Spring naar bijdragen

Dinsdag 16 augustus 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

Hoi Niwi,

Ik zat in de bioscoop... Gianni e le donne...
waarin veel gedronken werd,
en daarna door de Jordaan gefietst met
veel mensen buiten kroegjes...
toen kwam er een trek opzetten.
Zei tegen mezelf: Snel naar huis en
een sapje met wat nootjes nemen
en inloggen op het Forum. Secundo,
daar was ik dan. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 251
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tja Spike, ik denk dat ik het wel snap. Maar of je jezelf geholpen hebt met zo boos te worden vraag ik me af.
Uiteindelijk moet je het toch zelf doen, met of zonder hulpverlening. Maar een steuntje in de rug kan best fijn zijn.

Tevens valt het me op dat alkies die hulp zoeken NU geholpen willen worden. Dus hoezo wachtlijst? Dat pik ik niet. Ik ben er klaar mee dus nu hulp ja? Snap je.
Ik wens je sterkte en succes.
Ik kon het niet alleen en ben blij dat ik hulp gezocht heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben effie terug. Bedankt voor de reacties.

Er is iets waar ik dus blijf op botsen en dat is zo een beetje wat ik het AA-verhaal noem, zonder er disrespect voor te willen tonen. 't Is uiteraard ook maar een klein deeltje van het gedachtengoed.

1. 'Ik neem de eerste niet'. Dat probleem hebben we ondertussen opgelost hoop ik. Ik neem namelijk nooit de eerste. Ik neem 3 flessen in 1 keer. Ik ga er hier wel van uit dat 'ik neem de eerste niet' slaat op het feit dat een drinker niet kan drinken in de zin dat ie/zij na een glas de controle verliest. Dat impliceert ook wel een beetje dat die arme drinker ook de intentie heeft het bij 1 glas of een paar glazen te houden. Die intentie heb ik nooit als ik plan om te zuipen, zoals ik vandaag ook al bij anderen las. Als ik het bij het verkeerde eind heb, dat interpreteer ik 'ik neem de eerste niet' dus verkeerd.

2. Ik moet erkennen dat ik niet kan drinken. Van die uitspraak krijg ik ook de kriebels. Wellicht bedoelt men: 'ik moet erkennen dat ik niet met mate kan drinken'. Opnieuw, als ik de intentie niet heb om matig te drinken, waarom moet ik dat dan erkennen? Ik denk min of meer dat ik wel met mate kan drinken, maar dat is voor mij volstrekt onbelangrijk want met mate drinken is een facet van alcohol dat me niet of nauwelijks aantrekt. Jezelf met voorbedachte rade lam drinken lijkt mij werkelijk niks te maken hebben met al dan niet kunnen drinken.

'k Denk werkelijk dat AA een averechts effect heeft op mij, ik herken me zo weinig in het programma en in hun visie op alcoholmisbruik. 'k Laat me er meer door op stang jagen dan wat anders. Neemt niet weg dat ik het blijf onderzoeken. Heeft zoveel mensen geholpen.

Hoop dat ik nu niet begin te zagen, 'k ga gewoon effe voor 't idee om 't van me af te schrijven.

Vrede :rose:
Rae.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is geen aanval Spike. Dat is een poging wederzijds begrip voor elkander op te brengen. Ik weet hoeveel mensen AA helpt en ik ga dat nooit ofte nimmer afbreken. Maar dat betekent niet dat ik hun stellingen niet mag onderzoeken, zeker als die stellingen op mij worden toegepast, zoals vandaag gebeurde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae, ik heb vroeger ontzettend veel na gedacht over het drinken enz. Bij mij was het zoeken naar een stuk zekerheid bij mezelf. Ik zat met zoveel vragen maar kreeg nooit geen antwoord, en als ik het had, sneeuwde ik het meteen onder door er allemaal andere argumenten t.o. te stellen.
Ik proef bij jou ook een beetje het zoeken naar antwoorden. ik hoop dat jij ze wel vind.:)
Vaak dacht ik, ik schiet er niets mee op om mezelf dingen af te vragen, ik moet gewoon stoppen met drinken. Dat heeft ok jaren geduurd voordat me dat lukte, tot nu toe. Ik kon die draaimolen in m'n hoofd niet stil zetten.
Alcoholisme is een ongrijpbaar iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Holy moly Jopie,
Ik wil het verhaal niet uit zn verband halen, want dit bericht lijkt me bedoeld
om Rea iets duidelijk te maken.
En ik weet dat ik je ook niet zielig mag vinden,
maar je verhaal is wel heavy horror...
Poe hee, zei Tommy Sesamstraat.......
Ik hoop maar dat je nooit meer in de staat terecht komt
dat zoiets moet.
Verder zeg ik er niks meer over;):present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi geschreven Jopie!
Dat brengt me weer tot bezinning, want soms spookt het ook door mijn hoofd, zal ik nog ééén keer....
Nee dus, wauw morgen 11 weken droog.

Ik heb echt met de kop onder de dekens gelegen om de trek tegen te gaan en oh wat voelt het goed om katerloos door het leven te gaan.:)

Rae, als ik zo'n bui had als jou en van plan was om te gaan drinken, dan kon niemand mij tegenhouden en dronk ik me gewoon laveloos. Ik wens je sterkte morgen:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje 11 weken inmiddels
das mooi...
En vandaag kun je er bijna ook al aan vastplakken.
Hou vol zou ik zo zeggen...



Albertina, ik moest vandaag nog aan je denken
toen ik aan mn knupke zat:o
Heb jij vandaag ook nog aan je knupke gezeten???
want t was wel echt knupke weer he....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...