Gaby Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Rae 7 dagen droog dat verdient een klasse!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Albertina,Ik ben nog in de regio Utrecht.Ook hier stroomt het.Wat een pokkezomer.Groet.Je had het netjes onthouden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Soothe,hahaha,goed hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Goeie grijze morgen!en al weer bijna tijd voor de spinningles,ben nog niet helemaal wakker.Max, wat een proefwerk, maar je bent geslaagd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Goedemorgen Jane,na het spinnen ben je wel wakker nog bedankt voor je lieve pb, ik zat er echt even doorheen, wou eigenlijk gewoon weer kiezen voor een leven met... :$ maar vandaag dag 2, ik ben er weer klaar mee, het lijkt altijd leuker dan het was, kan het ook niemand aanraden, want het is vervelend weer opnieuw door die afkick te gaan, wetende dat 1 biertje...en dat kan ik nou net niet........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Goedemorgen,inderdaad wat een rot weer zeg, bah.Kijken wat we er van maken vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Goedemorgen Dinahook alweer een week dat verdient een hoe is het je bevallen deze week? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Dankt Gaby. Was ook blij met je berichtje vannacht op de dagdraad. Deze avond opnieuw hé. Ik doe weer de late uurtjes dus ik hou het in de gaten . Rae Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Dinah, ik wil nu ook doorzetten.De wil is er wel, maar ergens zit er altijd dat rot stemmetje.Het weekeinde weer gehad, dat is toch altijd ergens lastig.Gister werd me rose aangeboden.'nee dank je' piepte ik en keek met hongerige ogen naar de fles. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Dinah, dat klinkt goed, fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Dinah! Wat een heerlijke berichten ik durf al niet eens meer te drinken haha....tuurlijk gaan we er weer voor,bij deze beloofd!en heerlijk naar het filmhuis, vindt ik altijd zo'n speciaal sfeertje en gelukkig ben je met iemand die weet van je strijd, dat maakt het toch makkelijker, en idd nu je zoveel vrij hebt is het weleens ''lastig'' om niet te drinken, heb ik ook last van, vandaag ook weer zo'n hele dag vrij, wou dat ik zin had in soppen heel veel plezier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 @An ja zo moeilijk die momenten maar zoals Dinah net al schreef, ik zou ook zo graag eens helemaal klaar zijn met die *** alcohol, maar als ik dan zie dat mensen na jaren droogstaan nog steeds de AA nodig hebben, en Niwi begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb er respect voor, maar soms ook dat gevoel dat het me moedeloos maakt Rae, vandaag neem ik de eerste niet, jij ook niet, dus we hebben een pact?wil je vertellen waarom je zo opziet om de woensdag droog door te komen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 misschien dat ik het niet nodig heb, GAby....maar ik wil het graag nodig hebben om hetniet gevaarlijk voor me te laten worden..ik doe dat met plezier....omdat ik dat graag wil...en misschien heeft een ander er ook wat aan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Gaby,als ik hier lees hoeveel mensen het moeilijk hebben...en hoeveel mensen weer gaan drinken...of af en toe weer eens iets drinken...tegen beter weten in...en omdat ze ook niet willen, maar toch doen...hoe zou ik dan moedeloos kunnen worden met de hulp van AA ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Hoi Gaby, Over die eerste die ik niet neem, kan ik me moeilijk uitspreken, want ik ben een minderaar. Los van dat mag je inderdaad rekenen op dat pact! Afspraak vanavond dus. Ik zie er niet echt tegenop voor woensdag maar zie een risico, omdat ik volledig vrij zal zijn om te drinken of niet. De voorbije 7 dagen was ik steeds gebonden aan zaken die ik mezelf oplegde, maar voor woensdag is dat praktisch nog niet echt gelukt. Afin, maak me er geen zorgen over. Ik blijf positief plannen wanneer het kan. Groetjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Gaby,waarom moedeloos?Ik zie het stoppen met drinken alseen levensles en vooral ietswaar ik altijd allert op moet blijven.Voor mij blijft het altijd opletten,ook na jaren.Ik ben er toch het levende bewijs van dat het najaren ook weer mis kan gaan.Ook ik ga regelmatig naar de AA, neem mee waar ik iets aan heb.En ook de boodschap een ander te kunnen helpenis niet onbelangrijk.Maar dat ben ik, niet iedereen hoeft het daarte zoeken of het ermee eens te zijn.Doe wat voor jou werkt,als je maar van die rotdrank afblijft.Daar gaat het om.De één doet het zus, de ander zo.Ik heb er baat bij regelmatig een groep te bezoeken.Het houdt mij scherp. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Niwi, dat is een goeie! en dat is logisch.Gaby, ja we gaan er weer voor vandaag.Vandaag lijkt me te overzien.Tot later maar weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 YEAHHHH Dinah en An!!!! Was voor mijn doen al vroeg op 06:30u, maar kan nietgoed wakker worden. Gooi er maar een tweede mokkapot koffietegenaan.