jannekeW Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 @an: we gaan ervoor. wilde eerlijk gezegd maar dat ik weer onder de dekens kon, maar dat gaat niet lukken:( Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Doktersrecept voor Bolletje vandaag:"Je mag vandaag lekker LUI zijn!" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Oké Rae. Dank je voor de uitleg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 @Mick,Zeker ook hier komen als het minder gaatof je hebt een crisis. Als je op de dagdraaddit kenbaar wilt maken tussen al het gekeuveldoor... SCHREEUW het desnoods even incapital :light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 @Ari, wat zie je op je linkermenu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 @joris, nee ik heb geen crisis. Ik ben zelfstandig ondernemer en die boog moet altijd gespannen staan, of ik nou wil of niet. Dit is soms zo pittig, maar drinken helpt natuurlijk niet. Wel is het ongeveer de enige snelle ontspanning die ik 's avonds dan voorhanden heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Even over de to do lijstjes,ook ik maak deze lijstjes.Ook mij lukt het niet elke dagalles van mijn lijstje af te strepen.Ik maak mij er niet meer zo erg druk over,meestal ben ik wel tevreden over wat ik welheb gedaan.En wat ik wel doe is niet drinken,zo blijft er veel tijd over voor anderezaken.Wat jaren niet gedaan is komt aan de oppervlakte,dat is niet zomaar in één keer veranderd.Dat kost tijd, veel tijd, door niet alles meteente willen en te hoeven bouw ik een soort rustin voor mezelf.Natuurlijk lukt dat niet elke dag even goed,dat hoeft ook niet.Aldoende gaat het elke dag een stukje beter,het zijn vaak de kleine dingen die de dag goed maken.Daar probeer ik dan naar te kijken,niet naar wat ik niet heb gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Boll, precies wat je zegt. Ik moet nuttig bezig zijn anders voel ik mezelf ontzettend schuldig. Dat is voor mijeen manier om me goed en gewaardeerd te voelen. Maar de bovenkamer draait daardoor echt overuren. Altijd maar die onrealistische lijst in je hoofd, waarvan je eigenlijk van te voren al weet dat je het niet haalt.Twijfel over mijn werk (reisafstand en emotionele impact) maar dan kwaad op mezelf: Hoezo kan je dat niet aan, anderen hebben toch ook lange reistijd, anderen werken hier toch ook al 20 jaar en hebben geen lastvan de emotionele impact, wat stel ik me dan aan. Maar ja ik ben de ander niet en ik ga er wel aan onderdoor...Ook vriendlief zegt vaak: we hebben nog nooit samen een film af gekeken omdat jij elke 10 minuten op staatom wat dan ook te doen. En hij heeft gelijk. Maar mijn hoofd vindt film kijken niet nuttig en de vaatwasseruitruimen wel.Langzaam maar zeker komt er nu gelukkig wel verbetering in!Ik hoop bij jou ook boll. Liever je lijst korter maken van je dagelijkse activiteiten en dan tevreden zijn dat jealles hebt kunnen doen, dan dat je om 01.00 nog staat te dweilen oid. Mag gerust allemaal een stapje minder! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Ik heb ook geen maatjes lijst,de lijst was opeens van mijn scherm verdwenen.Hoe dat kan weet ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Joris, aan de linkerkant zie je alle keuzes: Priveberichten, categorieen alcoholdebaas etc. Onder al die categorieen staat vrienden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Mick en Janneke goed dat jullie er weer zijn. Juist als het even moeilijk is. Ik had mijn laatste flinke uitglijder 16 dagengeleden nog, toen heb ik hier veel aan het forum gehad, vooral de dagen dat ik weer aan het opkrabbelen was.Mick is het lang fout gegaan, of een paar dagen? Vandaag even doorbijten om de 1e niet te nemen. Zal de komendedagen even hangen en wurgen worden, maar niet opgeven. Denk je dat minderen je lukt? Is het niet beter om nuhelemaal te stoppen? Anders blijft die strijd met jezelf dat je er wel eentje mag nemen omdat je een minderaar en geenstopper bent Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 @Ari,Het kan er aan liggen welk besturingssysteem jegebruikt, wellicht de instellingen in je profiel,welke browser, etc.Ik gebruiik Mac OS X.Zie in mijn linkermenu:- Prive berichten- Categorieen- Vrienden- Zoeken (een zoekveld) en- Favorites Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Ik hop onder de douche. (Kat 2 is al een uur aan het zeuren wanneer we nou gaan douchen, hij gaat altijd mee).Straks naar het postkantoor om 2 brieven van justitie op te halen.... Help... Nou ja eigen schuld, maar wel een duur geintje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 @ari, wat heerlijk moet dat zijn, wat een rust. Ja, drinken is ook gedeeltelijk een gewoonte en ik vind het ook extra moeilijk om te laten, wanneer je een partner hebt die ook drinkt. Dit mag natuurlijk geen excuus zijn, maar stimulerend is