Spring naar bijdragen

zondag 12 juni

Max72

Aanbevolen berichten

Fleurie je hebt het over probleemdrinkers. Ik denk dat deze mensen, als het probleem opgelost is, misschien wel soc. kunnen drinken, maar ik heb het gevoel dat een alci altijd allert zal moeten zijn, en moeten vechten tegen de alcohol, als hij toch soc. wil leren drinken. Dat is denk ik wat ik bedoel.
Dat is mijn persoonlijke mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 274
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by: Zuske

Eigenlijk ben ik op zoek naar De Ultieme Tip bij trek. Ik bedoel: ik doe iets wat m'n trek zou kunnen verminderen. Ik onderneem aktie. Maar dan loop ik daar en vraag me af wat ik daar doe. Het is nog een roteind fietsen ook. Dan wil ik het liefste weer thuis zijn. Als ik trek heb is er niets wat me aanspreekt... Alle tips die ik zelf onder het desbetreffende draadje bij tips en adviezen heb gezet, daar heb ik dan geen zin in..

Er bestaat geen ultieme tip volgens mij. Er zijn dingen die je kan toepassen maar de trek volledig uit de weg gaan lukt niemand.
Als ik echt trek heb zeg ik tegen mezelf 'Fleur, ben jij echt zo een watje dat je dingen niet denkt aan te kunnen zonder verdoving? Elke seconde van de dag gebeuren er ellendige dingen op de wereld, gaan die mensen zo liggen zuipen als jij? Nee..Dus wees niet zo huilebalk. Als het morgen niet beter is dan overmorgen wel. Drank is een luxe..het is niet iets dat je nodig hebt om te overleven. Als je dat wel denkt, dan wordt het tijd dat je wakker wordt'

De rest doe ik ook natuurlijk :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
bolletje

Fleurie je hebt het over probleemdrinkers. Ik denk dat deze mensen, als het probellm opgelost is, misschien wel soc. kunnen drinken, maar ik heb het gevoel dat een alci altijd allert zal moeten zijn, en moeten vechten tegen de alcohol. Dat is denk ik wat ik bedoel.

Dat is mijn persoonlijke mening.

Tja daar zitten we natuurlijk met het verschil probleemdrinker/alcoholist.
Ik zou begot niet weten wat ik ben. Ik dronk met of zonder problemen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey bol..ik weet wel wat je punt was daarvoor hoor :D
Ik denk dat je mensen de pijn van het minderen wil besparen en ben er zeker van dat je het totaal niet slecht bedoelde.
Je hebt al meer mensen flink op hun bek zien gaan. Ikzelf ook..
Maar het kwam bij mij nogal ongenuanceerd over en wou de andere kant ff laten zien.

*bij mij toegevoegd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Mupke

Het bl;ijft blijkbaar een bijna onbesprekbaar iets hier; minderen.

Ik ben dan nu wel gestopt, maar ik kan me niet voorstellen dat ik nooit weer wat ga drinken. Maar dan wel anders dan ik deed. Niet meer mezelf thuis opsluiten om te kunnen drinken. Maar gewoon een keer op een gezellige avond ofzo. Ja, dat wel.

Maar pas als ik een aantal andere problemen opgelost heb. Nu nog niet.

zo moet het!!
Alsof ik zo een kenner ben :huh: maar zo zou ik ook denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur, jouw manier spreekt mij niet zo aan.. Het voelt als baggetaliseren van je gevoel. Als keihard oordelen over jezelf. Als hard zijn voor jezelf. Voor mij dan hè, voor een ander kan het misschien wel goed voelen.

Over rampen enzo gesproken: als ik mensen zie die opgevangen zijn in van die zalen na een aarbeving ofzo, denk ik altijd: dát zou ik echt niet trekken zonder drank!! Dan ben ik weer zó dankbaar dat ik m'n flatje heb. M'n 4 veilige muren om me heen.

Maar goed, m'n trek is gelukkig nu wél verminderd, en inderdaad, wat jij zegt Mupke, denk ik aan hoe ik me gevoeld zou hebben als ik eraan had toegegeven. Ben trots op mezelf! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Mupke

Toch is er wel verschil denk ik Fleur. Er zijn drinkers die al gaan watertanden als ze op tv een bier-commercial zien. Of moeite hebben langs een terras te lopen.

Bedoel je zoiets Bol?

Dat kan ik ook hebben hoor als ik trek heb.
Het verschil werd al eens uitgelegd. Mss een tactive vraagje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
fleurtje

Ja, maar sommige mensen hebben 24/7 trek. Dat heb ik niet en nooit gehad ook.
Maar stel jij maar even een Tactive-vraagje. Ben ook wel benieuwd naar hun antwoord. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
fleurtje
Er bestaat geen ultieme tip volgens mij. Er zijn dingen die je kan toepassen maar de trek volledig uit de weg gaan lukt niemand.

Als ik echt trek heb zeg ik tegen mezelf 'Fleur, ben jij echt zo een watje dat je dingen niet denkt aan te kunnen zonder verdoving? Elke seconde van de dag gebeuren er ellendige dingen op de wereld, gaan die mensen zo liggen zuipen als jij? Nee..Dus wees niet zo huilebalk. Als het morgen niet beter is dan overmorgen wel. Drank is een luxe..het is niet iets dat je nodig hebt om te overleven. Als je dat wel denkt, dan wordt het tijd dat je wakker wordt

Er zijn al zoveel posts weer bijgekomen dat ik ff wou laten zien over welke reactie ik het net had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Mupke

Ik ben dan nu wel gestopt, maar ik kan me niet voorstellen dat ik nooit weer wat ga drinken. Maar dan wel anders dan ik deed. Niet meer mezelf thuis opsluiten om te kunnen drinken. Maar gewoon een keer op een gezellige avond ofzo. Ja, dat wel.

Nee hoor Mup, het moet juist bespreekbaar worden, er is niets mis met minderaars.
Het is alleen dat ikzelf het me zo moeilijk voor kan stellen. Ik geloof er niet in voor mijzelf.
Ik heb ook nog al eens de laatste tijd dat ik denk, misschien dat ik in de toekomst nog eens flink op mijn bek ga, maar ik heb nooit het idee dat ik een minderaar zal worden. Daarvoor ken ik mezelf te goed denk ik.
Bij mij blijft het altijd, zuipen tot ik er bij neer val.
Ja misschien als ik 90 jaar ben, een advocaatje met slagroom.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Zuske

Fleur, jouw manier spreekt mij niet zo aan.. Het voelt als baggetaliseren van je gevoel. Als keihard oordelen over jezelf. Als hard zijn voor jezelf. Voor mij dan hè, voor een ander kan het misschien wel goed voelen.

Over rampen enzo gesproken: als ik mensen zie die opgevangen zijn in van die zalen na een aarbeving ofzo, denk ik altijd: dát zou ik echt niet trekken zonder drank!! Dan ben ik weer zó dankbaar dat ik m'n flatje heb. M'n 4 veilige muren om me heen.

Maar goed, m'n trek is gelukkig nu wél verminderd, en inderdaad, wat jij zegt Mupke, denk ik aan hoe ik me gevoeld zou hebben als ik eraan had toegegeven. Ben trots op mezelf!
:D

Natuurlijk baggetaliseer ik mijn gevoel/trek. Het is mijn verslaving die spreekt, niet ik op zulke momenten. De triggers die daar voor zorgen behandel ik wel met de nodige aandacht. Niet de trek op zich.
Eigenlijk zeg ik gewoon tegen mezelf..je bent sterker dan dit..maar meer op een 'i'll kick your ass if you give up!'
:D :D
Fleur is gek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Mupke

quote:

Originally posted by:
fleurtje

Ja, maar sommige mensen hebben 24/7 trek. Dat heb ik niet en nooit gehad ook.

Maar stel jij maar even een Tactive-vraagje. Ben ook wel benieuwd naar hun antwoord.
:)

Luilak!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
bolletje

quote:

Originally posted by:
Mupke

Nee hoor Mup, het moet juist bespreekbaar worden, er is niets mis met minderaars.

Het is alleen dat ikzelf het me zo moeilijk voor kan stellen. Ik geloof er niet in voor mijzelf.

Ik heb ook nog al eens de laatste tijd dat ik denk, misschien dat ik in de toekomst nog eens flink op mijn bek ga, maar ik heb nooit het idee dat ik een minderaar zal worden. Daarvoor ken ik mezelf te goed denk ik.

Bij mij blijft het altijd, zuipen tot ik er bij neer val.

Ja misschien als ik 90 jaar ben, een advocaatje met slagroom.
:P

Maar eerlijk gezegd geloof je er ook niet in voor anderen :D;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Mupke

Toch is er wel verschil denk ik Fleur. Er zijn drinkers die al gaan watertanden als ze op tv een bier-commercial zien.

Bedoel je zoiets Bol?

Dat heb ik vroeger toen ik in Leefdeal zat, wel gehad. Ze noemde dat toen droogdrinken. Maar dat heb ik gelukkig niet meer.
Maar dat droogdrinken wordt ook wel minder. Ik denk toch dat het op den duur wel makkelijker wordt, maar ik zal altijd een alci blijven, dat is iets dat ik heel zeker voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...