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Ik kom zelf ook bij de AA hoor, en ''toeval'' bestaat niet, maar het was vrijdag helemaal fout gegaan, en zaterdag belt er iemand van de AA, gewoon omdat ie me al een tijd niet had gezien op de meetings, deze meneer staat al 16 jaar droog en gaat nog 2x per week,voorheen had ik gedacht ''wat moet die man?'' nu dacht ik ''wat heerlijk er belt iemand'' :)en ik ben zaterdag ook naar 2 meetings geweest, 1 van de MA (voor N) en 1 van de AA, ik vindt het geweldig dat het zo goed helpt, en het houdt je scherp, het was alleen mijn hoop dat alcohol gewoon naar de achtergrond zou verdwijnen, dat ik er op een gegeven moment ''klaar'' mee was, en ik merk dat dat niet het geval is, ga vanavond ook naar een meeting, nu moet ik ook zeggen dat ik normaal gesproken veel werk in de avonden, en dan eigenlijk alleen naar de dagmeetings kan, en die zijn best ver hier vandaan, en lastig parkeren, ik weet het, zou me niet moeten weerhouden, mijn herstel moet ik nu eens op de eerste plek zetten,maar dan denk ik , hee ik heb nu dit forum ontdekt, dus AA niet nodig...Vond het ook wel heel herkenbaar hoe N tegen zijn eerste meetings opkeek, hij was monder sceptisch als ik, maar toch herkende ik veel in hoe hij er tegen aankeek, ze zeggen echt elke keer ''Hi N'' etc... ik ergerde me daar dood aan in het begin, en het heeft tijden geduurd voordat ik kon uitspreken dat ik alcoholist was, (eerste stap) daar wou ik dus blijkbaar niet aan, nu vindt ik het nog steeds heel Amerikaans enzo, laatst op een meeting met 6 personen, allen Nederlands, maar omdat het een engelstalige meeting is, moest het in het engels, maar inmiddels kijk ik er doorheen, ik kom daar voor mezelf, en haal eruit wat goed voor mij is, wel merk ik dat de laatste keren steeds als ik op een meeting was geweest, dat ik kon gaan aftellen, binnen 4/5 dagen dronk ik weer ga ik dan te laat hulp zoeken? omdat ik het blijkbaar voel aankomen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Mornink to ya all.Rise and shine, de dag is weer begonnen.Gister de sportschool niet gehaald. Eerst nog uit met de honden, bleef ik langer weg dan ik van plan was, kreeg ik de hongerklop en moest daarvan bijkomen. Ach ja, later op de dag hardgehobbeld. Hardlopen wil ik het echt nog niet noemen.... hihi. Maar wat niet is kan komen, of niet dan?Mijn leven is zonder drank zoveel beter geworden. Het is geen gemakkelijke weg geweest. En dat terwijl ik van te voren dacht dat als ik zou stoppen met drinken alles oke zou zijn. Wat ik toen nog niet wist is dat ik leren leven opnieuw heb moeten leren. Hoe ga ik om met emoties, woede, verdriet, verlangen enz zonder mijn 'oude vriend' alcohol. Ik had werkelijk geen idee.Toch, door per dag te leven, regen de dagen zich aaneen waarin ik niet dronk. En ik deed het niet alleen. Hulp gezocht bij mn huisarts, peut, mn toenmalige vrouw, vriendinnen, en na een maand of zes AA. Ik had eindlijk erkend dat ik het niet alleen kan. En ik wil het ook niet meer alleen doen en het hoeft ook niet. Het forum is me van grote steun geweest en is het nog op bepaalde momenten. Zelfs van de ruzie's heb ik veel geleerd.Voor wie net is gestopt of dat van plan is heb ik een tip. Via de site van AA kun je boeken bestellen. Wat ik een goed en zeer ondersteund boekje vind is 'Nuchter leven'.Hier stan veel tips in waar je aan zou kunnen denken en op zou kunnen letten als je net stopt. Ik lees het nu nog wel es. Inspirerend. Voor wie nog niet toe is aan het Big Book van AA of de twaalf en twaalf waar de twaalf stappen en de twaalf tradities in staan beschreven is dit boekje wellicht geshikt. Doe jezelf een lol en bestel het. (Ik krijg geen commisie hoor, hihi).Het is niet zo duur, weet niet meer precies hoeveel maar kijk ff op de site. Je kunt er wellicht veel aan hebben. Je bent niet ALLEEN.Heb een fijne dag. take care. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Gaby,als je nu net als die meneer ook 16 jaar niet drinkt...en dan eens bepaalt of je AA nodig hebt of niet...??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Gaby, Stap 1. Bedankt voor je verhaal.Kalmte, moed en wijsheid wens ik je toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 het boekje ''nuchter leven'' kan ik ook iedereen aanbevelen! heb er veel aan gehad, heb het toen aan iemand gegeven die zoveel dronk, in de hoop dat ie er ook wat aan zou hebben, maar ik denk dat ik er maar weer eens een voor mezelf aanschaf...Niwi het heeft niets met AA te maken, het is meer het gevoel dat ik had gehoopt dat drank op een gegeven moment 'uit mijn systeem''zou zi'jn, kun je dat begrijpen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 2x is overdreven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 ja, dat begrijp ik wel, Gaby....maar dat kost een inspanning....het is niet alleen daar aan tafel gaan zitten...en denken dat het vanzelf gaat.....het is ook bewust er mee bezig zijn....toch zeker in het begin...en het heeft me ook veel moeite gekost..maar wat wilde ik bereiken...???en had ik daar alles voor over om dat doel te bereiken ???...en wat was het alternatief ??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden