snoepje Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 nee scoote stop binnenkort ookvoel het gewoon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 An, bedoel je met een doel, te stoppen met drinken of heb je daarnaast nog een ander doel. ikzelf was erg blij dat ik mezelf bezig kon houden met schilderen, m'n vijver, enz. Want anders zou ik toch in een levensgroot gat gevallen zijn, en dat zou erg gevaarlijk zijn geweest want een van de reden waarom ik dronk was angst voor verveling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Bolletje, ja precies, daarom is het je ook gelukt.(Trouwens, ik vind NIET drinken GEEN zak aan, maar WEL drinken zal mijn voortijdige dood zijn).Het is belangrijk dat er wat anders voor in de plaats komt.Of dat je een situatie veranderd waar je in zit.De gewoonte doorbreken.En daar ben ik nu eindelijk bij aangekomen.Na de internettherapie ben ik serieus bezig geweest met het ADB zijn.Al die tijd en moet tot de conclusie komen dat het bij mij niet werkt.Vorige week vond het nog een afgang en nu denk ik 'ik MOEST dit eerst meemaken om tot dit besef te komen'. Iedereen kan het zeggen, maar je moet het zelf willen/meemaken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Precies An, ik moet alles ook altijd eerst zelf voelen voor ik echt kan veranderen. Mij hadden ze al zo vaak gewaarschuwd. Zelf de mededeling dat ik nog maar zo'n 3 mnd. te leven had, heeft me toen niet wakker geschud.Wat wel? Mijn gevecht met de drank dat ik iedere keer leverde, en waar ik iedere keer van verloor, het uitstelgedrag, morgen ga ik beginnen, vandaag nog even fijn doorzakken,De blunders die ik maakte als ik gedronken had, de beloften die ik altijd deed en waar ik naderhand niets meer van wist, de katers, maar vooral het besef dat ik er aan onderdoor zou gaan, ik voelde me toen een grote loser, en dat was goed, want toen kon ik pas echt veranderen.Het gaat jou zeker ook lukken hoor, ik heb altijd bewondering voor mensen die blijven knokken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Dank je Bolletje.En ik ben de schaamte bijna voorbij.Gelukkig heb ik mezelf weer een nieuwe kans gegeven.En dat voelt nu goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Wijfie, (ik moet nog aan je naam wennen). Jij hebt toch ook zware tijden achter de rug?Als ik me goed herinner? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Wijffie,en ik al die tijd maar denken,er komt mij iets bekend voor?Nu ik weet onder welke naam je schreefis het mij duidelijk.Ik moet wel zeggen dat je positiever overkomt nu, minder verbitterd.Fijn te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Goeie avond allemaal,ik ga zo eerst even terug lezen.Heb een goeie dag gehad op mijn werk! Voelt goed.Net mijn blaasapparaat geleverd gekregen!Ben heel erg benieuwd hoe het met Bor is... Moest vaak aan haar denken vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Goeie avond Niets. Wat fijn dat het goed gegaan is op je werk.An, heb jij ook hobby's?Wijfie wat voor 'n vrijwilliggerswerk zou je willen doen? En wat zou je aan je flat willen opknappen? Witten en verven moet de duurte niet zijn?Hoe is het nu met je man? Gaat het een beetje met hem?Het zou inderdaad erg goed zijn als je wat vrijwilligerswerk zou gaan doen. Je had het er een tijd geleden over dat je eens wat meer vrijheid wilde hebben. Nu, als je vrijwilligerswerk gaat doen, ben je toch wat meer van thuis weg en in een hele andere omgeving. Dat op zich kan al een gevoel van bevrijding geven hoor. Even helemaal weg uit de dagelijkste omgeving, maar vooal dat je je weer wat nuttig kunt maken voor anderen. Dat is een zalig gevoel, je bent weer iemand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Wijfie, ja ik heb je verhaal weer helemaal in beeld! Zware tijden joh!!Ik heb momenteel geen hobby's.Ik heb een aantal jaren gestudeerd en dat was feest.Daarna meende ik ook tijd te moeten invullen om maar van de drank af te blijven.Maar dat combineerde niet. Het werd haast dwangmatig en dat geeft ook weer stress.Het moet iets zijn waar ik echt passie voor heb, waar ik warm voor loop.Ik zou niet zomaar weer iets gaan doen.No way. Ik wil leven en genieten.Wat dat gaat worden dat wil ik de komende tijd uitvinden.In ieder geval eens wat aardiger voor mezelf zijn, goed verzorgen en mezelf niet meer de grond in praten.Wijfie, je huis opknappen kan wel harstikke leuk zijn.Ook als het low budget moet zijn.Tegen woordig heb je marktplaats en dat is toch DE uitvinding.Een pot verf en wat leuke stofjes her en der.Of zelf meubeltjes opknappen, ook een uitdaging hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Wijfie als je meer zelfwaardering krijgt hecht je ook minder waarde aan wat anderen zeggen. Dan word je minder onzeker en verdrietig. Ik