Spring naar bijdragen

Maandag 13 juni 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 298
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Even een reactie op de posting van Jopie 11.45 uur.
Het is precies zoals ik het ook voel cq ervaar.
Met een borrel op was ik creatief, kon ik schrijven, dichten, voelde ik me vrij.
Helaas bleef het niet bij die ene borrel.........en het gevolg, daarom lees ik hier mee.

Drink nu niet meer of in iedergeval zeer zelden en dat bevalt me goed.
Alleen ik voel me veel meer geremd ook in m'n contacten, zelfs naar m'n partner toe
, die overigens
erg blij is dat ik niet meer drink, zo ook mijn kinderen.
Dus heel veel positieve ervaringen.
Alleen ik zelf voel me wel eens in mezelf opgesloten....net of ik zo nu en dan op een afstandje naar mezelf zit te kijken. En denk dan er zit meer in me, hoe krijg ik dat eruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gunn, heb je geen zin om een eindje te gaan wandelen?
En weet je al wat je vanavond gaat eten? Misschien een paar onbenullige vragen maar het is juist zo ontzettend belangrijk dat je je richt op eten. Heb je al iets naar binnen gekregen? Dan verdwijnt meestal de trek. Ja als je een pestbui hebt dan gaat die daar niet mee over maar een gevulde maag geeft ook meestal wat rust.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bolletje,

Ja, kwetsbaar. En vooral zo nukkig en grillig! 'k verval in uitersten. Die 'alles of niets' mentaliteit. Zo vermoeiend! 'k wil niet minder dan perfect zijn. Wat uit'raard niet haalbaar is. En dan smeek 'k weer hel en verdoemenis over me af. Want ja, moet 'k 't dan 'slechts' doen met middelmatigheid? In deze prestige gerichte wereld ben je dan al mislukt. Verhang je maar, 't wordt toch niks meer met je. En zo modderen we maar aan. Jakkes, 'k walg alweer van wat 'k geschreven heb.

'k ga even iets nuttigs doen. De vaatwasser uit/inruimen. Tot zodadelijk weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wijfie, mooi onderschrift! :present:

Om even in te haken: op een ander forum noemde ik bier wel 's "schrijf-sap". Omdat ik dan nóg beter mijn gevoelens kan verwoorden. Anderen vonden het mooi om te lezen. Maar ook bij mij is de rem vaak ver te zoeken. En ook al drink ik weinig, ik kan er slecht tegen en lig me dan in bed toch weer vergiftigd te voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie maar ik zit nog steeds met de vraag waarom zuipen we ons de wereld af. We WETEN dat. Waarom kunnen we het inderdaad niet bij 1-2 of 5 glaasjes houden. Dat vind ik zo raar, waarom gaan we door tot we hondsberoerd zijn van dat gezuip. Eigenlijk is het toch een raar iets hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
jopie

bijzondere, en voor sommigen wellicht volledig onzinnige discussie...


ik ben bang dat ik precies begrijp wat fleur vraagt/zegt...en het antwoord weet ik dus niet. t Is bijna een soort existentiele vraag....




juist door te beginnen aan mijn draadje op thema's kwam ik daarachter...wonderlijk is dat.




misschien kan ik het, zonder provocerend te zijn, anders formuleren:


vaak wordt er gezegd: hoe dan ook, nuchter blijven, adb zijn is het doel, op welke manier dan ook.


En voor velen zal dat ook zo zijn, en respecteer ik dat volledig. Voor mijzelf is in ieder geval duidelijk dat mét alcohol uiteindelijk wellicht dodelijk zal zijn, dus ook ik graag zonder.




Maar, niet tot elke prijs, dan écht liever dood. Als ik, om alcohol de baas te blijven, een levenshouding zou moeten hebben die op geen enkele manier recht doet aan juist mijn talenten en dat wat ik belangirjk en bijzonder vind, dan zou voor mij het leven het leven niet meer waard zijn. Dat ik daarbij in goed gezelschap verkeer bewijzen Herman brood, Einstein, van Gogh, en vele anderen, al zou ik niet de minste illusie willen hebben me echt daartussen te durven plaatsen.




dat klinkt wellicht wat theatraal, maar ergens in die richting zit het wel. Daarom was en is het voor mij nodig om vanuit wat ik kan en wil te kijken naar de hoe, en niet vanuit 'hoe doe ik dat zonder alcohol'. Maar goed, dan komen we weer bij dat vage stuk.....





BB say: Herman Brood sprong van een dak omdat de heroine hem niets meer deed. Het werkte voor hem niet meer. Dat joeg hem doodsangst aan. Snap ik, geloof ik wel.
Er zijn vele schrijvers die voor hun veertigste geweldige boeken hebben geschreven. Velen aan de drank. Hebben na hun veertigste niets van beteknins meer kunnen schrijven.

Ik ken iemand die, sinds ze serieus pogingen deed te stoppen, niet meer kon schrijven. Volgens mijn bescheiden inzicht had dat niet zozeer te maken met niet meer drinken. Maar veel meer met het niet willen aanpassen van een levensstijl. Niet willen accepteren dat ze zaken moets veranderen om het stoppen een succes te maken.
Als ik niets verander in mijn manier van leven, mijn denken, kan ik mss wel droog staan maar zal de kwaliteit van mijn leven niet byzonder zijn.

Alcoholisten hebben een neiging naar grootsheid, bijzonder willen zijn, zich altijd anders hebben gevoeld, zich willen onderscheiden vd massa en dan is een leven met rust, reinheid en regelmaat maar saai.

En ik heb gemerkt dat ik graag nuchter wil zijn maar daar niet alles voor wil doen. Als ik me rot voel, verdrietig gaan mijn gedachten toch nog terug naar de drank. En dat is gek want ik voelde me heel erg vaak ongeloofelijk rot, eenzaam en alleen. Ik sta niet droog ten koste van alles, van nhet droog staan zeg maar.
Ik heb gemerkt dat als ik me inspan zaken anders aan te pakken ik meer rust in mijn hart en hoofd krijg. En daardoor neemt de zin'de gedachte aan drank ontzettend af. En dan kost me dat helemaal geen moeite. En bij die zaken horen mediteren, rust inbouwen en noemk maar op. Verantwoordelijkheid nemen voor MIJN leven. En voor de kwaliteit daarvan.

Het blijft me verbazen dat mensen die bijna een leven lang weinig verantwoordelijkhied hebben genomen, het leven nooit hebben aangedurft zonder verdoving op zoveel sympathie kunnen rekenen, bewondering bijna.

En ja, er zullen ook altijd mensen zijn die het uiteindelijk niet aandurven en 'kiezen' voor de roes.

Geduld is in deze ook nog iets om over na te denken. Ik was zo teleurgesteld dat ik me na een paar maanden droog te hebben gestaan nog niet helemaal toppie joppie voelde. Vond ik zoooo stom. Ik dronk toch al even niet meer!
Gemakshalve 'vergat' ik even dat ik al jaren inteerde op mijn reserves en mezelf volledig had uitgeput. Het kost tijd om te herstellen. Veel tijd.

My 2 cents. Voorlopig dan he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Mupke

Daar weet jij het antwoord zelf toch wel op Bol?
;)



Nou zeg jij het eens? Waarom drink jij tot je er bij neer valt? Dat is niet alleen maar om te vergeten. Bij mij is dat denk ik helemaal niets meer willen voelen. Maar ja dan zou ik na een paar glaasjes al stoppen.
Een allergie nee. Ziek ja. Ik weet het anders ook niet. Het is toch eigenlijk stom hé dat je gewoon maar door gaat tot je zo ontzettend ziek wordt, en dan ff naar de w.c. alles uitkotsen en dan gewoon weer verder gaan.
Ik vind mezelf soms een rare Bol hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...