Spring naar bijdragen

Jambers reportage alcoholverslaving


Anton23

Aanbevolen berichten

Geen idee waar ik dit moest plaatsen en of dit hier al eens is langsgekomen. Ik vond het zelf wel boeiend om te kijken iig (van te voren wil ik erbij melden dat het uiteindelijk goed is afgekomen met de man, te zien in deel 2).



Deel 1:
">http://www.youtube.com/watch?v=YyU-jAN8cyQ



Deel 2:
http://www.youtube.com/watch?v=THF-NePTRwI

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Wat vreselijk triest om te zien dat dit ons voorland is als we door blijven drinken.
Goed om dat weer eens even onder de neus gedrukt te krijgen. Zo wil toch niemand worden.
Zulke video's houden ons wel van de drank af. Bedankt Anton!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dit was erg triest. Maar die vent is zo'n kwaaie peer eigenlijk niet. Er zijn ook nog twee filmpjes een jaar later. Zit ie in een tehuis waar hij een paar pintjes per dag mag. Het is allemaal 20 jaar geleden, dus of hij nog goed gaat? Dan is ie wel oud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze beelden hebben mij ook erg aangegrepen. Ik kan me nog herinneren dat ik deze beelden zo'n 2 jaar geleden voor het eerst zag en moest toendertijd om bepaalde scenes lachen. Tja, hoe meer je je gaat verdiepen qua informatie over alcohol, hoe extremer en zieliger deze beelden worden. De man zat echt in het laatste stadium van alcoholisme en had voor zichzelf geen keuze of hij wel of niet ging drinken: hij moest drinken. Ik weet niet precies hoe de man is afgekickt.. Wel met professionele begeleiding, maar of er toen de medicijnen waren die we nu hebben!? Moet echt een hel zijn geweest, zoals hij ook zegt in de filmpjes "een jaar later".

De man is overigens overleden aan keelkanker in 1999.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei oei... wat was dat vreselijk om te zien... zo diep gezonken en maar steeds dat moedertje willen slaan... ik was er zwaar van onder de indruk en heb er mee moeten huilen...

Ik vond dit wel heeeel erg triest en hopeloos.
Het was daarom wel fijn om later te zien dat hij met zijn moeder in een tehuis zaten, maar ik vind het toch raar dat hij dan toch die paar biertjes per dag drinkt...

Hij klonk toch niet erg overtuigend, ik voelde toch een soort van twijfel in zijn houding.
Maar nu lees ik dan dat hij is overleden aan keelkanker... Dat is natuurlijk niet wat je verwacht.
Je zou eerder denken dat hij later terug zou zijn gevallen; omdat hij in het eerste filmpje zo erg verslaafd was en maar roepen dat hij geen problemen had....

Die ontkenning van een megagroot probleem.

Heel goed om dit gezien te hebben, nog meer reden om dit nooit te willen! Ik ga dan liever droog door het leven! Het kan zo mooi zijn.

Bedankt voor deze bijdrage!

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een ellende ..

Zie ook:
R.J. 1 jaar later deel 1
R.J. 1 jaar later deel 2

Vreemd genoeg zegt Jambers dat R.J. uit de hel is ontsnapt terwijl die man nog 99% in ontkenningsfase zit. Doet me denken aan het beeld dat de maatschappij vaak heeft over ex-drinkers: 'zij/hij is er vanaf'.

Ik kreeg 6 jaar geleden van een goede vriend nadat ik na mijn eerste opname hervallen was het volgende cadeautje ter gelegenheid van een etentje: Een lekkere fles rode wijn. "Hier makker, dit is voor als je er vanaf bent'.

Nog voor dat herval kwam ik op een feestje waar een zatlap rond mijn nek kwam lallen over mijn voorbije opname. "En .. was 't zwaar? En kun je nu weer drinken?"

Grappig :P

Maar ook schrijnend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...