Spring naar bijdragen

Zaterdag 16 juli


MsLuzac

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 235
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

vergeetachtig? Jij ook? De eerste weken was hier echt een ramp. Niet alleen vergeetachtig maar warrig. Tabak in de koelkast, chocomelkpoeder in de vuilbak en papiertje in de tas, mijn fiets deed ik geregeld terug op slot na dat ik hem al had losgemaakt om te vertrekken. Een tijdje geleden vergat ik mijn fiets nog aan de bloemenwinkel..ga hem terug halen en fiets ik voorbij mijn eigen huis :huh:
Totaal naar de knoppen :D :D

Ik ben nu op weg naar maand vijf :). Gestopt op 1 maart en toen een pact afgesloten voor 2 maand met het oog op minderen daarna. Maar uiteindelijk besloten het stoppen nog iets langer te trekken. Of ik ooit terug drinken ga weet ik nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur, dat is wel harstikke goed van je zeg.
Het beste is als je een jaar niet drinkt, zegt men.

Zelf heb ik eens vijf jaar niet gedronken.
En dat heeft me veel gebracht.
Zo diep als toen wil ik niet meer komen.
Ben nu allerter en herken de signalen beter.
Maar even goed, ik kan niet drinken, gaat op een gegeven moment toch fout.

Dat is inderdaad wel heftige vergeetachtigheid.
Ach die drank brengt niks goeds.
Ik zit nu te klagen dat ik niet kan slapen, maar als ik drink is het veel beroerder.

Dusssssssss ga ik gewoon maar weer naar bed.
Bedankt voor het praatje!! :heart:
Morgen weer verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie nu pas dat jij op iets anders doelde met je vergeetachtigheid :D
Begin ik over heel mijn nen reutemeteut :D

Vijf jaar?? Holapola!!! Dat is een verdomd lange tijd..:huh:

Ach ja drank...het is een love-hate ding hé. Alles is gezond als je het met mate neemt. En toen ging het mis ;)

Slaap zacht An :present:
Dromen van wollige dingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedacht me vandaag dat drank eigenlijk weinig echt stuk heeft gemaakt hier. Dus soms is het moeilijk dat voor ogen te houden als ik trek heb.

Vandaag probeerde ik toch de voordelen (al zitten ze in het detail) voor te houden van niet-drinken.

- geen vuilzak vol met blikjes (de zakken die je hier moet gebruiken zijn doorzichtig)
- kan bezoek ontvangen wanneer ik wil alhoewel ik me nog wel kan schamen voor de rommel maar niet meer voor de biergeur
- als ik me slecht voel (lichamelijk) weet ik dat het gewoon een kwaaltje is van één of ander soort. Dat vind ik trouwens een heel gekke gewaarwording
- toen ik nog dronk had ik regelmatig steken in de hartstreek. Soms dacht ik dat ik net als mijn broer op een dag niet meer wakker zou worden. Nu weet ik dat moest dat gebeuren het in ieder geval niet door de drank komt ;)
- vriendinnetjes van dochter kunnen komen wanneer ze maar willen (mits het een beetje opgeruimd is)
- dochter is vast trots op me

Maar de pijn en het verdriet is er nog steeds :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms is het gewoon even nodig, drinken. Ik kan me het heel goed voorstellen, ik denk het ook wel eens de laatste tijd. Even met de neus op de feiten gedrukt worden. We gaan dat hier toch niet zitten veroordelen, toch?

Slaap lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...