merk zelf dat ik nu, nu ik wat zekerder ben van mezelf, ik ook veel meer durf te zeggen b.v. bij de dierenamb. ik voel dat ik iemand ben, en vind dat ik ook mijn inbreng mag hebben. Toen ik wat zekerder werd van mezelf, gingen anderen mij automatisch serieuzer nemen, omdat ik dat nu uitstraal. Van de week op de D.A. kwamen echt veel mensen aan mij vragen wat ze konden doen, en luisterden ook als ik vertelde wat ze konden doen. Er werd niet geprotesteerd of geweigerd, nee ze deden het gewoon.Ik merk zelf ook dat ik vind dat ik iemand ben geworden en dat mogen ze best serieus nemen.Dat gevoel had ik nooit gekregen als ik geen vrijwilligerswerk had gedaan.ik kan alleen maar echt mens worden en groeien in het bijzijn van anderen;)Wat voor 'n studie heb je gevolgd An? En zou het niet leuk zijn om die weer op te pikken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Bolletje jouw groei is me ook opgevallen.Het was een HBO studie.En het hield me absoluut van de drank, ik had er geen behoefte aan.Ja ik denk dat ik het weer oppak, ook al ben ik op leeftijd.Wat kan mij het schelen. Doen wat je leuk vindt.Niet drinken levert zoveel op.De wereld staat gewoon voor je open.Alhoewel ik NU ook ECHT niet weet hoe of wat.Maar ik gun mezelf even de tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Witte,Ik doe vandaag ook mee met het dagpact. Zit niet goed in mijn vel vandaag, dus verleiding dreigt!Ik meld me voor het slapen gaan.Lytse Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Witte, ook ik sluit me aan bij de felicitatie. Wat een prestatie!Maar ... elke dag is er één.Hoe ik berichten moet kopiëren weet ik niet, maar mijn dagpact staat al op het draadje.Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Lytse kunnen we je ergens mee helpen? Wil je kwijt waarom je niet zo lekker in je vel zit?An gewoon beginnen meid met je studie oppakken. Al doe je het alleen maar om lekker met je koppie ergens anders te zijn. Dan gaat het niet om hoe oud je bent, je bent lekker nuttig bezig met die grijze massa. Veel beter dan drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Hi Marq,Fijn dat het gisteren goed is gegaan. Ik heb nog aan je gedacht.Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Zelfwaardering is echt zp belagrijk en daarbij is ook heel belangrijk wat je zelf leuk vindt en waar je energie van krijgt. Ik ben mezelf de laatste weken keihard tegengekomen in die dingen. Zowel prive als in mijn werk. Ik heb altijd willen voldoen aan wat, ik dacht dat, anderen van me verwachtte en aan mijn eien te hoge lat. hierin ben ik helemaal vergeten wat ik zelf leuk vind en waar ik van geniet. Nooit tijd voor mezelf genomen omdat ik die 'gun' factor nooit had voor mezelf. Nu zie ik steeds meer in dat ik ook mag genieten en niet alleen het leed van heel de wereld op me hoef te nemen.Ik heb een taakstraf van 34 uur wat ik uitvoer bij een dierenasiel. Het voelt absoluut niet als straf, maar als hulpverlening waar ik ook nog eens energie van krijg... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Lieve mensen,ik kom even welterusten zeggen.Het was voor mij een bijzondere middagen daar ben ik moe van.Ik ga lekker in bed een film kijken endan, zzzzzz....Slaap lekker voor straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Hi Bolletje,De reden dat ik niet goerd in mijn vel zit is, dat ik deze week veel pijn heb. Mijn manueel therapeut is op vakantie en zijn vervanger is ziek geworden. Doordat ik ook op vakantie ben geweest heb ik al een paar keer moeten overslaan. Balen dus. Dinsdag "mag" ik weer. Daarna ben ik vaak ook één of twee dagen beroerd, maar soms heb ik het geluk dat het een paar dagen beter gaat.Het is niet anders en ik baal omdat ik leuke dingen moest afzeggen, o.a. het voorlezen aan mijn voorlees(nep)kleinkinderen. Veel pijn is bij mij een trigger om te gaan drinken, vandaar!Het wordt vanzelf bedtijd, denk ik maar.Bedankt voor de steun.Lytse.: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Lytse Ik heb deze keer eens niet teruggelezen..jullie tateren teveel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Sorry, ik haak af. Op dit forum is maar plaats voor enkelen die echte problemen hebben en de rest wordt genegeerd.Ik houd het voor gezien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Ik wil wel wat met je kletsen Niets..Ga nou niet weg kippie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 En ik heb geen echte problemen buiten het koekoe zijn en mijn roesje te missen..Ok dat zijn bijna echte problemen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Die taakstraf..is dan toen nog van met den auto? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Volgens mij blijf ik nu op mijn eentje achter :D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden