Spring naar bijdragen

dinsdag 23 augustus


Gast jopie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 368
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja onbegrijpelijk, dat vind ik ook.

Iedereen in mijn omgeving denkt ook heel makkelijk, de eerste weken is iedereen aangedaan en snapt je gevecht, maar nu vindt iedereen het heel gewoon en heeft niet in de gaten dat iedere dag nog steeds een gevecht is.

Een klein complimentje kan veel doen, maar als ik tegen mijn man zeg, ik heb zo;n erge trek, dan is het antwoord, dat zit tussen de oren. Klaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Snowy,

Je moet zelf ook op je strepen staan hoor.
Beetje assertief. Aangeven dat je bepaalde dingen anders wilt zien.
Je kan ook verder zoeken, naar efectievere zorg.
Laat je niet met een kluitje en een pil in het riet sturen.

Een terugval moet voorkomen worden, dus zoek het beste voor jezelf.:heart:
Ook ben je niet aan Iriszorg gebonden. Er is meer.

Sterkte slankie.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scoothe en Yvon, jullie hebben gelijk.

Donderdag zie ik voor de tweede keer mijn hulpverlener. Ik ga voor mezelf een briefje maken met alle in en outs.

Mijn man is heel gesloten en drinkt niet, maar hij ziet meer dan ik denk.
Ook hij heeft die angst nog steeds, dat ik ga drinken en mezelf weer wat ga aandoen.
Vannacht gaat hij weer de nachtdienst in en elke keer zegt hij dan, hou je sterk.

Ach ik zit een beetje te malen, ik ga met Bikkel wandelen. Onderussen is de zon hier ook weg.
Op het journaal zeiden ze net dat er zwaar weer op komst is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker wandelen Sneeuw... hier vanmorgen heerlijk in de zon in de tuin met Wil koffie gedronken...toen hij wegging hebben we een regenbui gehad, maar inmiddels is het weer droog en lijkt de zon weer terug te komen, dus... wie weet komt de regen bij jou ook maar even om de hoek piepen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
sneeuwwitje

Ja onbegrijpelijk, dat vind ik ook.




Iedereen in mijn omgeving denkt ook heel makkelijk, de eerste weken is iedereen aangedaan en snapt je gevecht, maar nu vindt iedereen het heel gewoon en heeft niet in de gaten dat iedere dag nog steeds een gevecht is.




Een klein complimentje kan veel doen, maar als ik tegen mijn man zeg, ik heb zo;n erge trek, dan is het antwoord, dat zit tussen de oren. Klaar



heel herkenbaar dit..maar mensen die niet verslaafd zijn begrijpen het ook gewoon niet
je drink niet meer en dat vinden ze eigenlijk heel gewoon je bent gewoon gestopt en dat is alles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,

tijdens mijn opname heb ik een gesprek met de Brijder gehad,
of eigenlijk 3 gesprekken.
Ik heb nog nooit zo'n onzin meegemaakt.

Alles werd via een computerprogramma gedaan,
dus alle vragen en mijn antwoorden werden opgeslagen.

Volgens de statistieken was ik geen alcoholist,
voor de eventuele trek werd mij Naltrexon aangeboden.

Tevens mocht ik een lijfstijltraining gaan doen,
wel moest ik mij ervan bewust zijn dat de meeste
deelnemers nog dronken en meestal ook niet van zins waren
te stoppen.

Je kan begrijpen dat ik vriendelijk heb bedankt en
verder mijn eigen weg heb gezocht.
Wat een onzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wonen in zo'n klein landje... en dan toch zulke enorme verschillen in het weer, gek is dat.

Wat een belachelijke houding Tina daar.. kan me indenken dat je voor de eer hebt bedankt.


Overigens moest ik iedereen de hartlijke groeten van Wil doen... hij zal zich vanavond wel weer melden denk ik..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag,
wat is er alweer veel geschreven zeg. Veel slechte slapers hier op het forum.
Ik heb eindelijk heerlijk geslapen, zelfs een beetje uitgeslapen, totdat kat 2 vond
dat hij me wakker moest maken omdat meneer uit de kraan wilde drinken en niet
uit zijn waterbak(decadente kat)

De meningen wisselen heel erg sterk mbt hulpverlening. Denk dat dat voor iedereen
een persoonlijke ervaring is. Ik heb goede ervaringen bij de Brijder, ook met de
leefstijltraining, maar ik doe het individueel en niet in groepsverband.

Maar Sneeuwwitje, 1x een hulpverlener zien in 3 maanden is inderdaad hele karige
nazorg zeg. Flink op je strepen gaan staan en pleiten voor meer hulp, of naar een
andere instantie gaan. Wel top dat je zelf zo goed bezig bent met het niet drinken.

Hier grouwe lucht, regen en donders, heerlijk zeg. Op zo'n dag kan ik me er eindelijk
toe zetten om weer eens te gaan poetsen. Gaat hier verder top! ruim 3 weken droog
nu en eigenlijk ook geen trek gehad (behalve vorige week dinsdag even). Gewoon
doorgaan nu!!! Mijn lijf is me nu al dankbaar, veel sporten, goed eten, niet drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...