Spring naar bijdragen

Vrijdag 29 Juli 2011

Susana

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 151
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik wil/moet gewoon stoppen met solitair zuipen. Maar sociaal drinken wil ik toelaten. En aangezien ik in 95% van de sociale gelegenheden geen zin heb in alcohol of roes en mij in die andere 5% beperkt tot een paar slokken of 1 glas, zie ik er geen zo'n probleem in. Ik heb jarenlang gezegd dat ik daarmee de smaak in stand hou, maar daar ben ik vanaf gestapt. Vandaar dat ik het niet minderen wil noemen, want ik moet stoppen met solitair zuipen en de sociale kant blijft zoals het nu is. Aan de andere kant kan ik het ook niet stoppen noemen, want in feite is het minderen. Ach ja.

* lichtjes verduidelijkt in de tekst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae, of ADB, alcohol de baas.
Dit forum is niet alleen voor stoppers.
Het is voor mensen die de alcohol de baas willen worden.
Want wat is minder van heeeeeel veel.

ADB wil zeggen max. 2 glazen per dag met een paar dagen zonder drank.

Maar voor mij werkt dat dus absoluut niet.
Ik heb het tijden volgehouden om weken, maanden niet te drinken, maar als ik drink dan blijft het niet bij 2 glazen. Wel minder, maar 2 is voor mij niks, dan begint het pas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom nog ff slaapwel zeggen..

Heb de draad ff doorgelezen en ik mis Mups een beetje :(. Hoop dat je je een ietsiepietsie beter voelt kippetje :heart:. Blijven komen hoor..voor jou toch nog af en toe een :lops;

Minderen betekent niet dat je alcohol de baas bent. Het betekent gewoon dat je snoeit in het aantal consumpties die je tot je neemt. Deze kunnen nog steeds te veel zijn of genomen worden zonder de kern van je probleem aan te pakken. In het wilde weg minderen gaat volgens mij niet, zo zonder plan als starter.
Nog ff een bedenking op wat jij, Will, gisteren nog schreef.

Dus er is een verschil tussen een minderaar en een minderaar die adb is. Voor mij althans :D

Slaapwel forum
:present:

*woordje vergeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Bor, hoewel het niet gaat om 2-3 glazen maar veel minder, en ook niet wekelijks en ook niet maandelijks. Ik heb het voorbije anderhalf jaar 2 maal een gezellige borrel met iemand gedronken. De eerste keer smaakte me het en na een uurtje was m'n glas leeg en heb ik het daar bij gehouden. De tweede keer smaakten de eerste 3 slokken me, daarna ik heb de rest aan mijn gezelschap gegeven. Alcohol interesseert me nu eenmaal niet in sociaal gezelschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ... Bor, ik zuip massa's op mijn eentje. 3 dagen geleden heb ik 4 flessen wijn gezopen. En ik heb een half jaar geleden nog es samen met iemand een halve borrel gedronken. Mijn probleem is solitair zuipen. Sociaal drinken interesseert me amper :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Is werkelijk moeilijk om mezelf verstaanbaar te maken en om mezelf te vinden in hoe anderen over alcohol praten. De reacties van Tatum versta ik dan ook helemaal niet. Afin, ze verstond allicht iets verkeerd in wat ik ervoor zei.

'k ga maffen. Slaapse lieverds :lips:.
Morgen dag 4 voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...