Spring naar bijdragen

zondag 21 augustus


toine

Aanbevolen berichten

quote:


Originally posted by:
Mupke

Ik weet het niet Von. Ik dacht dat de B&B vol zat?
:P



Uhhh, ik geloof dat Wil de laatste kamer in dat hotel had geboekt... :huh:

Begint nu wel een babylonische spraakverwarring te worden :D

En begin me ook af te vragen waarom hij een bruin broodje hier wilde hebben... misschien op een bankje in het park moeten slapen??? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 225
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@yvonne; misschien ben ik te streng voor mezelf..maar ik voelde me zo gelukkig toen ik niet dronk. Ik had zelfvertrouwen, alles ging goed en nu voel ik alleen maar zwakte..ik denk dat ik me leven meer moet aanpassen en dat houd in dat ik ook breek met die vriend, hoe dat moet zou ik niet weten, het is een aardig iemand, maar ook iemand die veel te veel drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, wel...euh.....eigenlijk wel, sort off tenminste. Ik verwacht ze rond 09.00u :D

Goeiemorgen Summer, heel herkenbaar hoor. Hier komen schrijven zal je sterker maken. Dat jaar drankloos nemen ze je toch maar niet meer af hé, en als dat toen kon, kan je dat best opnieuw ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Summer

@mupke; ik had een half jaar niet gedronken, 1 maand geleden ongeveer weer de fout in gegaan en donderdag...en die 2 keer dat ik in de fout gegaan was, was ik met dezelfde vriend...Ik doe het zelf, maar ik ben niet sterk genoeg om nee te zeggen tegen hem..



Je doet het zelf inderdaad, maar als je het bij deze persoon te moeilijk vind om nee te zeggen kan je hem misschien beter mijden voorlopig. Hoe belangrijk is deze vriendschap voor je Summer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan me indenken dat je het naar vind dat je een keer een scheve schaats heb gereden summer, maar je drinkt toch nog steeds niet?
De ene keer heeft je weer goed bij de les gehaald lijkt me.
En gaat het om een bepaalde vriend of om een hele vriendegroep?
Als je ze alleen maar ontmoet als er veel gedronken wordt... lijkt me de keus makkelijk toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
igor

hier gaat het 'goed' mupke
:D



Je mag wel iets concreter zijn Igor.
Hoe staat het met drinken. Of eigenlijk niet-drinken.
Je hoeft er natuurlijk geen antwoord op geven, maar ik wilde het toch vragen. Ik vind het vaak zo vaag bij jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd, die tijd zonder drank nemen ze niet meer af..ik moet alleen een plan maken dat ik niet meer terug verval. Achteraf is die vriendschap vooral gebaseerd op lol hebben, niet echt veel diepgang. Ik moet ermee breken, anders verval ik sowieso weer...hoe jammer ik het ook vind, maar ben niet sterk genoeg om me niet mee te laten slepen in de sfeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

summer heb je normaal ook kontakt met die vriend dan of alleen met het stappen? en die tijd van niet drinken is niet weggegooit hoor. je weet nu hoe je je voelt als je nuchter door het leven gaat en hoe je je voelt als je toch weer drinkt. en als dat alleen van die 'vriend 'afhangt dan zou ik hem toch eerlijk vertellen dat je moeite hebt met zijn drinkgedrag en dat je daar niet in wilt/kunt meegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@igor; het zijn vooral vriend(en) waarmee ik stap, terrasje etc. Ik ga niet zeggen dat ik niet met drank om kan gaan, want dat past helemaal niet in zijn straatje. Hij drinkt nog meer dat ikzelf. Hij zal zeggen; valt toch wel mee, 1 keer wat te veel gedronken, neem je volgende keer wat minder...etc..Want vorig keer zei ik dat ik niet kon drinken omdat ik medicijnen gebruik, ik had geen zin in veel vragen, toen zei hij ook dat ik gerust wat kon drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor, das in ieder geval al een heel stuk beter dan iedere dag de rem kwijt te zijn toch?
En ik zou niet weten waarom je het niet zou mogen melden, als mensen zich daaraan ergeren... so be it, dan lezen ze er maar overheen lijkt me.
Ben in ieder geval blij dat je al zo'n eind bent :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie morge allemaal

gister met een gezelschap naar het dolhuys
geweest in haarlem ,was zeer leerzaam omdat
ikzelf ook met psychische problemen loop,

na het bezoek zijn we haarlem in geweest om
wat te drinken en te eten, nou ik viel met mn
neus in de boter want er was een festival in de
binnestad van haarlem, allemaal bierdrinkende
mensen op straat dat was zeer lastig voor me
maar ik heb het droog weten te houden met mn
cola en ik was blij dat ik later weer de trein kon halen
naar huis maar dat was ook al niet prettig want er zat een
groepje dronken mensen in de trein die liepen te lallen
en schreeuwen, ja als je dit broodje nuchter mee maakt
voel je je niet echt op je gemakt in de trein en ik was
blij toen ik weer thuis kwam.

vandaag lekker een chill dag van maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Summer

@igor; het zijn vooral vriend(en) waarmee ik stap, terrasje etc. Ik ga niet zeggen dat ik niet met drank om kan gaan, want dat past helemaal niet in zijn straatje. Hij drinkt nog meer dat ikzelf. Hij zal zeggen; valt toch wel mee, 1 keer wat te veel gedronken, neem je volgende keer wat minder...etc..Want vorig keer zei ik dat ik niet kon drinken omdat ik medicijnen gebruik, ik had geen zin in veel vragen, toen zei hij ook dat ik gerust wat kon drinken.



Die meneer zoekt iemand om samen mee te kunnen drinken. Dan lijkt zijn eigen drankgebruik wat onschuldiger misschien.

Summer, wat is er mis mee om te zeggen dat je niet WILT drinken? (ipv zeggen dat je niet mag drinken vanwege medicijngebruik).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

summer ik vraag me af wat je onder vrienden verstaat? ik heb ook van die kennissen die avond aan avond naar de kroeg gaan, en krijg wel eens een sneer omdat ik eigenlijk nooit meer meega, en op verjaardagen op tijd weg ben. ik zit me van te voren dan al op te vreten en ga bewust aan het water dan. ik ben mijn eigen baas en laat me niet door kennissen 'dwingen' om te drinken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet ik nog niet Nups,
wisseldag in de B&B
uit- en inchecken
cleaning inbetween
en het weer is niet helemaal
goed voorspeld, dus ff afwachten
en anders in de zaal volleyen
is sta daar meestal met een beachboy-harem zoals ik ze graag noem
en die besluiten meestal voor mij, zo gaat dat he met mannen:D
Maarre het is voor het eerst in mijn 57 jaren dat iemand mij charmant noemt
dus deze gast:P kan ik jullie wel aanbevelen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@mupke; misschien moet ik gewoon voortaan zeggen dat ik niet wilt drinken, maar ik krijg dan het gevoel dat mensen denken dat ik onstabiel ben omdat ik niet met drank kan omgaan. Ik wil niet dat ze slecht over me denken. Wat moet ik tegen collega's zeggen als ik op het bedrijfsuitje niet wilt drinken. Ik wil niet als zwak gezien worden. Hoe doen jullie dat?...En die vriend zoekt idd een excuus om te drinken...kan beter met andere vrienden omgaan, want dit is blijkbaar niet gezond voor mij..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Summer deze vriend is iemand die duidelijk geen respect heeft
voor wat jij wilt, maar doet een appèl op jouw onderbewuste die blijkbaar
nog niet echt besloten heeft niet te drinken. Dus idd mijden totdat je sterk genoeg
bent. En dat sterk zijn werkt dan ook door op de rest van je standvbastigheid, dus
pak je kans! je kunt het echt wel, dat heeft dat 1/2 jaar wel bewezen. Woman neemt Refusal
incidenteel voor dat soort gelegenheden, dat kan ook als je al wat sterker bent.!

MarQ toppie gedaan he.

En Igor, jouw rem heeft alleen een goeie onderhoudsbeurt nodig, maar is niet gebroken:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op personeelsuitjes drink ik sowieso nooit Summer. En als we met elkaar uit eten gaan drinkt de één een wijntje, de ander fris. Iedereen moet met de auto weer naar huis dus daar kijkt al niemand vreemd van op.
Niet drinken maakt dat men je ziet zwak? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...