Spring naar bijdragen

Maandag 13 juni 2011

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 298
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
Mupke

Dank je wel. :$

Ik ben geen dagenteller en moet nog steeds bijna elke dag met mezelf afspreken: vandaag niet. In dat opzicht heb ik mezelf ook geen doel gesteld van 3 maanden niet of een half jaar niet.

Maar wel leuk om nu te zien dat het inderdaad al bijna 2 maanden is.

Ik weet niet hoe je het doet maar ik hang vast aan mijn dagen. Wil dat wel een keer loslaten maar waarschijnlijk sta ik op een dag wel op en denk ik er zelfs niet meer over na.
Doelen stel ik mezelf ook niet echt..Alhoewel geniepig doe ik het toch ergens..:huh:
Waarschijnlijk is het gewoon de druk uit de weg gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Denker

Rapilos, ik heb nog wat blikken tonijn gevonden. Dat helpt me wel door de ergste trek heen hoop ik.

Denker heb je het nu moeilijk met de trek? Merk je nu nu je op het forum bent dat het minder wordt?

Muppie :heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:
Goed hoor meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Mupke

Ja, dat bevalt wel goed Rapi. En soms is het ook moeilijk. Trekmomenten zijn er heus nog wel. Ik mis vaak het gevoel van ontspanning dus er zijn dagen dat ik nogal hyper ben en moeilijk tot rust kom.

Ik vond wat je gisteren zei héél goed. Ik voel het net hetzelfde aan..
Eerst alles opruimen en dan zien we wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
fleurtje

Doelen stel ik mezelf ook niet echt..Alhoewel geniepig doe ik het toch ergens..
:huh:

Ik heb wel doelen, maar die zijn dan op ander vlak i.p.v. niet-drinken.
Eén daarvan is bijv. werken aan mijn sociale contacten. Omdat ik die (door het drinken in mn uppie thuis) bijna niet meer had. Nier-drinken is dus een middel om dat doel te bereiken. Want als ik wel drink, dan sluit ik mezelf weer af voor anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Vandaag beginnen we opnieuw met een cultureel hoogstandje,
deze keer uit Manchester, UK.

Ik betwiijfel of iedereen dit mooi vindt, maar je wordt hier
in ieder geval sneller en beter goed wakker van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen langslapers...

Even bijgelezen... hier ook eieren genoeg hoor, wel even komen halen dan :D

Fleur... volgens mij moet je dat slot en die geheugenkaart terug kunnen brengen.
Je had gevraagd of ze pasten op jouw spullen... het antwoord was ja... en dan een nee als je het probeert... foutje van de medewerker lijkt me.
Dat de verpakking open is is in dit geval geen reden om te weigeren...
Gewoon teruggaan, vertellen dat je de verzekering had gekregen dat ze pasten... dat dat niet het geval was en dat je nu dus heel graag iets daarvoor in de plaats wilt dat wel past.
En ook vertellen dat je dit wel heeeel vervelend vindt omdat je nu extra tijd kwijt bent met WEEER naar de winkel te moeten voor dat spul.
Niks niet vragen of het geruild kan worden, gewoon zeggen dat je verkeerd spul van ze hebt meegekregen en dat je het heel naar vindt dat je nu niet aan de slag kon!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mup,
Er zullen denk ik altijd wel moeilijke momenten blijven.
Het eerste half jaar, heb ik vaak als zeer moeilijk ervaren.
Nog steeds zou ik dolgraag, gewoon sociaal willen drinken.
Heel vaak denk ik dat ik dat ook makkelijk kan.
Maar als ik dan diep in mijn binneste kijk, weet ik zeker dat dat uiteindelijk toch niet werkt.
Wat dat betreft houdt dit forum me toch wel op het goede spoor.
Heb nog steeds wijn en bier in huis.
Dan denk ik, kan het makkelijk opdrinken, geen mens die dat ziet of weet.
Maar doe het niet, heb het gevoel, dat ik dat dan toch moet vertellen hier, om eerlijk te blijven.
Dat is mijn eer te na.

Trouwens, goed idee van jou, het per dag te doen.
Dan worden het vanzelf jaren:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat de 'echte trek' betreft. Die refu is een succes. Ik heb altijd dat stemmetje dat zegt; vandaag kun je wel een paar hebben. Nu is dat stemmetje stil. Kan gewoon niet klaar. Het is bij mij ook niet echt trek naar alcohol, maar de spanning en onrust weg drinken. Niks willen voelen. Te onrustig in het hoofd, daar heb ik veel last van. Maar hoe nuchterder ik word, hoe beter ik dingen kan relativeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Mupke

quote:

Originally posted by:
fleurtje

Doelen stel ik mezelf ook niet echt..Alhoewel geniepig doe ik het toch ergens..
:huh:

Ik heb wel doelen, maar die zijn dan op ander vlak i.p.v. niet-drinken.

Eén daarvan is bijv. werken aan mijn sociale contacten. Omdat ik die (door het drinken in mn uppie thuis) bijna niet meer had. Nier-drinken is dus een middel om dat doel te bereiken. Want als ik wel drink, dan sluit ik mezelf weer af voor anderen.

Natuurlijk zijn dat ook doelen. Meestal zijn zulke dingen het eerste waar men naar streeft.
Beklemd het je als je zeggen zou 'ik drink nu drie maanden niet'? Mij wel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Mupke

quote:

Originally posted by:
fleurtje

Ik vond wat je gisteren zei héél goed. Ik voel het net hetzelfde aan..

l

Ik weet niet meer wat ik gisteren zei. :$

Tja :D :D. Met mijn hoofd kan het ook eergisteren geweest zijn natuurlijk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Yvonne

Goeiemorgen langslapers...

Even bijgelezen... hier ook eieren genoeg hoor, wel even komen halen dan
:D

Fleur... volgens mij moet je dat slot en die geheugenkaart terug kunnen brengen.

Je had gevraagd of ze pasten op jouw spullen... het antwoord was ja... en dan een nee als je het probeert... foutje van de medewerker lijkt me.

Dat de verpakking open is is in dit geval geen reden om te weigeren...

Gewoon teruggaan, vertellen dat je de verzekering had gekregen dat ze pasten... dat dat niet het geval was en dat je nu dus heel graag iets daarvoor in de plaats wilt dat wel past.

En ook vertellen dat je dit wel heeeel vervelend vindt omdat je nu extra tijd kwijt bent met WEEER naar de winkel te moeten voor dat spul.

Niks niet vragen of het geruild kan worden, gewoon zeggen dat je verkeerd spul van ze hebt meegekregen en dat je het heel naar vindt dat je nu niet aan de slag kon!!!

Ga ik proberen maar ze hadden me op voorhand ook al gezegd (vooral bij het geheugenkaartje) dat als het toch niet moest passen, ze het niet konden terugnemen. Ik had de oude geheugenkaart bij en niet het toestel :(. Ik ga eerst van mijn peretten maken en kijken of ze onder de indruk zijn. Misschien helpt het..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
fleurtje

Beklemd het je als je zeggen zou 'ik drink nu drie maanden niet'? Mij wel

Ja, dat moet ik niiet doen. Ik heb gemnerkt dat de druk dan toeneemt en ik nog onrustiger word. Nu kan ik tegen mezelf zeggen: vandaag niet. En dan stilletjes er achteraan. Morgen mag het. Terwijl ik tegelijk wel de afspraak met mezelf heb om morgen weer tegen mezelf te zeggen: vandaag niet. :D
Ben ik vreemd of niet? :D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee totaal niet vreemd! Verre van..kan zelf ook niet tegen die druk..had in het begin zelfs een heel dubbel gevoel toen ik een slinger kreeg.
Ik had zoiets van how how..ik ben gestopt voor nu..ga er nu niet vanuit dat het eeuwig is hoor mannekes..
Nu aanvaard ik de slingers gewoon als een compliment en weet ik dat moest er een moment komen dat ik toch iets wil drinken, anderen weten dat ik die keuze weloverwogen maak en verwacht ik ook slingers ;).
Slingers hier, slingers daar.. Minderaars krijgen er te weinig..
De eerste keer zei Teveel tegen me 'ok nu stoppen we twee maanden'. Ging bijna in een hypertoestand..maar het was héél goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...