Spring naar bijdragen

woensdag 13 juli


Gast jopie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 239
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vanaf vandaag weer vrij van een verslaving. Cursus stoppen met roken achter de rug. Champix gestopt. Op naar het vrije leven.:D

Jopie@ Van harte met je dochter :heart::musicnote::moon::sun::present:
Wat worden ze toch groot he?

Gaby@ sterkte vandaag. Het gaat je zeker lukken.

Vera@ Ik hoop dat je vanmiddag een goed gesprek hebt over het roken. Goede begeleiding is echt het halve werk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag iedereen, kom maar kort even binnen ;)

't Is om te zeggen dat mijn hart tip top in orde is :D, maar mensen, ik was bekaf na die fietsproef. De (bevallige) verpleegster zei me nochtans dat ik in zeer goede fysieke vorm was ?? Hallo, ik doe al jaren geen sport meer en rook eigenlijk veel te veel ??
Afin, goed nieuws dus, en dat na die zware nacht.
Wel nog een gastroscopie onderzoek laten doen om te kijken of alles okay is met de slokdarm :huh:
Nu de oogskes nog en we kunnen er weeral tegen.

Het doet me toch goed te horen dat op dat vlak alles okay is. Waar komt die pijn dan soms vandaan ? Zuiver emotioneel dus. Maar nu ik dit met zekerheid weet, geeft me dat een veilig en uiteraard beter gevoel.
The only way is up :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vera@ Je gaat eerst slikken van Champix. Binnen 14 dagen moet je een stopdatum prikken. Je mag dus nog roken maar op stopdatum ook niets meer dus. Dan mag je dit middel 3 tot 6 maanden blijven slikken als ondersteuning. (min. 3 maanden na abstinentie). Het is een kostbaar medicijn. Als je het vergoed wilt krijgen dan moet je een verklaring van begeleiding bij voegen. (bij het recept naar je zorgverzekeraar dus). Ik heb het in de vorm van een leefstyle cursus bij GGZ gedaan. Het is zowiezo aan te raden want het opent echt wel je ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will@ Ik denk dat dat voor een ieder anders is. Ik heb alleel wat misselijkheid gehad smorgens direct na het slikken. Maar ging gauw weer over. En ja roken is toch wel veel slechter he?
De verslavingsarts zei net nog tegen mij dat roken DE kwalijkste verslaving was voor de gezondheid die er was en dat veel mensen zich dat niet realiseren omdat het zo maatschappelijk geaccepteerd was. (Wat ook steeds minder wordt.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge, middag al te zaam.
Wat te doen op een dag als deze....
Door mn lange vakantie structuur weg en daar gedijt Bammetje niet zo goed bij.
Als alles kan heb ik nergens zin in, ff zeuren hoor.

Mn lief is vervelend maar he, ik heb een lief(ze is gestopt met roken).
De honden slapen alleen maar maar he, ik heb honden.
De kat wil binnen, buiten, binnen, buiten en dat stomme beest
is bang van het kattenluik:angry: maar he, ik heb een kat
Zal ik gaan douchen, badderen, naar de sauna, mn bed weer
inkruipen, ach toch, wat een mogelijkheden...

Zeikwijf ben ik.

Jopie, gefeliciteerd en voor iedereen een :present:

Net miege mar dwaan. Ja, ja, ikke weet.

bolletje, ik kreeg kippevel toen ik las wat je had gedaan.
Met stroomzaken heb ik dat altijd. Zoals Jopie al zei:; Wil
je dat nooooooit meer doen!

Als ik in bed lig klinkt die regen wel gezellig he, vanacht toch.
En er schijnt nog een boel op komst te zijn. Heerlijk.
Ut kleine ventje(hondje he) ligt zoooo lief te slapen, heb aldoor zin om em,
bijna dan toch, dood te knuffelen.

Dat slechte slapen heeft bij mij ook lang aangehouden maar gaat nu prima.
t Duurt ff maar dan heb je ook wat! Zo nu douchen en dan nog maar weer ff een koeske:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat blijft is dat ik zo blij ben dat ik niet meer hoef.
ik rook niet, ik drink niet en dat is fijn.
Het leven is het leven met alles wat erbij hoort.
Niet altijd simpel maar zoveel beter zonder het moeten zuipen.

Vandaag drink ik niet verder hoef ik niet te kijken.

(alhoewel het roken soms blijft trekken mss heb ik nog wel niet echt afscheid daarvan genomen, denk ik wel es).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik sliep door me drank misbruik altijd heel slecht..3 tot 4 uurtjes per nacht
toen ik stopte dacht ik na 2 maanden wel weer goed te gaan slapen maar nee hoor na een half jaar nog steeds niet
de huisarts zeg dat ik het moet accepteren en afwachten

ik vond stoppen met roken veel makkelijker dan stoppen met drank
maar toen ik stopte met roken is wel mijn afhankelijkheid van drank begonnen
ging steeds meer drinken juist

ik vind het ergste van drank dat het als normaal gezien wordt
waar je ook kom
er zijn volgens mijn maar weinig mensen die niet drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik ook meer ben gaan drinken na het stoppen met roken. Of ik dat anders niet was gaan doen vraag ik wel af. Ik denk dat het er al in zat. Ik weet het wel zeker eigenlijk.

Als je je verveelt kan je ook heel saai wielrennen gaan kijken. Soort meditatie TV vind ik dat. Geluid wel uitzetten tenzij je van dat gezwam houdt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu dus niet meer hahaha
:D
Het zou em zo maar eens kunnen wezen
Als dat zo is ben ik stiefoma
Maak je nog eens wat mee zeg
Hij was er jong bij en zn kinderen ook, dus dan heb je dat.

quote:


Originally posted by:
Gaby

en dat loopt nog los rond? wat een mazzel Woman!!! Leuk voor je, geniet ervan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag iedereen
vandaag bezig geweest met grote opruim.... moeilijk om afscheid te nemen van zoveel dingen en still a long way to go... pff dacht nooit dat ik dit op dit moment in mijn leven moest doen maar economical speaking hoe minder in de container the sheaper it gets... pfff had toch liever een kelder of zolder om al mijn herineringen noh even vast te houden (the kids vroege artitieke uitspattingen, hun nieuwjaarsbrieven, leuke anekdotes van mijn vrienden(innen) die ik over de jaren heb bijgehouden en nu 'onverbiddelijk' met pijn in mijn hart in de papier container gooi...

dit brengt meer emo feelings naar boven dat ik eerst had gedacht
pfff ik moet erdoor ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap ook niet dat dat uitgezonden wordt. Dat er mensen naar kijken. Maar iets beters kon ik niet verzinnen. Jammer dat er geen biljarten op TV is, of darts. Vroeger had je op woensdagmiddag de bereboot, ook zo geweldig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het dringt meer en meer tot me door
dit is niet een gewone verhuis waar ik alle memory dozen terug op zolder of in de kelder zet
dit is vooral afscheid nemen van herinneringen, vrienden en dierbare;
ik heb vandaag meer de helft van mijn thesis weggegooid... het leek simpel maar toch
4 jaar onderzoek in de vuilbak... heb 2 papercontainers gebruikt om al deze 'vergaarde' tot niets leidende kennins weggegooid... dat was dus 4 jaar van mijn leven dat ik in de vuilbak letterlijk heb geklasseerd...

ook de serviezen en prularia van mijn moeder, grootmoeder en overgrootmoeder moeten door deze selectie en dan spreek in nog niet over de 100de foto's van mijn kids waarin ik een selectie moet maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...