Spring naar bijdragen

woensdag 15 juni


snoepje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 218
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,

Ik ben Pepita en een zeer oudgediende op het forum, mijn alco gebruik is weer aan het toenemen en nu wil ik het een halt toeroepen. Dus maar weer lezen en meedoen op het forum.
Ik ben hier nooit zo veel, want ik ben een mens met werk en hobby's maar kom wel regelmatig posten.

Groetjes voor iedereen hier en zet hem op, we laten de eerste staan!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Zuske,

Voorlopig wordt het weer nul, ik voel me ziek en heb veel last van oorsuizen, het remt me enorm in mijn dagelijks leven. OOk last van kramp in mijn benen. Steeds van die vervelende kwaaltjes die te wijten zijn aan overmatig alcoholgebruik. (3 flinke glazen per dag). Dat is gewoon veel te veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Sowhat

Fleur,snap je bericht niet echt,maar snap wel dat je over de rooie bent?



De rooie? Ik ben de groene al gepasseerd..

Een biertje zou goed doen. hik hak hik hak.
Ik overweeg..voor nu ga ik gewoon naar huis.

Laters


Oh ja gefeliciteerd aan je weet wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Borretje, ik ben ook blij dat ik terug ben, en zie dat het leven ook zonder alcohol gewoon doorgaat. De meeste mensen klinken vrolijk en blij hier
Ga straks lekker koken voor mijn lief met een glas tonpom (tonic en pompelmoes) heerlijk drankje waar ik ook dol op ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Straks komt de vriendin/collega die ik stiekem "mijn irritante vriendin" noem, me ophalen. We gaan eten bij de pizzeria waar we vorige week ook waren. Een andere ex-collega, die ik stiekem "irritante kennis" noem, zal daar dan al zijn.

Ik merk dat ik trek begin te krijgen in de wijn die daar normaal mee gepaard gaat.... Vorige week is het me gelukt. Hopelijk nu ook. Voel me ook ietwat onrustig. Onrust geeft trek, dusss..

Vorige week had ik het hier al over dat etentje. Dat ik er zonder drank eigenlijk heel weinig aan vind. En dat ik dan extra merk hoe irritant die 2 "vriendinnen" zijn.. Ik ben bang dat er héél veel dingen zijn die ik doorstond met drank op. Drank hielp me om visites enzo uit te zitten. Om er nog wat sjeu aan te geven. Ben bang dat ik een ander leven wil gaan opbouwen. Maar ben ook bang dat dat te overprikkelend is want ik heb best wel veel contacten die onderhouden moeten worden. (Ook een paar contacten waar ik me wél goed bij voel, gelukkig, maar die ene irritante vriendin is degene die ik het vaakst zie).

Hopelijk helpt het me vanavond dat ik het hier even opschrijf... Sterkte allemaal met alles!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verrandering, goed te lezen dat je het herkent en daar je eigen weg in gaat.
Met die vriendin van me is het heel dubbel. Ik vind haar heel vaak zwaar irritant, maar ze is ook de enige met wie ik zoveel leuke dingen kan doen (stadten, zwemmen/zonnen, eten). Dus het is al jaren zo'n relatie van "ik heb wel/geen/wel/geen zin in haar."

Vanavond wil ik dus niet drinken. Hopelijk lukt het me en ga ik vannacht weer trots zijn op mezelf. (geen spijt-in-bed).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zuske, Het is een dooddoener, maar het kan misschien zonder alcohol ook wel gezellig zijn. Als mensen je dat niet in dank afnemen is dat vaak omdat ze zelf een drankprbleem hebben.
Bij de Italiaan hebben ze ook crodino een lekker en feestelijk drankje, wat een beetje lijkt op campari, maar dan zonder alco uiteraard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's een goeie, Bor! Gaat ie dan:
1. het frisse gevoel blijft behouden.
2. geen spijt in bed vannacht.
3. morgen gezond en fris weer op.
4. morgen de dag beter aankunnen.
5. vanavond nog wat aan mijn avond hebben en me kunnen concentreren op boek of tv.
6. trots zijn op mezelf.
7. aan het eind van de week mezelf weer mogen belonen met iets kleins.

Zo. Dat is waar ik nĂș op kom. Thanx, dat helpt wel om het niet te gaan doen denk ik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...