anders, of misschien moet ik dit omdraaien en kan dit juist stimulerend zijn om het dan zelf niet te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 @ari, vreemd dat jij het niet hebt... Dan weet ik het ook niet, ben niet zo'n computertechnicus. Misschien goede vraag voor het computervragen draadje. Misschien dat iemand daar weethoe je het menu terug kan krijgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 quote: Originally posted by: Mick@ari, wat heerlijk moet dat zijn, wat een rust. Ja, drinken is ook gedeeltelijk een gewoonte en ik vind het ook extra moeilijk om te laten, wanneer je een partner hebt die ook drinkt. Dit mag natuurlijk geen excuus zijn, maar stimulerend is anders, of misschien moet ik dit omdraaien en kan dit juist stimulerend zijn om het dan zelf niet te doen. Hi Mick,kan je partnerlief niet vragen of hij de eerst tijd mee wil doen met niet drinken? Heb ik ook met mijn vriend afgesproken (of eigenlijk stelde hij het zelf voor). Als we samen zijn drinkt hij niet, als hij met vrienden is wel. Hoeft niet voor altijd natuurlijk, maar tot de kop eraf is kan dat best helpend zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 Nu echt douchen, kat 2 staat al klaar met zijn zwembroekje aan, badmutsje op en zijn handdoekje in zijn pootje:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 @Mick,Oké, ik begrijp je situatie. Je bent natuurlijk gewend geraakt om despanning weg te drinken en ondervindt nu dat dat niet meer werkt.Heb je al iets van een behandeling gedaan? Ik heb bijv. de I-behandelingvan Tactive gedaan. Er zijn 6 fasen waarin we ons kunnen bevindenna een soms jarenlange gewoonte. Die zijn:1. de voorbeschouwing: 'Er is niets aan de hand'2. de overpeinzing: 'Soms maak ik me wel zorgen'3. de beslissing: 'Ik ga er iets aan doen'4. de uitvoering: 'Ik ben aan het veranderen'5. het volhouden: 'Ik wil mijn resultaat vasthouden'6. de terugval: 'Het is weer net zoals vroeger'Over deze laatste nog even dit:Uitglijders en terugval komen voor. Ze vormen onderdeel van het veranderingsproces.Vanuit deze fase begin je weer opnieuw de cirkel te doorlopen, maar nu kun je hetveel sneller. Je hoeft niet meer lang in de voorbeschouwing of in de overpeinzingte blijven hangen. Probeer zo snel mogelijk weer in de beslissingsfase en in deuitvoeringsfase te komen. Maak gebruik van een actieplan. Een terugval is geenramp: je kunt er van leren.Daarnaast werkte de beslissing voor mij om een niet-drinker te zijn. Dat waswel zo duidelijk voor mezelf en mijn omgeving. Die nieuwe levensstijl kost jarente tijd om een nieuwe gewoonte te worden. Ik spreek uit ervaring dat weer probereneen beetje 'sociaal' te drinken niet voor mij werkt. Een uitglijder wordt dan weer sneleen terugval van 3 a 4 maanden. Ik probeer met alles in Fase 5 te blijven. Endaarbij helpt dit Forum enorm. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 @tina, wat jammer... maar eh, ik heb je al toegevoegd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 @niets, wat is lang fout gegaan? Ik drink iedere avond, maar een kater heb ik zelden (geestelijk wel). Ook heb ik veel eetafspraakjes en heel mijn omgeving houdt wel van een glaasje. Er is altijd wel iets te vieren en er komen ook nog vele gebeurtenissen aan, waarop geproost 'mag' worden. Het idee dat ik dan niet mijn glas kan/mag heffen, dat benauwd me nu al. Hoe saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai!!!! En kijk, daar ga ik alweer. Kon ik het dan maar bij die speciale gelegenheden houden, maar dat is me dus tot nu toe nog niet gelukt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 @Ari, precies ook mijn ervaring. Ik heb in 2010 en begin dit jaar maandenlange periodes van niet-drinken gehad.Nu gelukkig ook, en de avonden worden ook nuttig gebruikt.Vaak alleen met een potje thee. Mis het niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 @niets, ja het kan helpend zijn om dat van mijn partner te vragen, maar ook ergens weer niet. Het is mijn probleem en ik wil niet dat het hier een AA huis wordt. Ik moet het zelf doen en mijn partner mag zelf beslissen, want anders kan dat ook weer onnodige spanningen en verwachtingen geven/wekken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 @joris, ik heb hier wel eens een tijdje de I-behandeling gedaan, maar dat werkte op mij averechts. Wel vind ik punt 5 wel een goede Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 @joris: die internetbehandeling hier is dus aan te raden?? ik zit er zelf serieus over na te denken deze ook te gaan volgen. heb je toch meer een stok achter de deur lijkt me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2011 quote: Originally posted by: JorisDoktersrecept voor Bolletje vandaag: "Je mag vandaag lekker LUI zijn!" Dank je wel dokter Joris. Ik ga me er aan houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden