niets,Ik zou haar maatje zijn maar ik heb al wéken niets van haar gehoord. Weten jullie iets? Heb div. pb's gestuurd maar geen antwoord.Iedereen sterkte met de sterkte met de strijd het is de moeite waard. Wie zich overgeslagen voelt, het is niet persoonlijk bedoeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Ja Isa, we hebben veel geschreven hè meis?weet nog heel goed hoe je op het forum kwam. Ik hoop dat dit kleine oppepperrtje je een duwtje kan geven de goeie kant op. Sterkte en je mag altijd pb-en of mailen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 dank je, Houtje,ik weet zeker dat je dat gaat lukken met de morfine....ik heb daar alle vertrouwen in...het ga je goed... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Isa,Het voordeel van een uitglijder is dat je weer precies kunt omschrijven voor jezelf waarom de alcohol niet bracht wat je ervan verwacht zou willen hebben. En wat het wel bracht wat je niet wilde (kater, schuldgevoel > dat vind ik het ergste, dat je jezelf een mislukking voelt.....).Stel dat je "dacht" dat je er wel "eentje" te kunnen nemen, dan kun je je afvragen waaróm je dat dacht, voelde je je juist goed en wou je iets drinken omdat je dat "verdiende" of voelde je juist "rot" en wilde je je zelf troosten?En hoe zou je dat anders kunnen doen?Dan maak je van een "uitglijder" een "leerzaam iets". Zeker als je dat opschrijft (ik heb alles indertijd opgeschreven) en je leest dat dan denk je "o ja, o ja o ja". Als je dan een alternatieve strategie hebt bedachtk, ben je volgende keer beter voorbereid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Niwi,Dank voor je vertrouwen.Het is vorig jaar inderdaad ook gelukt met de morfine, maar de arts van de pijnpoli liet mij de vrijheid om te stoppen als ik eraan toe was.De huisarts zei trouwens "je kan niet verslaafd raken omdat het tegen de pijn is" nou die heeft er dus geen verstand van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 quote: Originally posted by: bolletjeLenie??? Heb je nog veel verdriet? verdriet niet....onmacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 maar plak er als altijd een muziek avond tegen aan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 weltrusten allemaal.morgen weer gezond en vrolijk op allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Goedenavond,Igor welterusten, slaap wel en morgen weer helemaal fris op.Jopie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Ik las vandaag terug maar ik vind echt geen aansluiting meer naar mijn gevoel. Ik ga waarschijnlijk echt lullig overkomen maar...Waar is Igor gebleven die niet meer dronk? Als je niet zo vaak aanwezig bent moet ik me dan zorgen maken of zit dat in mijn hoofd? Sluit jij je automatisch af als je drinken gaat? Ik viel bijna achterover toen ik las dat je er weer een aantal flinke dagen had op zitten. Waar was borretje die ik nu lees toen ze in het kort nog het bier aan de lippen zette? Alcohol de baas dat zal je me niet horen betwisten maar ben je echt klaar om drank te verbannen?Waarom denk ik altijd dat iemand drinken gaat als ik ze plots alle kanten zie uitgaan? Ik ben niet echt ondersteunend..maar misschien ontgroei ik het en dan spijt me dat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Oh ja...vergeet ik Jopie nog...Gefeliciteerd met je verjaardag!! Ga mijn bed ne keer opzoeken..Komt niet veel uit..Ik mis een aantal mensen.Hoop dat het goed met hen gaat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Heee Fleurtje. ik kom je gauw even lekker slapen wensen voor straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 En de anderen ook natuurlijk. Sorry. :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Heel ff terug om jou nen dikken terug te geven x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Heerlijk. Dan slaap ik straks ook lekker. :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 GoedeavondEerst alles bijgelezen, dus duurde even, mss nu te laat.BorretjeJou had ik vanmorgen al gelezen, had dit nooit verwacht.Wat is het toch in deze maatschappij dat mensen heel snel een etiket krijgen opgeplakt om er vervolgens n iet meer vanaf te kunnen komen? Zowel bij instanties als bij de omgeving?Je hebt niet eens de kans gekregen om te bewijzen dat je het kunt. Als we met "als" gaan leven, waar moet het dan heen? Vroeger zei men: als de lucht valt hebben we allemaal een blauwe muts op.Gelukkig ben je strijdbaar. Het is nog niet zo ver. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Over de kamer die ik niet aan een 19 jarige wilde verhuren.Dankzij jullie heb ik geschreven dat ik het def. niet wilde en niet verplicht was om het uit te leggen, maar heb toch 3 redenen gegeven:Hij is te jong, ik vind dat niet volwassen en voel me dan verantwoordelijkKan in de zomer niet weg en ga dus in de herfst op vakantie en wil hem niet hier alleen in huis latenPas nieuwe vloerbedekking waar geheid eten of drinken op gemorst wordt.De moeder schreef meteen terug dat ze het helemaal begreep en verontschuldigde zich dat ze het nog eens had gevraagd, omdat ik de 1ex al duidelijk was geweest.Hoorde nu toevallig dat het vreselijk brutale mensen zijn en nog erger.Blij dat het opgelost is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Nog een berichtje want neem mij de woorden van Albertina ter harte en deel ze maar in per onderwerp, dan is het beter te behappen.Ik heb nu 3 weken niet gedronken, maar voel me nog steeds helemaal niet goed. Het ging een paar dagen wat beter, maar vandaag weer doodmoe en erge hoofdpijn.Ooit heb ik eens vanwege te hoge leverwaarden 6 weken niets gedronken en was ook zo moe. Maar toen had ik het ook heel druk. Nu heb ik de hele dag rustig in de tuin een boek gelezen en wat met mensen gebabbeld. Ik zou het graag begrijpen. O.K. lichaam moet herstellen, maar wat is de fysiologische verklaring van de vermoeidheid? Hoe werkt dat dan?En de hoofdpijn. De hersens bestaan uit vet en afvalstoffen hopen zich op in vet. Maar hersenen hebben geen pijnzenuwen, dus wat doet er dan pijn? Lijkt net of ik een beginnende griep heb.Zit niets anders op dan stug doorgaan, maar het is wel lang wachten op de beloning, Niwi!Voor straks welterusten en morgen gezond weer op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Lidia,Het herstel van (langdurig) alco-gebruik is per persoon verschillend.Zie het onderwerp "Vraag het de hulpverlener"Misscien heb je daar wat aan?Welterusten, ik maak nog even een halve puzzel dan zak ik wel weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Hallo allen en nu iedereen bijna is uitgelogd ook maar gelijk welterusten. Ik heb er wel last van dat ik voor eenieder hier begrip en sympathie kan opbrengen. Fijne nacht xx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden