Spring naar bijdragen

Dinsdag 16 augustus 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 251
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het is helaas bij mij de norm, Sowhat. Vroeger had ik periodes dat ik dat 6-7 maal per week deed. Eindigde steevast in een opname. Laatste half jaar heb ik dat gelukkig stelselmatig beetje kunnen beperken gaande tot 1-2 keer per week sinds een paar maanden. Door omstandigheden heb ik het niet-zuipen nu 15 dagen volgehouden en heb ik wat moed opgebouwd om die 15 dagen te proberen door te trekken en misschien zelfs een serieuze stoppoging te ondernemen. Vandaar mijn zoektocht vandaag om mijn negatieve intenties voor morgen te ondergraven.

Groets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@denker. 't Is gevaarlijk hé Denker. De kans dat je er in blijft steken is té groot.. Ben je weer vertrokken. Komt nog es bij, na 3 maanden droog is je lichaam al geradbraakt en vergiftigd bij de minste hoeveelheid alcohol. Je bent ook direct zat, black-out is quasi onvermijdelijk en je hebt er werkelijk niks aan. Spreek uit ervaring ..

Was het probleem dat je opmerkte iets dat je kan belemmeren om dat pad in te slaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae, je verhaal is me wel duidelijk.

Je wil drinken voor het effect. Net als iemand die hasj gebruikt stoned wil worden. Een blower zal daar geen doekjes om winden. hasj of wiet gebruik je voor de uitwerking. (Met alcohol gaan we moeilijk doen. Dan moeten we opeens sociaal gaan drinken.)

Ik begrijp dat je het vrij regelmatig (wekelijks) doet, en het komt dwangmatig op me over. Het zit in je kop en het gaat daar niet meer weg.

De vraag is nu denk ik: wil je dit, of wil je daar van af, van die dwangmatigheid. Alleen jij kan dat beantwoorden.

Ik hoop voor je dat je er uit komt. Dat je een beslissing kunt maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was net even mijn negatieve ervaringen terug aan het lezen en de eerste dagen dat ik op het forum zat. Ik ben nu tijdelijk genezen. Ik kan de pijn bijna voelen. Maar dat vervaagt weer, ik weet het gaat weer gebeuren. Ik hoop de rust te vinden om het keer op keer uit te stellen. Ik mis het ergens toch heel erg, maar heeft dat een dieper liggend probleem of is dat nog gewoon de ontwenning? Tactus zegt je moet het een jaar geven om een gewoonte te doorbreken. Dus dit word mijn Marathon, ik ga op naar drie maanden en ga nog goed. Refusal is mijn Epo. Ik zal me morgen weer melden. Ik moet oppassen nu. Onbewust hebben veel mensen van het dagdraadje mij geholpen zonder dat ze dat weten. Dank jullie wel daarvoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Rae

Bollie, hoop dat dat geen ban oplevert voor jou want is toch geen zo'n fout antwoord
:D
.




Maar eerlijk nu, 2 glaasjes drinken in mijn eentje drinken trekt me werkelijk niet aan. Daar vecht ik ook niet tegen. 2 glaasjes drinken kan ik, maar dat doe ik simpelweg niet, want ik heb het niet zo voor de roes van een glas alcohol, tenzij in uitzonderlijke, gezellige omstandigheden in nabijheid van anderen.




Stel dat ik zou uitgaan morgen om toch dat 1 glaasje alcohol sociaal te drinken om een herval tegen te gaan, schend ik ook mijn eigen wetten naar minderen toe, namelijk dat ik geen alcohol mag drinken omdat ik er nood aan heb.




Tja, .. ik maak het ingewikkeld zeker .. snorry.




I got it :light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Rae

Dat is geen aanval Spike. Dat is een poging wederzijds begrip voor elkander op te brengen. Ik weet hoeveel mensen AA helpt en ik ga dat nooit ofte nimmer afbreken. Maar dat betekent niet dat ik hun stellingen niet mag onderzoeken, zeker als die stellingen op mij worden toegepast, zoals vandaag gebeurde.



Groot gelijk! Heb het niet anders dan dat gelezen.

Sorry, dadelijk aan hopelijk de laatste blz om zwaai zwaai te doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denker, het wordt niet gemakkelijker op is mijn ervaring. Nu net 5 maand onderweg. De tweede maand vond ik het echt prettig, nuchter en helder te zijn. Maar eigenlijk was het een soort kick van kijk het lukt me. Nu is het gewoontjes geworden. Het zij zo. Maar ik mis het ook wel eens, het drinken.

Ik probeer zoveel mogelijk voldoening te halen uit de dingen die ik doe. Wat ik wel een voordeel vind trouwens is dat ik nu niet meer hoef te wachten tot de alcohol op tafel komt om het gevoel te hebben dat het een goede dag is, of dat het leuk leuk wordt. Of dat ik dan pas een goed gesprek kan voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mja, de prijs voor mijn vraag op het forum. Diverse meningen, interpretaties, formules, .. . Bezorgde me ook effie een vapeurke maar ik wist waar ik aan begon, en uiteindelijk doe ik met de feedback wat ik wil. Ben dankbaar voor de reacties.

Alles haaks, Fleur? :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat siert je Rae en het maakt je in ieder geval dankbaarder dan mezelf op zulke momenten. Het is allemaal goedbedoeld en uit bezorgdheid daar niet van, maar zo groots zou ik nu ook weer niet zijn.
Er zijn er voor minder weggebleven.

Met mij gaat het op en af, af en op. Net in Bobbejaanland :) maar dan volledig gratis. Koopje dus

*klopte iets niet aan nen zin


Knor ze Jaap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...