Spring naar bijdragen

zondag 12 juni

Max72

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 274
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Denk je dat dat je gaat lukken om te minderen Tim? Heb je dat al eens vaker gedaan?
Ikzelf zou het erg moeilijk vinden en ik denk dat het me niet gaat lukken. vind het daarom wel knap dat anderen het wel lukt om te minderen.:)
O en dat minderen doen ze soms met een kookwekker. misschien gaat het dan bij jou ook makkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is minderen dan Tim?
Bedoel je dan dat je wel elke dag drinkt maar een paar galzen minder? Of bijv. drie dagen per week niks?
Ik vraag maar even door omdat ik het gevoel heb dat je zo een beetje blijft doorgaan op je oude pad. Ergens moet je een begin maken he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tim en door die rotgevoelens kun je enorm getriggerd worden. Maar wat wil je het liefst, helemaal stoppen of toch proberen te minderen.
Kijk als je een echte alki bent, denk ik dat je nooit zal kunnen minderen, maar dat is mijn idee hoor. Ik kan het niet bij één houden, als ik een glaasje op heb knallen bij mij de stoppen door.
En ik heb vaak het idee dat mensen die zeggen te gaan minderen zichzelf gruwelijk voor de gek houden.
Mischien worden er nu frummers boos maar ik denk echt niet dat minderen gaat lukken.
Je ziet hier soms mensen die zeggen dat ze zijn geminderd, maar ook dat dezelfde mensen moeten blijven vechten tegen de alcohol.
Voor mij zou dat echt geen leven zijn. Dan maar helemaal stoppen dan kwel ik mezelf tenminste niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat weet ik ook wel, misschien hou ik mezelf voor de gek maar ik weet op dit moment gewoo echt niet wat ik wil of moet. baal er van. Het leven is te mooi dat weet ik, maar ja de stappen zetten die het leven mooi maken zijn moeilijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zal toch eerst moeten weten wat je wilt Tim. Ik kan wel zeggen, dat is niet zo moeilijk je moet stoppen, maar dat geld voor jou niet. Wat is er nu zo moeilijk aan Tim? Om de drank in te moeten leveren voor geluk? Want dat is het. Als jij echt weer een stukje geluk wilt voelen dan moet je de drank inleveren.
Maar eerst zal je moeten weten wat je wilt, en als je dat weet zal je er voor 100% achter moeten gaan staan.
Wat je ook kunt zeggen is, ik ga het proberen, ik ga proberen om niet meer te drinken, dat moet jouw hoofddoel zijn. Kijk en als je dan een x de mist in zou gaan is er geen man overboord, als je maar altijd achter dat besluit kunt staan. Dan ga je het redden en krijg je een fijner leven.
Kom op joh, beloof hier aan ons, maar op de eerste plaats aan jezelf dat je in ieder geval gaat proberen om niet meer te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag luitjes!
Ik kom ook even binnenvallen.
Mupke ben je de dag een beetje goed doorgekomen?
Ik vond het een lange middag.
Had nergens zin in.
Heb een paar uur geslapen.
Zometeen ga ik bij m'n buurvrouw eten.
Da's een luxe gevoel te weten dat er voor je gkookt wordt.
We eten 1 keer in de maand bij elkaar.
Maar ik heb trek in een glaasje....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Primula,

ik vind de zondag ook geen fijne dag.
Nooit gevonden ook.
Uit verveling ben ik vanmiddag maar
gaan wandelen, 2 magnums gegeten.
:P
En nu ben ik maar gaan borduren,
ik zorg altijd dat ik wat om handen heb.
Al is het maar een simpel handwerkje.

En dat glaasje neem je natuurlijk niet,
als je gegeten hebt is de trek vast over.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wat ik graag wil horen Tim, dat je je best gaat doen, verder zal de tijd uitwijzen, maar je bent nog een jonge vent (denk ik) en je moet nog een heel leven. Dat kun je voor een groot gedeelte zelf bepalen hoe dat gaat verlopen. Ik bedoel hoe ga je gevoelsmatig met de dingen om die op je pad komen, dat is een belangrijke les.
Alles maar ook alles wat jij zelf voelt, daar ben je zelf verantwoordelijk voor, niemand anders, dat moet je je goed beseffen.
Als je ergens door getriggerd wordt, doe je dat zelf, niemand anders, als jij je eerste glas pakt, doe je dat helemaal zelf, en ga zo maar door.
Maar ook alle dingen die wel positief zijn, doe je zelf. Jij bent degene die bepaald wat voor soort gevoelens je wel of niet toelaat. En dat kun je leren.
Je kunt leren om je gevoelens te sturen op zo'n manier dat je er minder last van krijgt.
Misschien wel goed als je wat over jezelf schrijft bij ditjes en datjes. Hoe oud je bent en zo.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ging wel hoor Prim. Beetje in de tuin bezig geweest, afgewisseld met dvd kijken en hier wat hangen.
Misschien moet ik straks nog even een wandeling maken.

Trek in een glaasje? En schenkt de buurvrouw een glaasje bij het eten? Hoop toch van niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo mensen, daar ben ik weer. Ik heb mezelf de spreekwoordelijke schop onder m'n kont gegeven en ben naar het meer gefietst in de hoop dat ik even zou durven zwemmen. Bikini aan onder kleren. Helaas was het er nog redelijk druk. Allemaal groepen mensen en niemand in het water op een enkel klein kind na.. Geen plekje waar ik ietwat afgezonderd kon zitten. Voor de rest is het overal te open of te ver van het water af om mijn tas onbeheerd te laten staan...
Als ik vlakbij zo'n groep had gaan zitten, dan had ik me enorm bekeken gevoeld bij het afdrogen en het gedoe om me weer aan te kleden (onderbroek onder onderrok aandoen). Dus: durfde niet....

En dus liep ik maar langs het meer en weer terug. Die lekkere harde wind was ineens ook weg. Het was nietszeggend weer (vond ik) en overal waren mensen. Ik vond er niks aan en ik had nog steeds trek... Al lopende liep ik alweer aan dit forum te denken en dat ik dit alles straks op zou gaan schrijven hier. Dat ik een bak heel straffe koffie zou gaan nemen en daarna een glas aardbeien-bramensap van Healthy People zou gaan proberen voor 't eerst. Daarna m'n Turkse pizza in oven.

Eigenlijk ben ik op zoek naar De Ultieme Tip bij trek. Ik bedoel: ik doe iets wat m'n trek zou kunnen verminderen. Ik onderneem aktie. Maar dan loop ik daar en vraag me af wat ik daar doe. Het is nog een roteind fietsen ook. Dan wil ik het liefste weer thuis zijn. Als ik trek heb is er niets wat me aanspreekt... Alle tips die ik zelf onder het desbetreffende draadje bij tips en adviezen heb gezet, daar heb ik dan geen zin in..

Gelukkig is m'n trek nu toch nog verminderd! Komt doordat het weer avond wordt. En ik er toch even uit ben geweest, al was er dan geen z.. aan.

@Tim: zo te lezen heb je misschien een goeie "stok achter de deur" nodig. Het voor jezelf doen is vaak nog moeilijker dan dat je een verslavingsarts of Brijder ofzo achter je hebt.

@Gunn, ben jij eigenlijk nog gaan wandelen?

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft! (Zo te lezen hebben er meer mensen last van de zondag).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by: bolletje

Kijk als je een echte alki bent, denk ik dat je nooit zal kunnen minderen.

En ik heb vaak het idee dat mensen die zeggen te gaan minderen zichzelf gruwelijk voor de gek houden.

Mischien worden er nu frummers boos maar ik denk echt niet dat minderen gaat lukken.

Je ziet hier soms mensen die zeggen dat ze zijn geminderd, maar ook dat dezelfde mensen moeten blijven vechten tegen de alcohol.

Ik word hier persoonlijk wel lastig van bol.
Zeggen dat het minderen lastiger kan zijn dan stoppen kan kloppen..tot zo ver ben ik mee.
Maar zeggen dat je pas een echte alci bent als je niet minderen kan maakt meerderen van ons geen alki dus. Dat velen falen wil niet zeggen dat sommigen niet winnen.
Ik vind niet dat minderen persé moet aangemoedigd worden maar ik vind ook niet dat het persé iets moet zijn dat uitgesloten is voor elke probleemdrinker.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het bl;ijft blijkbaar een bijna onbesprekbaar iets hier; minderen.
Ik ben dan nu wel gestopt, maar ik kan me niet voorstellen dat ik nooit weer wat ga drinken. Maar dan wel anders dan ik deed. Niet meer mezelf thuis opsluiten om te kunnen drinken. Maar gewoon een keer op een gezellige avond ofzo. Ja, dat wel.
Maar pas als ik een aantal andere problemen opgelost heb. Nu nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...