Burchill Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Hoi Niwi,Ik zat in de bioscoop... Gianni e le donne...waarin veel gedronken werd,en daarna door de Jordaan gefietst metveel mensen buiten kroegjes...toen kwam er een trek opzetten.Zei tegen mezelf: Snel naar huis en een sapje met wat nootjes nemenen inloggen op het Forum. Secundo,daar was ik dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Ik durf te WEDDEN dat Rae morgen NIET drinkt.De lol is er nu helemaal vanaf Rae gaat het gewoon niet doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 geweldig Joris.....zo doen we dat, An...iemand gewoon de lust ontnemen...en nu hond uit... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Joris knap gedaan!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Tja Spike, ik denk dat ik het wel snap. Maar of je jezelf geholpen hebt met zo boos te worden vraag ik me af.Uiteindelijk moet je het toch zelf doen, met of zonder hulpverlening. Maar een steuntje in de rug kan best fijn zijn.Tevens valt het me op dat alkies die hulp zoeken NU geholpen willen worden. Dus hoezo wachtlijst? Dat pik ik niet. Ik ben er klaar mee dus nu hulp ja? Snap je.Ik wens je sterkte en succes.Ik kon het niet alleen en ben blij dat ik hulp gezocht heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Ik ben een mietje. YEAHHHHH. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Goed zo Joris, blijven fietsen jongen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Eeuwig zonde Joop, echt waar. EEUWIG! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Hey Goeie avond Mietje.Rae, wat de keuze ook zal zijn, ik hoop dat je er van kan gaan groeien, dan is het altijd goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Ik spijbel. Vanavond ben ik geen AAgroupie.Er kwam iemand om het badkamerscherm op te hangen. Toen werd het zo laat dat ik me moest haasten en toen en toen en toen.Jaja, BB, smoesje. Oh ja jonge, oh ja.Ja meisje, smoesjes.Oh. Nou jaZeg... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Oke Spike.Alleen met forum dan toch.Ik ga een smoesie maken en vroeg mn mandje in.Morgen is er weer een dag.Denk ik toch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Tsssssss, jij weet het wel te zeggen Jopie.Haha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Ik ga het 20:00 journaal kijken.Misschien tot later en anders allemaal een fijne 'ik neem nietdie eerste' avond ...enne... Rae gaat het gewoon niet doen! :light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Kanp gedaan en fijne avond JorisDinah heel veel sterkte morgenIk hoop dat alles voorspoedig verloopt voor je:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Ben effie terug. Bedankt voor de reacties. Er is iets waar ik dus blijf op botsen en dat is zo een beetje wat ik het AA-verhaal noem, zonder er disrespect voor te willen tonen. 't Is uiteraard ook maar een klein deeltje van het gedachtengoed. 1. 'Ik neem de eerste niet'. Dat probleem hebben we ondertussen opgelost hoop ik. Ik neem namelijk nooit de eerste. Ik neem 3 flessen in 1 keer. Ik ga er hier wel van uit dat 'ik neem de eerste niet' slaat op het feit dat een drinker niet kan drinken in de zin dat ie/zij na een glas de controle verliest. Dat impliceert ook wel een beetje dat die arme drinker ook de intentie heeft het bij 1 glas of een paar glazen te houden. Die intentie heb ik nooit als ik plan om te zuipen, zoals ik vandaag ook al bij anderen las. Als ik het bij het verkeerde eind heb, dat interpreteer ik 'ik neem de eerste niet' dus verkeerd. 2. Ik moet erkennen dat ik niet kan drinken. Van die uitspraak krijg ik ook de kriebels. Wellicht bedoelt men: 'ik moet erkennen dat ik niet met mate kan drinken'. Opnieuw, als ik de intentie niet heb om matig te drinken, waarom moet ik dat dan erkennen? Ik denk min of meer dat ik wel met mate kan drinken, maar dat is voor mij volstrekt onbelangrijk want met mate drinken is een facet van alcohol dat me niet of nauwelijks aantrekt. Jezelf met voorbedachte rade lam drinken lijkt mij werkelijk niks te maken hebben met al dan niet kunnen drinken. 'k Denk werkelijk dat AA een averechts effect heeft op mij, ik herken me zo weinig in het programma en in hun visie op alcoholmisbruik. 'k Laat me er meer door op stang jagen dan wat anders. Neemt niet weg dat ik het blijf onderzoeken. Heeft zoveel mensen geholpen.Hoop dat ik nu niet begin te zagen, 'k ga gewoon effe voor 't idee om 't van me af te schrijven. Vrede Rae. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 quote: Originally posted by: spikehet heeft geen zin jouw gedachten aan een ander op te leggen, ieder is wie hij/zij is Is mijn mening zo geweldig dat het zich opdringt aan anderen en discussie uitsluit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Dat is geen aanval Spike. Dat is een poging wederzijds begrip voor elkander op te brengen. Ik weet hoeveel mensen AA helpt en ik ga dat nooit ofte nimmer afbreken. Maar dat betekent niet dat ik hun stellingen niet mag onderzoeken, zeker als die stellingen op mij worden toegepast, zoals vandaag gebeurde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Rae, ik heb vroeger ontzettend veel na gedacht over het drinken enz. Bij mij was het zoeken naar een stuk zekerheid bij mezelf. Ik zat met zoveel vragen maar kreeg nooit geen antwoord, en als ik het had, sneeuwde ik het meteen onder door er allemaal andere argumenten t.o. te stellen.Ik proef bij jou ook een beetje het zoeken naar antwoorden. ik hoop dat jij ze wel vind.Vaak dacht ik, ik schiet er niets mee op om mezelf dingen af te vragen, ik moet gewoon stoppen met drinken. Dat heeft ok jaren geduurd voordat me dat lukte, tot nu toe. Ik kon die draaimolen in m'n hoofd niet stil zetten.Alcoholisme is een ongrijpbaar iets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Holy moly Jopie,Ik wil het verhaal niet uit zn verband halen, want dit bericht lijkt me bedoeld om Rea iets duidelijk te maken.En ik weet dat ik je ook niet zielig mag vinden,maar je verhaal is wel heavy horror...Poe hee, zei Tommy Sesamstraat.......Ik hoop maar dat je nooit meer in de staat terecht komtdat zoiets moet.Verder zeg ik er niks meer over;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Mooi geschreven Jopie!Dat brengt me weer tot bezinning, want soms spookt het ook door mijn hoofd, zal ik nog ééén keer....Nee dus, wauw morgen 11 weken droog.Ik heb echt met de kop onder de dekens gelegen om de trek tegen te gaan en oh wat voelt het goed om katerloos door het leven te gaan.Rae, als ik zo'n bui had als jou en van plan was om te gaan drinken, dan kon niemand mij tegenhouden en dronk ik me gewoon laveloos. Ik wens je sterkte morgen:moon: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Rae, niet dat ik je wil aanmoedigen hoor in mijn vorige bericht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 @sneewwitje: Wow, al 11 weken morgen.Alvast gefeliciteerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Jopie,bedankt voor het delen.Lijkt me niet makkelijk.Voor de rest doe ik er hetzwijgen toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Sneeuwwitje 11 weken inmiddelsdas mooi...En vandaag kun je er bijna ook al aan vastplakken.Hou vol zou ik zo zeggen...Albertina, ik moest vandaag nog aan je denkentoen ik aan mn knupke zat:oHeb jij vandaag ook nog aan je knupke gezeten???want t was wel echt knupke weer he.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Witje,nee, vandaag kwam het er helaas niet van.Morgen zeker, dan ben ik lekker vrijen ga ik op mijn knupke. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden