Spring naar bijdragen

Donderdag 30 Juni 2011

Susana

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 304
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
woman

Goed zo Snoepie

Ken je triggers, zodat je er mee kan dealen voordat je trek krijgt...

Eenmaal trek is vaak te laat. Dus beetje vooruit kijken.

Ik denk wel dag per dag, vandaag drink ik niet, maar ik kijk ook wel verder naar de toekomst, wat zit eraan te komen, spannende tijden, dan weet ik dat ik extra op moet gaan letten en maatregelen nemen.

inderdaad woman...de vakantie wordt voor mijn weer een uitdaging
dus ben benieuwd hoe ik die ga ervaren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Noortje

maar ik ben een minderaar en 's weekend drink ik dus wel, matig is de bedoeling,

Er zijn tegestanders van minderen hier Noortje. Misschien kan ik beter anders formuleren. Er zijn mensen die er niet in geloven dat minderen ook succesvol kan zijn.
Ik ben zelf net als jij begonnen, alleen nog in het weekend wat drinken.
Het gaf me wel een duwtje in de rug omdat ik al gauw wel merkte dat ik me er beter bij voelde als ik door de week niet dronk. En het maakte voor mij ook de volgende stap gemakkelijker. Nu drink ik helemaal niet meer. Al zal ik niet zeggen dat ik het nooit weer zal doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och mens ik lees noooooit, Alleen de t.v. gids. Ik ben geen lezer, heb er een hekel aan. Als ik brieven van b.v. de gemeente krijg of nu in dit geval dat ze de weg hier voor open gaan breken, lees ik een stukje en denk dan, ja het zal me een worst wezen hoor en gooi de brief weg.
Ik ben gewoon denk lui zei mijn manneke altijd en dat is ook zo. Ik denk alleen als iets me heel veel interesseerd.
Als ik b.v. een printer of iets aan moet sluiten, moet dat zichzelf wijzen, ik zal nooit lezen hoe het moet. Och we zullen maar zeggen dat dat een tic is die ik over gehouden heb van het zuipen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe lang zal ik in de bedstee gaan slapen ?
Vannacht iig. Ik heb er gordijntjes voor gehangen, dus nog meer afstand.
Het weekend ook maar doen, ivm buiten herrie van stapmensen.
Na het weekend beginnen met afbouwen. Zou even niet weten hoe. Stilletjes naar boven sluipen midden in de nacht ?
Langzaam mn matras verschuiven ?
Is dat niet beetje overdreven ?
Nou ja eerst vannacht maar. Misschien blijf ik hier wel slapen hahaha dat kan ook nog. past alleen geen man bij, das nou weer jammer hihihi
Kan ik eens beginnen met de houten vloer in de slaapkamer boven....en de muren verfen daar. lekker opknappen. Tof idee.
Maar ja dan wennen de honden weer aan dat ik in de keuken met ze slaap.
Ik weet het niet, vind het wel ingewikkeld, hondenpsychologie....pfff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
bolletje

Och mens ik lees noooooit, Alleen de t.v. gids. Ik ben geen lezer, heb er een hekel aan. Als ik brieven van b.v. de gemeente krijg of nu in dit geval dat ze de weg hier voor open gaan breken, lees ik een stukje en denk dan, ja het zal me een worst wezen hoor en gooi de brief weg.

Ik ben gewoon denk lui zei mijn manneke altijd en dat is ook zo. Ik denk alleen als iets me heel veel interesseerd.

Als ik b.v. een printer of iets aan moet sluiten, moet dat zichzelf wijzen, ik zal nooit lezen hoe het moet. Och we zullen maar zeggen dat dat een tic is die ik over gehouden heb van het zuipen.

Okay dan, iets anders ontspannends doen? Ben je nooit bang als je bijvoorbeeld zo'n brief van de gemeente krijgt, dat je het belangrijkste stuk niet gelezen hebt? Iets wat je zou móeten weten?

Lezen vind ik juist heerlijk, ALS het me interesseert. Anders niet. Nog een voordeel van niet drinken is dat teksten en verhalen beter tot me doordringen als ik nuchter ben. Met alco op kan ik me niet concentreren en lees dan dus nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mupke, daarom ook...ik ga vast ook nog wel een keer onderuit en dan zit er ook niets anders op dan te stoppen, maar vooralsnog na 3 weken, tsja...wat zijn nou eigenlijk 3 weken...., gaat het goed en met deze minderpoging heb ik toch al 18 flessen wijn laten staan :-)
Wanneer heb jij besloten dat het minderen geen optie was?

Ik heb sowieso diep respect voor alle stoppers hier!

maar er is vandaag al over geschreven...voor de mensen die voor het eerst geconfronteerd worden met het idee: ik heb een alc.probleem, nu is het genoeg en nu moet het anders, is het idee om nooit meer te kunnen drinken een waar schrikbeeld, ik denk dat er daarom zoveel minderpogingen worden geprobeerd om vervolgens toch te moeten stoppen, maar goed...daar moet ik zelf achterkomen een ander kan het zo duidelijk uitleggen en het klinkt ook heel erg aannemelijk, maar dat ene kleine stemmetje in mijn hoofd zegt nu nog: ik ga mijzelf laten zien dat ik wel kan minderen... we zullen zien...!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de keus voor stoppen gemaakt omdat ik toch regelmatig door de week onrust voelde over niet drinken. Het weekenddrinken maakte denk ik dat ik er toch teveel mee bezig was nog. En dan mocht ik in het weekend weer. ik blij. En door de week mocht ik niet. Ik niet blij.
Het is een beetje lastig omschrijven nu merk ik. En vooral ook individueel. Zelf kijken wat voor jou goed voelt. Dan kom je wel daar waar je wilt zijn. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had ook moeite met het idee van nooit meer drinken maar kwam achter dat ik veel tijd bezig was met de gedachten van in het weekend drinken...nu dat ik niet meer drink voel me vrij, kan ik de tijd dat ik bezig was met de gedachten van drinken, kopen, drinken, kater enzovoort...andere dingen doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Noortje

Zuske, dat had ik ook, ik lees wel ontzettend veel, maar in de periode voor het aanmelden hier zeg maar, kon ik zo in 2 avonden/nachten tijd een boek uit hebben en wist ik de volgende dag niet eens meer waarover het ging... te erg!

Ja, zonde eigenlijk hè. Ik kan veel meer genieten van een goed boek zonder drank.

Ik ga er weer 's vandoor, zit alweer veel te lang achter m'n computer.. Even bellen, tv kijken, strijken enzovoorts. Fijne avond nog allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepje en Susana, jullie dus ook zo begonnen, knap dat jullie gestopt zijn, we zullen zien over een aantal maanden hoe ik er dan insta...gezien alle ervaringen hier...kan ik wel naar het antwoord raden.

Zuske, fijne avond! alhoewel ik strijken niet met fijn associeer..., maar ja moet ook gebeuren he? ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zuskewuske..ik kan niet goed volgen :D.
Doel je op mijn eerder posting over vakantie? Ik heb nu niet echt zoveel problemen meer hoor met vakantie en niet drinken. De eerste keren was het héél onwennig bij momenten maar nu gaat ie over het algemeen echt goed..
Maar bedankt voor de lieve wens..en ik heb inderdaad een paar dagen vakantie!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gabber hier,

Ik heb effe weer zitten lezen op het forum. Zeer herkenbaar allemaal.
Ik krijg hierdoor ook meer zelfvertrouwen. Dit is beter dan AA voor mij.
Ik blijf alert en kijk elke dag (behalve als ik de kids heb, want dan denk ik nooit aan drank, dan ben ik gelukkig).

Groetjes aan een ieder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenavond allemaal, kwam nog ff snel langs, heb een lastige avond, en moet steeds denken echt nooit meer?
ik ga nu lekker naar bed en nog lekker lezen, maar ben erg boos, onrustig ,heb hoofpijn en dan gaat er vanalles door je hoofd.
Ik mag hopen dat dit minder wordt!!!?????

fijne avonde en bedankt voor het aanlezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...